So It Goes

Nap

Nieuwkomer
Een flinke tijd geleden heb ik al een keer een eerste probeersel van deze track als live improvisatie gepost, maar hij is dan nu na veel gepiel, experimenteren en opnieuw beginnen eindelijk 'af'. Ook is dit de eerste track waarin ik gitaar en basgitaar heb gebruikt :)

So it goes

Bedankt voor de toffe reacties :okdan:

De vocal is inderdaad de Hatsune Miku Vocaloid. Andere voice/choir geluiden komen uit Vocalise, Chipspeech en Omnisphere 2.

Een zoekactie op Hatsune Miku levert dit plaatje op:

gm-3.png

Past bij de track. Je artwork is dus geregeld!
Klinkt verder allemaal prima deze track, lekkere gelikte semi-psy breakbeat-lounge :)

Klinkt idd lekker gelikt. Precies het goede woord ja.
Vind het een erg aangenaam muziekje! Die vocal vind ik leuk, maar ja wel ietwat mager wat ze aan melodie en impact heeft naar mijn persoonlijke smaak. Het instrumentale gebeuren maakt het wel weer goed de hele tijd.
Er zitten wel op heel wat stukken momenten dat het nog wat kaaltjes klinkt; dat het voor professioneel niveau nog wel wat mist hier en daar. Rond 3:57 tot 4:30 bijvoorbeeld. Dan wordt het wat saai en mist het gewoon wat; nog niet af daar.
Of je daar nou een sound neemt waarmee je met de reverb instellingen gaat spelen of zo (laten oplopen en plotseling downfaden bijvoorbeeld; zulk soort dingen), of een percussielijntje erbij gooit (snarerollletje, of een langzaam opbouwende uplifter) iig dat het iets meer onderhoudend blijft klinken ipv dat je loopjes een beetje laat lopen daar.
Leuke bitcrusher effecten ook trouwens..

Tot zo ver mijn kritische gehoor. Maar vind het verder al erg leuk werk. :okdan:

die artwork kan er inderdaad goed bij ;)

lekkere track weer en mooie mix als altijd
ma 2 minuten komt die gitaar er in, wat mij mag die highpass wel wat lager afgesteld worden, nu zit daar alles onder of bovenin voor mijn gevoel

gaaf die 2 kicks diepe lange doffe en de korte hogere strakke gecombineerd
en lekker break beatje, dat lukt me nooit en wil ik toch nog eens voor gaan zitten om eens te kijken hoe zon beat nou in elkaar steekt

even opnieuw luisteren, waar zit dan die basgitaar? oh daar, in een reverb badje ;) die had van mij wat droger gemogen, zou het nog wat strakker klinken denk ik

Er zitten wel op heel wat stukken momenten dat het nog wat kaaltjes klinkt; dat het voor professioneel niveau nog wel wat mist hier en daar. Rond 3:57 tot 4:30 bijvoorbeeld. Dan wordt het wat saai en mist het gewoon wat; nog niet af daar.

Niet mee eens. Ik vind het 'kale' juist wel lekker. Dat is juist wat het verschil maakt tegenover de bulk aan tracks die volgens formules zoals jij ze aanraadt juist gebrek aan identiteit hebben.
De breakbeat is heerlijk grainy :)

:okdan:

-C-

Heerlijk stijltje dit! Ik hoor een soort nadrukkelijke vaagheid. Gitaar past prima, maar staat naar mijn smaak iets te hard, mag voor mij ook nog meer reverb krijgen. In die vocal zit iets vervelends, een frequentie die op momenten wel heel erg aanwezig is. Geen zin om het uit te zoeken, maar ik hoor het :). Maar verder gewoon helemaal goed :okdan:.

Er zijn altijd wel wat dingetje die anders kunnen of die iemand anders anders zou doen, maar ik ga niets meer aan deze track doen. Ik heb er genoeg tijd ingestoken en beter dan dit wordt 'ie toch niet meer, dan poets ik hem kapot. Maar bij het volgende project zal ik de opmerkingen in het achterhoofd houden ;) Bedankt voor alle feedback in elk geval :okdan:

Ah, dit is een uitstekende track! Hou wel van de combinatie synth- en guitaarklanken mits smaakvol toegepast en dat is hier zeker het geval. :okdan:

Back