Brainstorming Vrienden van de Vintage Synthesizer

Je zou bv ook dat museum op het www kunnen zetten met veel foto,s etc en op de hoofd pagina iets van gevr vrijwillege bijdrage :) Voor behoud van de synths.

Je zou bv ook dat museum op het www kunnen zetten met veel foto,s etc en op de hoofd pagina iets van gevr vrijwillege bijdrage Voor behoud van de synths.

Klinkt goed , er staat nu veel te weinig op internet.

Origineel geplaatst door marcuuu
Je zou bv ook dat museum op het www kunnen zetten met veel foto,s etc en op de hoofd pagina iets van gevr vrijwillege bijdrage :) Voor behoud van de synths.

Kijk, da's ook een haalbare. Misschien nog iets als wat samples erbij? Maar ik vind je typo ook mooi, die 'e'. Gevraagd geweldige bijdrage :)

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
PSS Aanstaande zaterdag ben ik in Utrecht, Music House. Dan kunnen zij die dat willen in het vlees discussiëren.
Ik ben er dan ook, ik wil wel meedenken over iets.

Sorry hoor,wil me er verder niet mee bemoeien. Hoezo voor het behoud van de synths contributie inzamellen. De synths staan toch gewoon in het mueum en niemand die er verder aanzit. Hoezo dan voor het behoud van deze collectie. Kan me voorstellen dta een van Gogh schilderij in der loop de jaren verkleurd door het licht en dat op den duur een restauratie op zijn plaatst is. Snap het niet echt sorry hoor:confused:

Leg eens nader uit zou ik zeggen.

Als ouwe synths een tijd stil staan, stoppen ze er gewoon mee... Ik spreek uit ervaring. En dat kan zover gaan dat ze wellicht niet meer te repareren zijn. (afhankelijk van de verkrijgbaarheid der onderdelen...)

Nauw jah, ze kunnen wel jaren stil staan zonder problemen. Maar das natuurlijk wel zonde.
Nee, ik wil ook best wat dokken.

Misschien kan je weer eens een dag organiseren dat alles te bezichtigen is voor groot publiek.
Daarnaast nemen eventueel wat mensen eigen synths mee.
En dan nog een leuke workshop erbij. Net zoiets als een paar jaar geleden met
die Nord modulair en circuit bending.

Alleen vraag je deze keer dan 5 euro entree.

Origineel geplaatst door sander
Alleen vraag je deze keer dan 5 euro entree.

Ik probeer zulke bijeenkomsten zo laag drempelig mogelijk te maken, dus het liefst geen entree. Dat is de laatste drie keer toch gelukt...

Wout

De ellende zit hoofdzakelijk in condensatoren, accu's en batterijen.

en wat ze in hun val meenemen...

ik heb een hier een batterijgeval...30 baantjes vervangen, 4 chips en nog werkt hij niet correct..
Condensator: een arp avatar.helaas zit die condensator in een in epoxie gegoten module...erg moeilijk te repareren

condensatoren in de voeding die alle ic's of transistoren meenemen....

etc.

kortom: Vrienden van de Vintage Synthesizer; laat ze spelen!

Origineel geplaatst door Wout Blommers
En hoe genereert dit baten? Betaalt iemand dan 200 Euro voor het gebruik?

Wout

ja je betaald gewoon voor het gebruik...het bedrag hangt af van hoeveel geld jullie nodig hebben en hoeveel mensen je verwacht..gewoon commercieel dus ;)

Afhankelijk van wat de collectie inhoudt (weet dat het hier ergens staat maar kon het zo snel niet vinden) zou ik een beperkte contributie wel acceptabel vinden "in ruil" voor 3 dingen (just ideas):

1. Een stukje "exclusieve status" voor leden in de vorm van een cool T-shirt met het logo van de vereniging, dan wel iets anders dan "vrienden van", een thread hierover zal in korte tijd veel ideeen brengen

2. De doelstelling "het behoud van" breder trekken en niet alleen op de bakken in het museum toespitsen maar op het behoud van alle analoge bakken in Nederland, dwz: BTW tarief op invoer verlagen naar 6% en invoerbelasting naar 0 reduceren. De belastingdienst gaat hier sowieso heel inconsequent mee om, ondelen kost nix, educatieve dingen ook niet, en een synth in het ergste geval 19% + 6%?!?! Een beetje stichting moet daar toch wel wat aan kunnen doen? Verkapte subsidie vergelijkbaar met hoe dat gaat als je een monumentaal pand verbouwt.

