SD / Smart-Media

pjeut

Ouwe rot
Hallo,

Ik gebruik al een aantal jaren de Viscount Galileo voor mijn Muziekduo.
http://www.viscount-mexico.com/products832e.html?id=6C9B0F4E3C8311DE82D0000393C807AC

Dit werkt op zich prima, alleen de Smart Media opslag begint toch wel erg irritant te worden: te kleine capaciteit en die dingen zijn bijna niet meer te vinden.

Nu wil ik eigenlijk niet meer zo veel in dit apparaat gaan investeren, maar het leek mij nog wel een experiment waard om er een soort SD / Smart Media convertie op toe te passen. Nu zie je geregeld die Smart Media / SD adapters, maar bestaat het omgedraaide eigenlijk ook?
Of is het misschien mogelijk om in die Viscount een SD-drive te zetten? Kun je dit zomaar straffeloos doen (met natuurlijk wel de juiste connecties) of kan dat "software-matig" niet?

Wie heeft hier ervaring mee en kan me advies geven?

Oké, maar wat zegt dat over het simpelweg willen wegschrijven van .mid bestanden?
Ik ben niet zo'n held wat betreft electronica, maar als ik je goed begrijp mist een "sd"-apparaat de controlling-software om naar een SM-kaart te kunnen schrijven. Maar het gaat in mijn geval om andersom; een "SM"-apparaat (in mijn geval zo'n Viscount Galileo) die dus de o.s. heeft om deze kaart te kunnen bedienen, moet naar een SD-kaart schrijven die dat (blijkbaar?) niet nodig heeft. Wat is dan het probleem?

Maar het gaat in mijn geval om andersom;

Nope. De RS7000 is ook een "SM" apparaat. Dus dat is precies dezelfde situatie.

Wat is dan het probleem?

Het probleem is dat het wat ongelukkig geformuleerd is in die andere thread.

Ja, bij SM zit de controller in het apparaat en bij SD zit (een deel van) de controller in de kaart. Een SM-apparaat verwacht dat hij rechtstreeks flash-geheugen staat aan te sturen, en verwacht niet dat daar nog een SD-controller tussen zit waar hij niks van begrijpt.

Theoretisch kunnen ze firmware maken voor de Viscount die SD kan aansturen, maar daar moet ook echt andere firmware voor gemaakt worden. En de vraag is dan nog hoe hard de 128MB limiet ook in de rest van de firmware verwerkt is...

Nou, dat wordt hem dus niet.
Zijn er nog alternatieven?

Wat is het probleem?
Ik meen dat ik dat SD -> CF kaartje bij Conrad heb besteld.

Sd in CF adapter, de CF adapter gaat in een CF->PCMCIA adapter en die gaat weer in mijn Akai S5000. Voorheen zat ie in de S3000XL die ik had.

Maar voor jouw probleem bestaan dus gewoon oplossingen.

Attachments

• sd2cf.jpg
    sd2cf.jpg
    36,7 KB · Bekeken: 161
Back