top10 softsynths aller tijden

Origineel geplaatst door sinew1958
Maar de v-synth is een computer!,t'is een software-synth ,in princiepe zou je de jupiter-8(varios) in de v-synth kunnen downloaden,maar wel met de filters van de v-synth,!

het is in principe wel een computer, maar niet de computer die bedoeld wordt voor deze top 10(althans, dat denk ik). inprincipe is mijn nova ook een een computer, het heeft een processor, input en output en het werkt ook met software. als de gasten van novation het os aanpassen zouden ze er ook een andere synth van de nova kunnen maken.

Origineel geplaatst door sinew1958
Maar de v-synth is een computer!,t'is een software-synth ,in princiepe zou je de jupiter-8(varios) in de v-synth kunnen downloaden,maar wel met de filters van de v-synth,!

eigenlijk zijn alle digitale synths computers.. dat zijn dus eigenlijk zo ongeveer alle synths vanaf de dx7

toch zijn synths geen computers in de betekenis die het woord computer in het dagelijks gebruik heeft.

het is een grijs gebied

toch snap ik je argument, maar hoe dan ook: de v-synth zelf is geen softsynth.
de v-synth 'draait' softsynths.
dus wat je wel had kunnen doen is de software emulatie van de tb303 op de v-synth noemen.

Origineel geplaatst door David
1. Spectrasonics Stylus
2. NI Absynth
3. Emagic EVP88
4. Lounge Lizzard
5. Linnplug RP Albino
6. NI FM7
7. Emagic EVD6
8. Emagic EVB3
9. Emagic ES2
10. Spectrasonics Atmosphere

De spectrasonics atmosphere op de laatste plaats,david?

Origineel geplaatst door bazziman
Ik ben na Rubberduck al afgehaakt. ;)

Rubberduck was echt tof trouwens, dat mag wel ff gezegd worden :kroon:

[
dus wat je wel had kunnen doen is de software emulatie van de tb303 op de v-synth noemen. [/B][/QUOTE]

je hebt gelijk

Origineel geplaatst door n0_key
Rubberduck was echt tof trouwens, dat mag wel ff gezegd worden :kroon:

En gebruikt in die ene song van Aaliyah ;).

1. Native Instruments Carbon (Session)
2. Native Instruments FM7
3. Native Instruments Absynth
4. Propellerheads' Rebirth (zal binnenkort aan vervanging toe zijn met die andere 303)
5. RGC Z3ta+
6. Applied Acoustics Lounge Lizard

Dat was 't ongeveer.. meer soft gebruik ik niet :D.

Dan kom ik met dit lijstje (in min of meer willekeurige volgorde):

junox2,
zeta+ (lekkere arps ook :D)
edirol orchestral (dat dit kan!),
edirol superquartet,
d'cota,
discovery,
phatmatik (ok, geen softsynth, maar wel een vsti, en 99% van m'n muziek heeft er eentje dus hij moet erin),
superwavep8 (jp8000 achtige synth, freeware!! beetje zwaar alleen)
waldorf attack.

En nu maar zoeken op kazaa he? :bekdicht:

Heb weinig geld momenteel en heb m'n geld tot nu toe alleen echt in hardware synths geinvesteerd, dus heb niet echt een indrukwekkende collectie virtuele synths, maar diegene die ik altijd gebruik:

e-Phonic Drumalator (of zoiets, weet naam even niet zeker)... van een collega-forummer... gebruik ik ongelooflijk veel laatste tijd... Als ik nog eens een tip mag geven, maak deze shareware zodat ik iets terug kan doen :)
RM III voor m'n drumsamples (helaas even geen geld over voor RMIV, maar die komt er zeker nog)
DX10-VSTi een wel erg simpele FM-synth, maar voor hier en daar geluidje zeker niet onaardig
SpeedSoft Virtual Sampler Pro 2 (hier heb ik nog weinig mee gedaan, maar gebruik 'm nu om m'n SoundFonts te spelen)

Tja, ik heb maar P3-650, dus mijn PC heeft het zwaar zat zo.

DE BESTE 6 en waarom

DE BESTE 6 en waarom

De top 6 leukste, mooiste en liefste software synthesizers.

Dus geen softsamplers, presetplayers, edit software zoals Reaktor en Tassman e.d.(doen we daar ook nog eens een top 5 van?).

NUmmeerrrro UNO: Moog Modular V: Experimenteel, Warme klank en jammer genoeg geen geld voor de echte.

Numerrroo Duo: Triangle II : Snerpende klanken en dromerige plonkjes je krijgt het er allemaal uit.

Numerrrroo Trio: Cheezemachine : Niet echt een synthesizer overigens. Maar toch deze want het is een mooie solina die je met midi aan kan sturen. En natuurlijk wil ik ook het liefst de echte.

Numerrrooo quatro: Tera : Knutselen met geluid is echt mogelijk met deze synth. Ik ben heel benieuwd naar de nieuwste versie. De digitale klank combineert geweldig met mijn vintage synth's.

Nummerroo Funfo: FM7 : Die DX7 zou ik niet willen ruilen voor deze plug. Ik hou van vintage maar er gaat niets boven het bedieningsgemak van deze Soft Synth. En hij heeft die typische 80 sound in zich die ik regelmatig voor de dag tover.

Nummerroo Sixxo: Pro53 : Hetzelfde verhaal. Ik wil die prophet 5 en ben dus heel blij met deze plug. Moet ik eerlijk toegeven dat de prophet een synth is die ik nooit live gehoord heb. Lekkere analoge klanken.

