DE GEKSTE de ONBEKENDSTE enz.

Origineel geplaatst door iunowhu
Hier weer zoiets dat volgens mij nooit 't daglicht heeft gezien.
Dit is een vroege jaren 80 Keyboard Magazine advertentie.

Hier een artikel over de uitvinder van o.a. de Resynator... niet onverdienstelijk mag ik wel zeggen

Donald Louis Tavel

Mr. Tavel held seven patents on computer hardware as well as numerous copyrights on computer software and musical pieces. Mr. Tavel was an early experimenter in a form of musical reproduction known as Musical Instrument Digital Interface (MIDI), a means of linking electronic instruments and computers. In 1974, he developed an early version of a device known as a resynator - an electronic synthesizer that allows a musician to take any instrument and make it sound like any other. His interest in art led to innovations in computerized graphics and animation.

nog een paar russische synth´s

dread

Attachments

• russia.jpg
    russia.jpg
    33,5 KB · Bekeken: 100
Een veelzijdig plaatje 'Moog Sonic Six' (misschien dat de toetsen een statische lading afgeven :D )

MoogSonic6.jpg

Maar deze is ook leuk: Le Caine's National Research Council (NRC) lab 'The Ployphne"

10blarge.jpg

Origineel geplaatst door jgeers01
Een veelzijdig plaatje 'Moog Sonic Six' (misschien dat de toetsen een statische lading afgeven :D )

MoogSonic6.jpg

Maar deze is ook leuk: Le Caine's National Research Council (NRC) lab 'The Ployphne"

10blarge.jpg

Nee, volgens mij is die knakker van Sonic Youth!:D

Origineel geplaatst door brmzz
KORG oasys synth. Prototype; is nooit verder uitwerkt omdat hij te duur en te complex zou worden.

oasys.gif

En we weten inmiddels dat ie er toch gekomen is, dus wie weet wat er nog meer uit de archieven van de synthbouwers alsnog op de markt komt in de toekomst :D

Cyber_msd, ik vind die A6 zo rechtopstaand echt heel erg bruut!! :{ Alesis zou er een special edition van moeten maken net als Voyager deed met z'n anniversary uitvoering 8~

Ik vind de synths sowieso geil als die ook schuin kan staan ala minimoog :biertje:

btw, wist iedereen dat al van Donald Tavel? heb er niets over kunnen vinden op het forum... was voor mij nog onbekend
iig.
Die man moet geëerd worden voor z'n verdiensten vind ik.

hay

dit is ook een aparte een casio rekenmachine met syhntesizer
Casio ML-831 elk nummer op de rekenmachine heeft een ander geluid
1 do 2 re ,en als je het geheugen afspeelt is het een soort seqencer
ik denk toch wel 20 jaar oud,en narr mijn weten nooit in europa verkocht
deze heeft iemand meegenomen uit japan
het geluid is niet super maat toch te vergelijken met een (very)lowbudgetsofthsynt

Attachments

• dscf0101 (wince).jpg
    dscf0101 (wince).jpg
    17,1 KB · Bekeken: 102
hey turtel, dat ding heb ik ook !!!

laatst gevonden toen we het huis van m'n opa aan het leegruimen waren :)

onwijs koel ding, met super flauwe geluidjes, jammergenoeg geen midi of cv control :( :P

Origineel geplaatst door elektrovolt
hey turtel, dat ding heb ik ook !!!

laatst gevonden toen we het huis van m'n opa aan het leegruimen waren :)

onwijs koel ding, met super flauwe geluidjes, jammergenoeg geen midi of cv control :( :P

Hay electrovolt dat is toevallig

het is een echt analoog vintage rekenmachine,ik ga hem gebruiken in mijn nieuwe track

hier de eerste rekenmachinehouse

Attachments

• dscf0106.wav
    188,7 KB · Bekeken: 146
Origineel geplaatst door elektrovolt
analoog ?

who cares

wacht maar dat mij midimod klaar is ,man dan blaas je alles weg

lijkt me eerder digitaal...

waar is die "meest onbekende synth" thread gebleven?

waar is die "meest onbekende synth" thread gebleven?

.. ik zou durven zweren dat er een dergelijke thread op het forum zou moeten rondzwerven....

anyway... dit leek me wel een interessante aanvulling... wtf is het eigenlijk???... en je kunt'm bespelen met wormen!!!????

het gaat dus om de "din datin dudero"

hier een plaatje van de synth inclusief wormen en crustie;

playing ddd and shinth together, dangling a dead worm in the left hand, the sound goes through it, then me, and then out the spoon.

Attachments

• nytank.jpg
    nytank.jpg
    10,5 KB · Bekeken: 101
Back