Origineel geplaatst door Phase
joh? ik heb 2 analoge synths: een Juno 60 en een Polysix, dat kan daar ook mee gebeuren als ik ze 5 jaar niet gebruik of zo?
Maak daar maar tien tot vijftien jaar van, op zeker, maar... het is ook een beetje merk gebonden. Bijvoorbeeld, alle Korgjes (liefkozend mode) doen het perfect, al kraakt hier en daar een potmeter. De MS10, MS20, MS50, VC10, Seq, noem maar op, ze doen het nog steeds. ARP... tja. heftig! Veel is stuk. EMS net als Moog, die beginnen nu stuk te gaan. Hier een filter weg, daar een Oscillator dood. Roland is als ARP...
Tenminste, in mijn ondervindingen.
Verder geldt dit voor alle electronica, dus ook digitale synths, je wekkerradio, etc...
Wat betreft naamsbekendheid, zelfs synthsfreaks zijn heden ten dage voor een museum geen doelgroep meer. Bulken betalende bezoekers worden gevraagd, dus Rembrandt en Escher zijn interessant. En natuurlijk bedrijfsfeestjes... een wijntje met van Gogh! Er waren ooit contacten gelegd met het programma 'Het Klokhuis', maar dat kwam ongelukkijg uit, want alles stond 'en depot' en je gaat toch geen reclame maken voor iets wat niet te zien is? De ellende is dat het museum zelf wel naamsbekendheid heeft, maar dit onderdeel van de collectie niet. Beperking van middelen geeft een verschuiving van bestedingen, dus de muziek valt uit de boot.
Het grote publiek is geïnteresseerd in het unieke en ik heb eens van een bezoeker de opmerking gekregen dat dat 'spul' ook in de Via-via te koop wordt aangeboden; waarop ik natuurlijk reageerde met: "Waar? Waar?" Anderen hebben de oplossing door de hele muziek collectie aan het conservatorium te geven, want die hebben er wat aan. In de eerste plaats hebben die het geld en de ruimte niet en nooit, maar dan vind ik ook de mode afdeling doorschuiven naar C&A, de schilderijen en beelden naar de kunst academies en het Jugendstil porcelijn naar een theesalon, en dan hebben we een mooi, leeg museum: de droom van de huidige subsidie gever

Ik weet dat ik steeds cynischer word...
Wout