dub techno trackje

I like it. De flow is goed, verder geen poespas. De knerpende acid bassline past goed bij de chord, en ook de drums vind ik prima. Maw, nice.
Misschien kan een korte chord change in het midden oid het nog iets spannende maken?

wat een leuke reacties :)

@Arv daar heb ik over gedacht, maar ik heb de neiging om te veel in tracks te stoppen, dus ik probeer het simpel maar toch interessant te houden. in de 2e helft kom er nog een synth melodietje bij om het toch wat extras te geven. De volgende keer maak ik het mezelf iets moeilijker en doe ik er een chord variatie in ergens

Goede hihats, ook goede filtering, als je nog een klein sampletje erbij hebt voor iets herkenbaars de volgende keer helemaal top.
Dat live filtering krijg je niet weer hetzelfde terug, altijd een gedoe of niet ?, acid is niet MIDI aanstuurbaar wel ?

Hij zit qua mix en geluiden wel lekker in elkaar maar ik mis een beetje de funk. Het blijft een beetje "Children" van Robert Miles qua drumpatterns.

Ik vind het een lekker track, zeker met een lekker bakkie koffie, heb genoten, maarrrrr... Ik vond hetgeen waarmee hij begon, die stabs zeg maar op een gegeven moment was ik ze wel zat... zo rond 3.30 waren ze even weg en dat vond ik wel lekker eventjes, maar ze kwamen iets te snel terug. Is niet erg om dat (wat toch het themaatje is) vaak te horen maar misschien ergens als een soort bruggetje een ander accoordje, of transponeren of helemaal weg, filter dicht, zoiets. Mja das mijn smaak, snap dat sommige het juist heerlijk vinden dat het blijft doorlopen.
Verder acid lijntje is lekker, zeker wel een toffe track, heb genoten!

:okdan:

Die pitchbend is het terugdraaien van de harmonic knop op de dx200

Ik snap nog steeds weinig van fm synthese haha, maar er komen hele gave en soms verrassende geluiden uit
Vandaar dat het een beetje random klinkt die pitch bend. Het is niet ideaal, maar het heeft ook wel zn charme zon geluid in een keer over de hele track opnemen. Misschien kan ik m ook wel midi laten iitsturen dat er achteraf nog iets bij te stellen valt...

Tanzbär voor de drums/percussie
de xoxbox voor de baslijn
dx200 voor de stabs
en de an200 doet nog een subtiel melodietje in de tweede helft van de track

verder alles in ableton opgenomen en mixen maar
de drums neem ik dan individueel op, maar dan een paar maten die ik dan loop
de synths in 1 take

Lekker hypnotiserend, zeer dansbaar lijkt mij. Mooie opname. (Heb het nog even extra gecheckt, maar in het begin zitten er iets van knispertjes/tikjes in het geluid die er volgens mij niet in horen te zitten.)

Back