3. Een jaarlijkse meeting die dan gelijk de synthforum meeting vervangt ofzo (waar ik trwns nog nooit geweest ben, next time zeker)

Origineel geplaatst door Arie Safari
Een beetje stichting moet daar toch wel wat aan kunnen doen?

Ehhh... Even voor de duidelijkheid: een stichting gaat het zeker nooit worden, want dat is een doelstelling formuleren, stichtings akte met stichtingskosten (goedkoopst € 2000.- notarieel), enzovoorts. Gelukkig kennen wij in Nederland het grondrecht "Vrijheid van Vereniging" en dat kost niets! Je mag dan alleen geen winst maken en het bestuur is hoofdelijk aansprakelijk, binnen redelijke grenzen. Verder kent een stichting geen leden die een vorm van contributie betalen, dus hoe komt dan geld ten goede van een collectie? Dan gaat de ene stichting zijn objecten verhuren aan een andere stichting... Voorbeeld: het Eschermuseum, dat huurt die prenten. Dus denkmaar niet in de richting van een stichting!

Wout

Dus denkmaar niet in de richting van een stichting!

Das wel jammer. Want ik ben nu bezig met een project voor school waar we een database maken voor de kastelenstichting. Die presenteren dan een plan om al hun enorm zeldzame documentatie te laten digitaliseren (door ons) aan de stichtingverening of whatever en daar krijgen ze best een hoeveelheid geld voor.

Maar goed, dat heeft verder niks met deze synth museum te maken. Ik zou wel graag (en misschien anderen?) een donatie willen geven en daarvan een bezoekje brengen aan het museum.

Een stichting kan ik wel voor je oprichten zonder kosten, mits de opzet van de statuten maar duidelijk is. Scheelt weer heel wat euro's.

Een stichting kent inderdaad geen leden, maar je kunt statutair vb "aangeslotenen" creeren, die wel een vorm van contributie betalen. Groot voordeel van de stichting is slagvaardigheid (je hoeft niet met leden te overleggen), minder aansprakelijkheid, en soms wordt een stichtingsvorm vereist in verband met subsidievormen.

Origineel geplaatst door SaintEric
Als ouwe synths een tijd stil staan, stoppen ze er gewoon mee... Ik spreek uit ervaring. En dat kan zover gaan dat ze wellicht niet meer te repareren zijn. (afhankelijk van de verkrijgbaarheid der onderdelen...)

hoe komt dat dan?

Wat is het ergste wat kan gebeuren? Nu de subsidie stopgezet is, en je zou zeggen ' ok, dan laat ik ze lekker wegrotten' , in hoeverre wordt dat jou kwalijk genomen? en door wie? wat wordt er van je verwacht? hoe gaat dat bij anderen in dezelfde situatie? ; je bent niet de enige bij wie het stopgezet is zoals je al aangaf.

want ik snap niet helemaal dat je deze wegen (hier voor suggesties/contributies vragen e.d.) moet bewandelen om die apparaten geen langzame 'dood' tegemoet te laten gaan... zou doodzonde zijn. En dat voor die 'kruimels' -want dat zijn het- in vergelijking met andere geldverslinde bodemloze putten waar Nederland er een tal van heeft.

please explain :confused:

ps: als laatste optie kan de verzameling toch ook nog ingeslinkt worden dmv verkopen? Zo zijn ze er toch ook ooit gekomen neem ik aan. Met de verkoop van 1 synth kan je de rest weer een tijd onderhouden. < zit ook maar te suggereren hoor :erm:

- Vereniging op richten met doel behoudt collectie.
- Contributie van €50,- per jaar.
- Ieder kwartaal een zaterdag de mogelijkheid om de collectie te behouden door het inwerking stellen van de synths.
- Workshops organiseren met doel fondsen werving. Rob Hordijk, Roland Kuit en Wouter? Leden van de vereniging krijgen korting op deelname, niet leden
gaan voor de volle mep.
- Misschien heeft het Gemeente Museum de mogelijkheid om jaarlijks een synthforum meeting te hosten, zodat er eventueel een strategische samenwerking kan zijn tussen beide organisaties, aangezien zij raakvlakken in hun doelstellingen hebben.

Back