Brainstorming Vrienden van de Vintage Synthesizer

Origineel geplaatst door Sander02

please explain :confused:

Simpel... de spoeling wordt dunner, dus het ellebogen gebeuren harder. Geld dat ik krijg, krijg jij niet! En dan is een van Gogh interessanter dan een Korg 700s.

Origineel geplaatst door Sander02

ps: als laatste optie kan de verzameling toch ook nog ingeslinkt worden dmv verkopen? Zo zijn ze er toch ook ooit gekomen neem ik aan. Met de verkoop van 1 synth kan je de rest weer een tijd onderhouden. < zit ook maar te suggereren hoor :erm:

Op die lijn zitten we al. Wie wil er een DX26? Leverbaar na twee jaar papierwerk :)

Wout

Origineel geplaatst door Phase
om welke synths gaat t precies?

Kom gerust eens kijken.
St Eric is al geweest (en meerdere van dit forum)
Woensdag is de dag.

Wout

PS toegang gratis en je kan nog spelen ook :)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
- Vereniging op richten met doel behoudt collectie.
etc.

Yawgmoth (Wat betekent dat eigenlijk), kan jij een enquete maken voor dit forum, waarin over dergelijke voorstellen gestemd kan worden? Wie er gebruik van gaat maken, etc.?

Ik begrijp helaas daar niet veel van.

Hoeveel leden heeft het forum?
Cijfers zijn nu extra belangrijk.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Yawgmoth (Wat betekent dat eigenlijk), kan jij een enquete maken voor dit forum, waarin over dergelijke voorstellen gestemd kan worden? Wie er gebruik van gaat maken, etc.?

Ik begrijp helaas daar niet veel van.

Hoeveel leden heeft het forum?
Cijfers zijn nu extra belangrijk.

Wout

Dat sample cd idee van olaf vond ik wel aardig

St Eric is al geweest

En ik kan verzekeren dat het de moeite waard is....
Ooit een EML synkey of een Korg PS3200 bespeeld?

maar het is duidelijk dat er iets moet gebeuren, al die schitterende apparaten staan in depot en Wout werkt zich een ongeluk om ze aan de gang en toegankelijk te houden. Wat ook een beetje helpt is als er regelmatig enthousiaste liefhebbers langskomen. dan valt het voor het museum-bestuur op dat er interesse voor die apparatuur is en wellicht gaan ze beseffen dat ze iets bijzonders in huis hebben.

kortom: maak een afspraak met Wout en ga kijken/spelen.
(Staat ook een 2600 in goede staat met een lading patchcords...)
Trouwens Wout kan ook uiterst interessante en leuke toelichtingen geven..

Ik val in herhaling maar: Zeer de moeite waard.

ideetje...
kunnen een paar van de synthfreaks op dit forum die er echt verstand van hebben er niet eens in de zoveel tijd een soort van concert mee geven?
eigentijdse electronische muziek, soundscapes weet ik veel wat...
(dit brengt geld op en zo worden ze ook nog geregeld gebruikt.)
en dan promoot je dat onder de culturele elite van nederland, je geeft een concert a 20 euri per kaartje of zo
nou ja anyway het is een ideetje...

cursussen vind ik ook wel een heel goed idee!
kunnen mensen zonder dikke synth collectie ook leren omgaan met een modulair of what ever.
(count me in!!!)

Kom gerust eens kijken.
St Eric is al geweest (en meerdere van dit forum)
Woensdag is de dag.

Wout

PS toegang gratis en je kan nog spelen ook :)

ik ga niet een heel pokke-eind reizen als ik niet weet wat er precies te zien is en waar ik allemaal aan mag zitten.

das ook t probleem denk ik: start een site kijk maar bv naar www.vintagesynth.org als daar een museum van was was ik allang gaan kijken, dan weet ik tenminste wat er te zien is, meld je aan bij het spoorwegen reistips boekje ed......

Attachments

• pic1.jpg
    pic1.jpg
    62,4 KB · Bekeken: 91
ik ga niet een heel pokke-eind reizen als ik niet weet wat er precies te zien is en waar ik allemaal aan mag zitten.

Wel, laat ik het zo zeggen: ik zou dat op zeker in jouw geval niet doen :)
Laat ik er ook bij zeggen dat ik van alle items beslist geen lijst ga maken.
Wat synthesizers betreft is er alleen voor 1985 en niet alles is bespeelbaar.

Noem iets wat je leuk vindt en ik kan antwoorden of het mogelijk is: is voor mij beslist veel minder sjouwen.
Geen samplers zoals fairlight, want die zijn er niet.

