Mackie X

Toon

Ursa Major
Mackie stelt morgen hun nieuwe Mackie X voor? Wat het is precies is zal afwachten zijn. Alleszins iets met touchescreen.

www.mackie.com

Attachments

• mackie x.jpg
    mackie x.jpg
    17,4 KB · Bekeken: 217
controller met touch-screen ?????

in elkaar overlopende faders ?????

DAT lijkt me pas gaaf !

ben nieuwsgierig...

Tsja ik zag het ook vandaag AES115 zit eraan te komen.

Meer nieuws!

Mackie X?

Lekker origineel zijn ze weer. Windows Xp, Mac OS X, het is wel X wat de klok slaat.
Hopelijk is de Mackie X een leuke miXer die goed werkt met os X en Xp;)

Wie weet...?

Geduld is een lange zaak.

Maar ik denk dat het een superdeluxe koffiezet apparaat is waarbij je traploos je hoeveelheid koffie ea toevoegingen kan bijvoegen via de touchscreen. :)

schijnt een UAD1 in te zitten..en idd een touchscreen..maar kost rond de 20.000 dollar

Origineel geplaatst door olafmol
schijnt een UAD1 in te zitten..en idd een touchscreen..maar kost rond de 20.000 dollar
ja klopt .. er zit volgens de geruchten ook nog een pc in ..
en per pci slot kunnen er 24 in outs op als ik me niet vergis ..

ik heb het nog effe nagelezen en deze gast beweert dus dat er 8 slots zijn maal 24 in of ouputs = 196 in of outs

kijk daar zit ik wel op te wachten ....:D

Een digitale mixer met touchscreen en een rij gleuven?
Beetje idee van DME32 of die digitale mixer serie van Roland.
Voor bombastische livesets of grote studio's.

Wat?

Een digitale mixer met ingebouwde calculator?

Ik koop er wel eentje los in de winkel. Scheelt een bult knaken. ;)

Ik kan me best voorstellen dat je met touch-faders (WAT 'n woord...) de meest idiote cross-fades kunt realiseren. Dat zou dit beestje best leuk kunnen maken !

Is er al 'n prijs bekend ?

d8b

d8b

Tja.. Ik weet het niet met dit soort mixers. Bij de digital 8bus had mackie al moeite om voldoende software developers over te halen om iets voor hun kindje te ontwikkelen. En hoe zwaarder je op software gaat leunen.. hoe prominenter dit punt wordt.

http://www.mackie.com/products/dxb/index.html

EQ.jpg

96k digital mixing console with 72-channel I/O matrix
Selectable 192k operation with 36-channel I/O matrix
Firewire I/O cards for streaming audio to/from desktop or laptop computers
Dual 15" touch-screen graphic user interfaces plus mouse control
Twenty-five 100mm Penny + Giles motorized optical touch-sensitive faders
Full dynamics and parametric EQ on every channel, input and output
Onboard support for select VST plug-ins
8-channel surround mixing and monitoring capabilities
Onboard Universal Audio LA-2A and 1176LN compression, Pultec Program EQ, Cambridge EQ, Dreamverb and more via integrated UAD-1 Powered Plug-Ins card
Tape-style transport with memory location recall and Jog/Shuttle wheel
Comprehensive automation system with event editing and dynamic/scene automation
Wide variety of Mackie and third-party I/O cards available for support of all major analog or digital connections
RS-422 (Sony® 9-pin), LTC, MTC, MMC, and Word Clock sync
Mackie Control Universal mode for control of Pro Tools, Logic and many other DAW applications

Heeft u hem ook in het zwart? :confused:

Je zult maar zo'n ding hebben zeg. Komen je neefjes vragen of ze met dat ding 'Startrekje' mogen spelen. ;)

En bijv hun concurrent Yamaha heeft voor hun duurdere mixers ook al software integratie. Maar zoveel als Mackie heeft dus niet. En echt wel briljant om er de UAD-1 in te stoppen. Die dingen klinken bijzonder goed en ook al zal hij niet goedkoop zijn. Helemaal als je hem volgooit met kaarten en de hele riedel. Maar een mooi voorbeeld van innovatie.

Alleen die software he. Maar Mackie maakt geen gebruik van Windows. (Linux toch?) Dus blauwe schermen zullen er niet komen. Of toch wel stiekem om die VST plugins te kunnen gebruiken. Wel slim want dat is voor velen toch een reden om voor/tegen te kiezen.

Back