knik uit doepfer patchkabeltjes

G

Guest

Guest
gekke vraag misschien, maar is er een manier/handigheidje om die vervelende knikjes (van het opgevouwd zitten) uit doepfer patchkabeltjes te halen?

Ik gooi gegoten patch kabels in een pan met warm water (+/- 60graden) en laat ze een kwartiertje weken en dan hangend drogen met de fohn.

LETOP: laat de kabels niet de bodem van de pan raken want daar is het net iets te warm, het beste is als je een metaal rackje heb wat op de bodem van de pan past waardoor de kabels minimaal 3cm boven de bodem blijven.

vroeg of laat gaat iemand dit proberen met een magnetron...

Nee wel magnetron gebruiken. Filmen. Hier posten :D

Ik bind ze samen ( soms) en hang ze ( altijd) en masse ergens half over heen om op te bergen
Verder buig ik ze wat bij met de hand door een paar keer er langs te strijken
En in het algemeen veel gebruiken
Heb eigenlijk het probleem nooit zo als probleem beleefd, gaat door gewoon gebruik toch snel weg ..?

Ik had nou niet het idee dat het met die gegoten patchkabels er uit zichzelf snel uitgaat, die kabels worden volgens mij namelijk meteen opgerold nadat ze gemaakt zijn waardoor het plastiek afkoelt in gebogen staat.

Ik koop zelf mijn kabels bij ad infinitum en al laat je de 5 jaar hangen en gebruik je ze elke dag dan nog zitten er knikken in (uiteraard wel minder)

Ik bind ze samen ( soms) en hang ze ( altijd) en masse ergens half over heen om op te bergen
Verder buig ik ze wat bij met de hand door een paar keer er langs te strijken
En in het algemeen veel gebruiken
Heb eigenlijk het probleem nooit zo als probleem beleefd, gaat door gewoon gebruik toch snel weg ..?

;) waarom bind je ze dan samen, of buig je ze wat bij met de hand? ;)
nee hoor, probleem is het niet, maar ik heb ze gewoon op tafel liggen en dan gaan ze met die knikjes in elkaar haken (zodat er 5 kabeltjes op de grond liggen, als ik er 1 pak) en nemen ze sowieso teveel ruimte in.

maar eh, paar minuutjes in een bakje met quooker-water en zowel doepfer als ad infinitum zijn een stuk soepeler en min of meer straight. prima zo.

Om een beetje te ordenen
Heb zoveel soorten kabels inmiddels dat , als ik ze laat rondliggen er hier een puinhoop ontstaat
Daarom banane over de micron. Jacks in een doos minijacks ( na patchen ) met zo'n vuilniszakbinder als groep samen etc
Luxeprobleem een beetje, maar het werkt redelijk goed

Back