Ervaring en Tips gezocht ivm USB 3.0 en Thunderbolt HUBS

We hebben reeds een topic over USB hubs op het forum: Welke usb hub?

Wat betreft thunderbolt hubs, dat lijkt niet echt te bestaan. Wel van die dure basestations mat -tal poorten. Ik moet momenteel mijn scherm uittrekken als ik mijn geluidskaart wil gebruiken. Best wel zuur, maar ik ga echt geen 250+ euro uitgeven om dat te verhelpen.

Stom dat Apple geen doorluspoort op hun thunderbolt naar firefire kabel heeft.

Alle thunderbolt 'hubs' die ik gezien heb hebben maar 2 poorten. Aangezien 1 daarvan nodig is voor je uplink is het effectief een verlengkabel.

Beste kans die je dan hebt is er zo eentje vinden die ook een firewire-poort heeft, dan kun je die gebruiken in plaats van je kabeltje.

Alles thunderbolt is duur. Je krijgt voor die 239 euro wel meer dan alleen een extra poortje, echter. Vijf USB3-poorten en extra HDMI. Als je die niet nodig hebt is de deal wel zuur.

OP zoekt een usb-hub én een manier om twee unchainable thunderbolt-apparaten aan te sluiten, waarvan er eentje firewire is. Schade valt dan mee, moet ik zeggen.

Sorry Rvooh,, Merci om de andere topic link door te geven.. ik zal daar eens kijken,, :) :)

En ja okey, ik heb op ebay ook al zo'n multi poort adapter gezien,

Maar ik heb maar thunderbolt 1 denk 'k.... Anders is dat wel intressant, maar ook wel erg duur...

EN ja, @Lamp, ik heb een 13 poort USB 2.0 Poort eraan hangen, die is bijna helemaal gevult.
Ik heb ook een 7 poort USB 3.0 Hub, maar die lijkt niet met alles te werken, en ik denk daar geen tweede van te kopen,
vandaar mijn zoektocht naar een andere - betere- nieuwere - USB 3.0 hub, maar liefst me genoeg poorten,
want een hub met 4 poorten is niet zo veel.

Maar ik heb maar thunderbolt 1 denk 'k.... Anders is dat wel intressant, maar ook wel erg duur...

Duur is het wel een beetje, ja. Maar TB1 is geen probleem. TB2-devices zijn backwards compatible. TB2 is sowieso maar een halve upgrade, het heeft niet écht meer bandbreedte, maar kan de 2 kanalen combineren in 1.

Ach zo okey,
Daar had ik nog niet aan gedacht, Dat Thunderbolt 2 apparatuur ook werkt op een thunderbolt 1 poort..

Hmmm, dan is't alleen nog wachten tot het wat goedkoper wordt, en anders er voor sparen,,

Back