[track] Eliphant

De basmelodie is mooi.. beetje duister..cool...

Dat stacato melodietje (tu-tuuduu tuuduu duu) vind niet passen, klinkt wat lullig past niet, komt het duistere niet ten goede, ik zou he meruit gooien..

De vocalsample is aan aanloop tot iets.. maar er gebeurt niets. Het zou cool zijn als er dan zo'n wrede synth kwam die die de basmelodie na ging spelen.. zo'n aanhoudend geluid.. en dan filteren ter afwisseling.

De vocalsample klinkt 'opstandig' van aard.. dus dan zou er ook iets bruuts moeten volgen....

Sound klinkt wel mooi.. mix etc.

Ik hoop dat je hier wat meer kan... succes!

Hey!

Ik vind de kritiek van Furious heel goed geformuleerd en sluit me erbij aan.
Effe nog extra puntjes die bij me opkwamen:

- mix is zeer zuiver, sound is echt ok, releaseklaar zou ik zeggen
- ik vind de stem ni echt ideaal passen hierbij (het karakter ervan), misschien kun je es een lichte vocodersetting proberen
- de opbouw is wel afwisselend, maar hij mist denk ik wat stijgende lijn qua spanning. In de helft geraak je een beetje uit de track en da's jammer. Misschien kan wat agressiever knoppengedraai al iets verwezenlijken (op de bassline) bv.
- dat staccato melodietje zit ni helemaal juist qua gevoel, paar nootjes verhogen of verlagen zodat het iets lekkerder wegluistert (het is iets te atonaal zeg maar)
- verder zou ik zowel dat staccato deuntje als dat orgeltje dat er bij 1'15" bijkomt meer varieren, klinkt wat saai op de duur
- die tweede onderliggende bassline grooved niet zo merk ik ook net
- hmm en die conga-opvulling klinkt ni echt

Maar je sound begint echt wel ok te worden, respect.

Thnx voor de reply Nick

Yep, ik ben het met deze puntjes wel eens. Het is wel lastig om je te verplaatsen in hoe het nummer zou moeten klinken als het volledig af is. Dat vind ik wel het moeilijkste van alles, want het komt dan helemaal neer op het arrangement, en laat ik daar nou niet zo goed in zijn =(
Wel leuk om te horen dat mijn 'sound' erop vooruit gaat. Heeft wel veel oefening gekost maar dan heb je ook wat!

gr
Arv

ik heb um beluisterd...

het klinkt een beetje alsof er niet echt over nagedacht is, er zit geen duidelijke structuur in...
qua geluiden vond ik de snare soms harder en dan weer zachter klinken, de verhouding tussen ritme en bassline vond ik mager en er zit nog niet echt een flow in, de structuur ontbreekt mij een beetje. het lijkt wel alsof je de sequencer hebt gelooped en bepaalde midi-tracks hebt gemute hier en daar. de motivatie is er wel maar de uitwerking nog niet,
het lijkt mij dat je meer aandacht hebt besteed aan de mix dan aan de 'song' zelf

Ik vind de baslijn te slap. Vooral voor electro.
Verder is alles wel zo'n beetje gezegd denk ik. Volgens mij was je vorige track beter?

Ik geef toe, 2 avondjes werk is natuurlijk niet veel. Is eigenlijk ontstaan uit een jamsessie met de RS7000. Daarna heb ik deze jam in SX gezet om de finfishing touch te plegen.

Baslijntje niet goed? ik vind em wel aardig klinken eigenlijk

Arff

Back