Yamaha RS7000 questione!

teknopaniek

Ingeburgerd
Yo!
Ik heb sinds een week een Rs in huis en heb een vraagje. Als ik bijv. de HardKit selecteer en ik heb een Bass en 3 andere geluiden dan gaat mijn Bass neuken. is dan net alsof er een effect overheen komt waardoor eens per 8 de Bass zeg maar ff wordt 'ingeknepen' Vet irritant want ik wil dat ie gewoon doorbeukt. Weet iemand hoe dat komt en hoe ik dat voorkom?? Alvast bedankt.

bass neuken?

bass neuken?

wellicht heb je als master efffect de compressor gekozen, deze aangezet en de verkeerde in stelling gemaakt, zo ja draai wat aan de knoppen of zet het mastereffect uit/bypass, ik heb m al ff niet meer.......pff bass neuken?

Re: Yamaha RS7000 questione!

Dus je Bass begint zomaar in het wild om zich heen te neuken als er andere geluiden in de buurt komen, dat is niet goed, maar je wil wel weer dat ie gewoon doorbeukt ....?

Volgens mij heb jij gewoon een no-shit tr-909 nodig en een distortion pedaal. Geen Rs.

Origineel geplaatst door teknopaniek
Yo!
Ik heb sinds een week een Rs in huis en heb een vraagje. Als ik bijv. de HardKit selecteer en ik heb een Bass en 3 andere geluiden dan gaat mijn Bass neuken. is dan net alsof er een effect overheen komt waardoor eens per 8 de Bass zeg maar ff wordt 'ingeknepen' Vet irritant want ik wil dat ie gewoon doorbeukt. Weet iemand hoe dat komt en hoe ik dat voorkom?? Alvast bedankt.

Re: Yamaha RS7000 questione!

Yo!

Bedoel je met bas je kick of een baslijn?

Voor zover ik het nu kan ontcijferen is het misschien handig je kick naar een andere output toe te wijzen zodat hij niet weggedrukt kan worden door de andere drumgeluiden. zo kan je m ook nog eens oversturen en equalizen op je mixer

Ik heb zo het idee dat je nog niet echt goed doorhebt hoe je alles in een mix moet gooien zonder dat alles elkaar in de weg gaat zitten. Dit licht dus niet aan de machine die je gebruikt.. Je moet gewoon weten en leren hoe je dit moet doen. Vergeet al die posts met je moet dit en je moet dat kopen, dat is bullshit.. Het is PUUR de gebruiker!
Regel 1: je kunt niet in 1 dag leren afmixen, muziekmaken en eeh hit scoren :D

succes
Arv

Dank u allen. Ik snap er ook nog niet al teveel van. Heb het ding net en heb alleen Franse en Chinese handleiding. Dus ik ben echt op goed geluk dingen aan het proberen. Boost 303 ik bedoel de kick. Master ffct staat niet aan. Hoe wijs ik de kick aan een andere output aan dan? Heb ook het idee dat ie niet strak loopt. Kan ik dat niet voorkomen met quantize????

Als het outputboard geinstallelleerd hebt kan je in je mixerinstellingen kiezen naar welke output je hem wil sturen. Als je geen outputboard hebt zou ik allen geluiden volledig naar links pannen en je kick naar rechts. Nu heb je van je stereu output 2 mono utputs gemaakt en kan je je kick op een los mixerkanaal oversturen en equalizen oftewel lekker neuken :)

Investeren in die ourboard unit is wel aan te raden. Kost wat, maar je kunt dan veel meer uit je RS halen. Moet je natuurlijk wel genoeg hardware meuk hebben om daar weer wat mee te kunnen.
Niet vergeten dat de 6 extra outs allemaal droog zijn dus je kunt daar geen interne fx aan knopen.

Arv

je kan bij yamaha online de RS7000 manual in PDF formaat downen hoor

Outboard unit heb ik niet. Dit is ook het enige apparaat dat ik heb dus ik denk niet dat ik daar nu echt wat aan heb. Iemand een suggestie hoe het kan dat ie niet strak loopt. Ik bedoel als ik een snare laat lopen is ie gewoon niet constant, niet strak, terwijl dat toch voorwaarde numero uno zou moeten zijn.

Outboard unit heb ik niet. Dit is ook het enige apparaat dat ik heb dus ik denk niet dat ik daar nu echt wat aan heb. Iemand een suggestie hoe het kan dat ie niet strak loopt. Ik bedoel als ik een snare laat lopen is ie gewoon niet constant, niet strak, terwijl dat toch voorwaarde numero uno zou moeten zijn.

de RS7000 is rete-strak..als je weet wat je doet....volgens mij kloot je maar wat aan..met dit soort uitgebreide bakken is het echt een must om es ff de manual door te nemen... dus snel naar de yamaha website en de PDF manual downen

Ik ben idd aan het aankloten. Heb de manual nu gedownload. Schiet ook niet echt op, van de rs naar boven naar de com en weer naar beneden. Is die manual niet gewoon bij Yamaha te bestellen?

Ik ben idd aan het aankloten. Heb de manual nu gedownload. Schiet ook niet echt op, van de rs naar boven naar de com en weer naar beneden. Is die manual niet gewoon bij Yamaha te bestellen?

uitprinten dan maar? :confused:

Tuurlijk joh! 306 pagina's ofzo :okdan:

tja..dan niet....... wat denk je dat het kost als je het moet bijbestellen bij yamaha? man gewoon ff dat ding op een CD-r branden en naar de copy-shop om de hoek lopen....klaar is klara...... anders is het echt superzonde van het geld dat je in de RS7000 hebt geinvesteerd..serieus

Hmmmm...is dat een optie ja? Zal eens kijken. Maar eh....ik zal dat kreng onder de knie krijgen! Valt alleen niet mee...ga eens 12 jaar gitaar spelen en koop dan zo'n ding. Electronica valt niet mee ;) Probleem is ook dat ik niemand ken die dit soort spullen kent, dus ik moet alles alleen uitvinden. Is best lastig! But I will conquer! Of zoiets...

De RS is echt wel goed te doen ..... ik ben zelf ook een NO-NO ..... heb nu 1 maand de RS7000 ...... en reeds een trackje of 3 gemaakt, welke echt wel klinken. T'is misschien handig om in het begin een externe sequenser te gebruiken idvv cubase etc. De RS is echt TE bizar om mee te werken, ik hou van dat ding!! ;)

Back