Na al het commentaar dat ik heb gegeven op de diverse tracks nu maar eens met mijn billen bloot
.
Dit nummer begon, zoals de meeste van mijn nummers, met een probeersel. In dit geval was dat het maken van een realistisch klinkende akoestische gitaar met de software die ik daar voor heb. Dat leidde tot een liedje volgens het stramien couplet-refrein. Dus moest er tekst en zang komen. De zang op het refrein was redelijk snel klaar, waarbij ik dus (weer) gebruik heb gemaakt van Vocaloid Avanna. Het couplet was meer een probleem. Dat heb ik uiteindelijk opgelost door gesproken tekst, in dit geval een van de stemmen van mijn Mac, een dame met een Schots accent.
De inhoud van de tekst is een puur persoonlijk standpunt met betrekking tot de actualiteit van de IS aanslagen. Een deel van de tekst komt uit het boek The God Delusion van Richard Dawkins en gelukkig heb ik toestemming van de auteur gekregen om het te gebruiken.
Audio-technisch gezien heb ik niet veel aan de mix gedaan, dus geen compressie, eq etc. Alleen wat nagalm op de stemmen en lichte panning van sommige instrumenten.
Uiteraard graag commentaar, ook op de geluidskwaliteit, want die zal op elke speaker of koptelefoon wel anders zijn.
https://soundcloud.com/bijlevel/no-fear
.Dit nummer begon, zoals de meeste van mijn nummers, met een probeersel. In dit geval was dat het maken van een realistisch klinkende akoestische gitaar met de software die ik daar voor heb. Dat leidde tot een liedje volgens het stramien couplet-refrein. Dus moest er tekst en zang komen. De zang op het refrein was redelijk snel klaar, waarbij ik dus (weer) gebruik heb gemaakt van Vocaloid Avanna. Het couplet was meer een probleem. Dat heb ik uiteindelijk opgelost door gesproken tekst, in dit geval een van de stemmen van mijn Mac, een dame met een Schots accent.
De inhoud van de tekst is een puur persoonlijk standpunt met betrekking tot de actualiteit van de IS aanslagen. Een deel van de tekst komt uit het boek The God Delusion van Richard Dawkins en gelukkig heb ik toestemming van de auteur gekregen om het te gebruiken.
Audio-technisch gezien heb ik niet veel aan de mix gedaan, dus geen compressie, eq etc. Alleen wat nagalm op de stemmen en lichte panning van sommige instrumenten.
Uiteraard graag commentaar, ook op de geluidskwaliteit, want die zal op elke speaker of koptelefoon wel anders zijn.
https://soundcloud.com/bijlevel/no-fear