Het is maar een idee en als er positieve reacties komen, dan kan er altijd mee verdergewerkt worden, maar, dus... Er wordt nog niets beloofd!
In het Gemeentemuseum Den Haag bevindt zich een synthesizer en andere electronische instrumenten verzameling. Ik vrees dat ik het daar al eens eerder over gehad heb
Onder de huidige bezuinigingsdrang van de regering en het algemeen kunstbeleid staat zo'n collectie behoorlijk onder druk. Voor ieder Eurootje moet behoorlijk gestreden worden en vooral reperaties en restauraties zijn daarbij het eerste wat sneuvelt, want een van Gogh restaureren haalt nu eenmaal eerder de media dan een MiniMoog.
Uitgaande van het feit dat zich op dit forum mensen bevinden die het WEL interessant vinden wat er met deze objecten gebeurt, het volgende:
Als er nu een 'Vereniging Vrienden van...' wordt opgericht, waarvan de contributie ten goede kan komen van het behoud van de objecten, zo breed mogelijk, in welke vorm zou dat dan 'leuk' kunnen zijn voor de leden?
Dus:
Wat zou een redelijke contributie zijn?
Wat zou de tegenprestatie kunnen zijn? (Uitleen buiten het gebouw is beslist onmogelijk
Kortom verwachtingen!
Let wel: bij electronische instrumenten is het regelmatig onder spanning staan een methode voor het plegen van onderhoud, dus bespelen behoort misschien tot de mogelijkheden.
Ach, kort gezegd is dit een manier om geld te bedelen, maar een tegenprestatie is dan altijd leuk
Groet,
Wout
In het Gemeentemuseum Den Haag bevindt zich een synthesizer en andere electronische instrumenten verzameling. Ik vrees dat ik het daar al eens eerder over gehad heb
Onder de huidige bezuinigingsdrang van de regering en het algemeen kunstbeleid staat zo'n collectie behoorlijk onder druk. Voor ieder Eurootje moet behoorlijk gestreden worden en vooral reperaties en restauraties zijn daarbij het eerste wat sneuvelt, want een van Gogh restaureren haalt nu eenmaal eerder de media dan een MiniMoog.Uitgaande van het feit dat zich op dit forum mensen bevinden die het WEL interessant vinden wat er met deze objecten gebeurt, het volgende:
Als er nu een 'Vereniging Vrienden van...' wordt opgericht, waarvan de contributie ten goede kan komen van het behoud van de objecten, zo breed mogelijk, in welke vorm zou dat dan 'leuk' kunnen zijn voor de leden?
Dus:
Wat zou een redelijke contributie zijn?
Wat zou de tegenprestatie kunnen zijn? (Uitleen buiten het gebouw is beslist onmogelijk

Kortom verwachtingen!
Let wel: bij electronische instrumenten is het regelmatig onder spanning staan een methode voor het plegen van onderhoud, dus bespelen behoort misschien tot de mogelijkheden.
Ach, kort gezegd is dit een manier om geld te bedelen, maar een tegenprestatie is dan altijd leuk

Groet,
Wout