top10 softsynths aller tijden

mario

Naar de knoppen...
Hallo synthfreaks,

Wat ik wilde weten is wat jullie top10 (mag ook 20 30 :D) softsynths aller tijden zijn en dan bedoel ik softsynth dus geen effecten etc.. Ik zelf heb echt geen flauw idee omdat ik er een tijdje uit ben geweest wat softsynths betreft.

Weet dat we er vaker over gediscusseerd hebben maar aangezien er nu zoveel is bijgekomen kan ik me voorstellen dat je favorieten -top inmiddels alweer veranderd cq verouderd is.

Bij voorbaat dank heren,

gr. Mario

Mijn top 6 (meer kom ik niet aan):

1. Native Instruments Pro 53
2. Native Instruments FM7
3. Native Instrument Battery
4. Spectrasonics Atmosphere
5. Novation V-Station
6. Spectrasonics Stylus

Hiermee kan ik alles maken wat ik wil. En meer heb ik eigenlijk niet nodig.

kan aan mij liggen maar eeeh.... hoort zo'n topic niet bij SOFTware?

whatever, vind zowel synth als soft goed! Het zijn tenslotte ook 'synth en modules' :D

Ik vind ABox gewoon het leukst. Eenvoudig, origineel.
Reaktor is natuurlijk handiger en uitgebreider. Zelfs god zelf kan niet alle dingen uitproberen die er voor gemaakt zijn. Het gaat bij mij om gebruiksgemak en vrijheid, het geluid en de kwaliteit creeer ik zelf.
De rest heb ik geprobeerd en terzijde gelegd.
Wow, Halleluja, mn studio = compleet!
suc9!

zeta plus: boven tonen daardoor erg vool geluid
fm 7: boven tonen daardoor erg vool geluid
moogmodular: : oei!
oddity: en erg cleane oddisy maar toch zeker heel goed
waldorf attack: ja toch
de physical modeling patch van reaktor 4 is echt bizar goed

en natuurlijk de es2. hevig onderschatte softsynth weinig synths (zowel hard als soft) die zoveel verschillende dingen bij elkaar brengt.(anloge opzet, met wavetable, vector enz

en tuurlijk de hele reeks stylus, trilogy, grand atmosfear maar goed dat zijn gewoon softromplers

1. Native Instruments B4
2. Native Instruments B4
3. Native Instruments B4
4. Native Instruments B4
5. Native Instruments B4
6. Native Instruments B4
7. Native Instruments B4
8. Native Instruments B4
9. Native Instruments B4
10. Native Instruments B4
:halleluja

1 spectrasonics Atmosphere
2 arturia moog modular V
3 ni Absynth
4 ni fm7
5 spectrasonics Stylus
6 roland varios(jupiter 8)
7 reason
8 roland v-synth(vergeet niet dat de v-synth eigenlijk een computer met software is en nu de opdate met oa tb-303 cosm simulatie,je hebt dus een tb-303 in je v-synth en volgende leuke dingen die komen gaat)
9 virsyn tera
10 halion string edition

Origineel geplaatst door sinew1958
1 spectrasonics Atmosphere
2 arturia moog modular V
3 ni Absynth
4 ni fm7
5 spectrasonics Stylus
6 roland varios(jupiter 8)
7 reason
8 roland v-synth(vergeet niet dat de v-synth eigenlijk een computer met software is en nu de opdate met oa tb-303 cosm simulatie,je hebt dus een tb-303 in je v-synth en volgende leuke dingen die komen gaat)
9 virsyn tera
10 halion string edition

v-synth software synth??? dan kan je net zo goed alle VA's mee laten doen in deze top 10 want inpincipe is een VA ook alleen maar software met een processor en een bak eromheeb. het gaat hier dus echt alleen om de software synths op de computer.

1. Spectrasonics Stylus
2. NI Absynth
3. Emagic EVP88
4. Lounge Lizzard
5. Linnplug RP Albino
6. NI FM7
7. Emagic EVD6
8. Emagic EVB3
9. Emagic ES2
10. Spectrasonics Atmosphere

Origineel geplaatst door actionHank
v-synth software synth??? dan kan je net zo goed alle VA's mee laten doen in deze top 10 want inpincipe is een VA ook alleen maar software met een processor en een bak eromheeb. het gaat hier dus echt alleen om de software synths op de computer.

Maar de v-synth is een computer!,t'is een software-synth ,in princiepe zou je de jupiter-8(varios) in de v-synth kunnen downloaden,maar wel met de filters van de v-synth,!

Back