En dan heb ik nog vele plugs (Vele ook Freeware) die ik met regelmaat gebruik. Ook veel plugins die niet onder de cattegorie softsynth vallen maar wel ontzetten goed zijn.

Onder de cattegorie net niet in mijn top 6 vallen: Oberon 8, Crystal, Triangle I, Lallapalooza lite, Oddity, Albino en Absynth.

Ik vind dat er op dit moment veel leuke en bruikbare plugs zijn. De plugins hierboven zijn ook de door mij meest gebruikte. Doe zo'n top 6 over 3 maanden nog eens en hij kan er weer anders uit zien.

Bedankt voor Uw aandacht en tot wiener Melange.

:doei:

1. PRO53 (altijd goede sounds mee te maken, geluiden zijn gelukkig nooit perfect waardoor je altijd zult moeten tweaken en dat kan dus zo lekker met deze bak

2. tja. zo gratis als maar kan maar die Interface sessions plugin die laatst in interface zat is toch wel errug goed!!!!
zitten wel enkele bugs in zoals het niet direct goed laden van de sounds als je een track hebt opgeslagen enzo.
maar de sounds die je ermee kunt maken zijn toch wel erg wisselend. hier en daar is het saven van geluidjes wat moeilijk en soms problematisch maar ondanks dat alles toch een tweede plaats

3. rob papen, albino, klinkt lekker...

4. FM7 omdat ik de layout wat lastiger vind en het CPUtje de FM7 moeilijker vind slechts op de 4e plaats
geluidjes zijn goed, en leuk maar mis er toch iets in de bediening

4. Spectratronics Trilogy bass module. omdat de basjes zo vet zijn. merk wel veel latecy in mijn setup als ik deze plugin gebruik en het laden van samples is wat traag maar daarentegen onovertroffen basgeluidjes

5. superwave 8 (dcht ook zo gratis als maar kan) en best leuke dingen mee te doen hoor !

6. TC mercury, veel sounds , veel bewerken :)

7. B4 hammond orgeltje van ehm NI is een leuke hammond, nog niet zoveel mee gewerkt nog maar klinkt leuk!

8. plastiCZ is leuk plastic klinkend dingetje niet zo bijzonder maar wel bruikbaar

9. nu wordt t moeilijk vind ik, want veel betere ken ik niet zo! ja de dreamkiller doet zijn naam eer aan, elke droom met dat ding eindigd op niets, maar ziet er leuk uit en klinkt ook wel leuk hoor!

10. JUNOX2 tja.. gebruik hem bijna niet meer maar klinkt wel leuk hoor... beetje standaard alleen !

zit nog te denken om de bassmodule van novation te kopen in plugin vorm , lijkt me een leuk dingetje...
er zijn verder vast nog tig vette synths !

Ik mis toch echt 303emu en zijn waardige opvolger 303tracker.. Beide waren hun tijd ver vooruit, waren zo relaxed, lekker functioneel in het gebruik en het belangrijkste.. klonken als een 303 en niet naar sample crap als rebirth338 dat deed.. Daarbij heeft het met de grote userbase en bij behorende undergroundscene, die het op de huidige machines, al dan niet via emulaties draaien, zijn waarde schoon bewezen..

303Emu
303emu.gif

303tracker
303tracker.gif
303tr_filter.gif

tb303.gif

:halleluja

1. Native Instruments Pro 53
2. Native Instruments Absynth
3. V-station

veel plezier er mee :P

1. Arturia MOOG Modular V / leuke sound & leuke modulaire interface - naar het beeld van de echte MOOG Modular System 55
2. Propellerhead ReBirth 338 V2.01 / redelijk geslaagde emulatie van twee Roland TB-303's, een TR-808, én een TR-909
3. Spectrasonics Atmosphere / kwaliteitssamples (ambient textures, een weinig orchestra strings, en lead sounds van de grootste synths ever: Minimoog, Prophet-5, CS-80, JP-8, etc.) & lichtjes bewerkbaar
4. Spectrasonics Trilogy / kwaliteitssamples (bass sounds ingedeeld in akoestische bass - bvb. contrabas - , elektrische bass, en synth bass sounds van de grootste synths ever) & lichtjes bewerkbaar
5. SuperWave 8 / redelijk geslaagde (en freeware !!) emulatie van de Roland JP-80x0
6. Spectrasonics Stylus/ kwaliteitssamples (drums & percussion) & lichtjes bewerkbaar, ook een MIDI library met groovy loops in MIDI-formaat (dus te gebruiken met jouw eigen sounds als je wil)
7. G-Force Oddity / leuk geluid; bedoeld als ARP Odyssey emulatie (m.i. niet echt dé Odyssey sound, maar toch een heel goeie klank)
8. NI FM-7 / m.i. goeie Yamaha DX-7 emulatie, echte FM-synthesis en heel wat makkelijker editeerbaar (tja...) dan zijn hardware-voorganger
9. Waldorf Attack / goeie drummachine, heel originele drumklanken mee te maken, maar ook andere sounds
10. NI Pro-52 / de bekende Sequential Circuits Prophet-5 emulatie; goed maar toch iets te dun, en m.i. niet echt de Prophet-5 sound

Maar ik blijf toch liefhebber van hardware, sorry...

Laatst gewijzigd:
Back