BTW Erik vergat de Chroma Polaris te vermelden.
Dat hij niet de BME mocht gebruiken had te maken dat ik de Patch van Rob Senzo nog wil registreren :)

Wout

PS Het forum heeft geen enquete mogelijkheid met aanklikkertjes?

meld je aan bij het spoorwegen reistips boekje ed......

Ik wil niet flauw doen, maar het museum staat al op de ANWB aanwijsborden als je Den Haag binnen rijdt :)
En we staan, denk ik, ook wel in de reistips van de NS...

Zie
http://www.gemeentemuseum.nl/
collectie > muziek > etc...

Wout

Origineel geplaatst door SaintEric
en wat ze in hun val meenemen...

ik heb een hier een batterijgeval...30 baantjes vervangen, 4 chips en nog werkt hij niet correct..
Condensator: een arp avatar.helaas zit die condensator in een in epoxie gegoten module...erg moeilijk te repareren

condensatoren in de voeding die alle ic's of transistoren meenemen....

etc.

kortom: Vrienden van de Vintage Synthesizer; laat ze spelen!

wat zijn Condensatoren en hoe komt het dat bij Vintage Synths ze kapot gaan door niet bespelen.
Hoe kunnen die Condensatoren IC's of transistoren meenemen ?

dat een synth kapot gaat door lekkende batterijen begrijp ik, maar door ze niet te gebruiken gaan ze spontaan kapot, ook zonder batterijlekkage ?????
Anders hoeven er toch alleen batterijen uit gesloopt te worden en vervangen door goede?

mensen de collectie is echt dubbel en dwars de moeite waard hoor!
ik heb genoten met me rondleiding dankzij wout en rob en rob uiteraard!
ik hoop dat we iets kennen verzinnen om de collectie "draaiende" te houden
is samplen echt geen optie wouter tegen vergoeding of zo?
mischien een studiootje inrichten in het museum?

Hoe kunnen die Condensatoren IC's of transistoren meenemen ?

Ik denk dat SaintEric probeert te vertellen dat een condensator in een module kortsluiting kan veroorzaken en daardoor de hele module onbruikbaar wordt. Erg leuk inderdaad als de modules in epoxy zijn gegoten... (Warum, Herr Baumann?!?! :confused: )

Wout, is het echt niet mogelijk om 2 BME's te verenigen? :luv:

Ik denk dat SaintEric probeert te vertellen dat een condensator in een module kortsluiting kan veroorzaken en daardoor de hele module onbruikbaar wordt. Erg leuk inderdaad als de modules in epoxy zijn gegoten... (Warum, Herr Baumann?!?! )

Je neemt me de woorden bijna uit de mond, Boemtsjak. Wat ik nog mistte was dat (bijna) vertrokken condensatoren ook nog pieken en andere foutjes doorgeven die ze weg hadden horen te filteren...en zodoende wat gevoelige onderdeeltjes opblazen. (zucht)

Kijk anders hier even , nog meer informatie:

http://www.alfacentauri.nl/

Hee, dat label zitten wij (Par Example) inmiddels ook bij...:)
Moet wel een goeie band zijn :D

Maar zover ik weet hebben zij weinig of niets met de besproken collectie te maken...

Origineel geplaatst door SaintEric
Je neemt me de woorden bijna uit de mond, Boemtsjak. Wat ik nog mistte was dat (bijna) vertrokken condensatoren ook nog pieken en andere foutjes doorgeven die ze weg hadden horen te filteren...en zodoende wat gevoelige onderdeeltjes opblazen. (zucht)

maar deze problemen komen toch niet voor bij t niet gebruiken van de synths, maar zijn toch gewoon problemen bij vintage synths onder spanning/voltage?
U zegt: de synths gaan kapot bij het niet gebruiken, dus denk ik: waarom dan?

Ik kan alleen dus lekkende batterijen bedenken.

... waar staat de rest ?

Een museum gaat echt niet z'n collectie op het net zetten. Doet het Rijks ook niet. Als je een museum ziet, die dat wel doet, dan zijn er ook geen objecten, maar is alles virtueel, via foto's van derden of folders.

Twijfel je over het bestaan van de synths? Toevallig gaan we binnenkort even intern verhuizen, want er moet een groot stuk collectie bij. Kom langs en je mag alles in je eentje doen ;)

Een stukje depot, waarvan ik altijd zeg dat het depot van Albert Heyn interessanter is :)

Wout

Een stukje depot, waarvan ik altijd zeg dat het depot van Albert Heyn interessanter is :)

Nogmaals...

Attachments

• depot03.gif
    depot03.gif
    77,1 KB · Bekeken: 97
Back