Latin-esque acid flavoured

Leuk! Beetje Black Dog maar te vrolijk totdat de 303 erbij komt.

https://soundcloud.com/diegovanuden/alaecid

Nu even zonder video.. Een nieuwe 'live' knobtweaking versie. Ik probeer voor t eerst OTB te blijven... Veeel leuker

ik vind m leuk! ff een hele andere sound, lekker fris en daarbovenop een heel gaaf 303 lijntje uit die tb3:)

de drums kunnen daarentegen echt wel beter, vooral qua volume. je hihats vallen bijna helemaal weg, zonde

Dank dank, goeie tip idd. Ik vind hihats al snel te hard.. Misschien ligt het aan mn afluistering..

Het zal wel door de live knobtweeking komen, maar het wordt mij wat de langdradig c.q. te weinig ontwikkeling. De eerste minuut en vanaf 5:30 vind ik het erg mooi, ook qua akkoorden en misschien kan je dat verder uitwerken.

Beide versies zijn lekker relaxed en gaan niet vervelen.Nice. Het is cool dat de verschillende melodieën zich om de beurt even presenteren. De drums en percussie mogen idd wat harder of meer definitie. Sommige synths en vooral de 303 vullen zo nu en dan zoveel van je spectrum dat er geen plek meer is voor de hihatjes en die rollende snare. Even een beetje sidechainen en wat meer hoog bij de percussie.

Het zal wel door de live knobtweeking komen, maar het wordt mij wat de langdradig c.q. te weinig ontwikkeling. De eerste minuut en vanaf 5:30 vind ik het erg mooi, ook qua akkoorden en misschien kan je dat verder uitwerken.

Dit is de grote uitdaging: een puntig pakkend deuntje maken op deze manier vereist zorgvuldig arrangeren.. Ik moet echt met een script gaan werken om ye voorkomen dat t te lang wordt... Moet ik bij zeggen dat dit voor t eerst in mn leven is dat ik zo werk, en de mpc heb ik pas 2 weken ... Is geen excuus hoor maar ik ben nog aan het kennismaken

Beide versies zijn lekker relaxed en gaan niet vervelen.Nice. Het is cool dat de verschillende melodieën zich om de beurt even presenteren. De drums en percussie mogen idd wat harder of meer definitie. Sommige synths en vooral de 303 vullen zo nu en dan zoveel van je spectrum dat er geen plek meer is voor de hihatjes en die rollende snare. Even een beetje sidechainen en wat meer hoog bij de percussie.

Ik ben altijd wat te voorzichtig met de percussie.. Sidechainen moet ik eens proberen, mn compressors daarop inregelen voor 'live'. Is meer vooruitdenken dan wanneer ik in the box werk waarbij je de vrijheid hebt om tot in oneindigheid te equalizen en sidechainen waar nodig..

De bass zit ietwat de melodie in de weg en ook qua eq vind ik (ik luister naar je soundcloud versie, niet video). Misschien de cutoff ervan niet te veel opendraaien? De 303 sound is best lekker.

Drums komen niet zo goed door, zeker niet de hats! Ik denk dat je wat moet pielen met/aan je mix?

Das mn eerste indruk.

https://soundcloud.com/diegovanuden/alaecid

Een nieuwe opname... Is moeilijk hoor, in je eentje :dubbel:

mooi man, I liked it.. lekkere flow ! :)

Thx Gloomer... Ik ben blij met het spontane arrangement maar de mix daarentegen is behoorlijk soep... Ik luisterde in de auto en nu hebben de baslijnen totaal geen definitie.. Teveel sublaag... Modder... Back to the drawingboard. Is wel echt een ding van live naar twee sporen opnemen, de mix moet op de tafel en in de studio goed zijn afgeregeld. Vaak vergeet je te luisteren, tenminste ik dan, omdat je zo in het moment zit en eigenlijk gewoon aan het spelen bent..

Ik vind hem mooi, maar vanaf 2'30" mogen er - wat mij betreft en dit is opbouwend bedoeld - wat extra en nieuwe muzikale impulsen bijkomen. Ik denk dat de track dan nog beter zou zijn. Track eindigt wel super, daar zou ik niets aan veranderen!

Nice job!

Ik heb zelf zoveel aan te merken op deze uitvoering.. Hij is zo lang dat je inderdaad hoopt op wat muzikale variatie.. Even los van de mix, die ik niet fijn vind.. I am working on it..

Dankjewel iig

Ik vind hem mooi, maar vanaf 2'30" mogen er - wat mij betreft en dit is opbouwend bedoeld - wat extra en nieuwe muzikale impulsen bijkomen. Ik denk dat de track dan nog beter zou zijn. Track eindigt wel super, daar zou ik niets aan veranderen!

Nice job!

Back