mijn copycat doet t niet meer!!1

Q-bus

een nul
ik heb laatst een buisje met orginele tapes op de kop getikt voor mijn Watkins CopyCat. Ik heb een weer gepakt naar een jaar en nu doet ie het niet meer. Ik hoor nog wel het effect maar dan nog zachter dan de brom die eruit komt.
Weet iemand wat hier mee aan de hand kan zijn?

Gr, Bart

Attachments

• wem.jpg
    wem.jpg
    70,2 KB · Bekeken: 123
ik ben ontzettend a-technisch, maar m'n pro-1 heeft ook weleens gigantisch gebromd en dat kwam doordat er een aardelus of iets dergelijks was... heeft met de trafo te maken geloof ik...
als het effekt ook echt zachter geworden is, is er waarschijnlijk meer aan de hand... als het effekt even hard als voorheen is, maar de brom overstemt'm , is't in mijn idee alleen aarde-probleem en dat kan simpel opgelost worden door iemand met enige technische kennis...
ik hoop voor je dat dat het is... maar nogmaals, mijn woord is zeker geen wet in technische dingen als dit...
succes!

Zit er wel magnetisch medium op die nieuwe tapes???

Mischien een productiefout van de tapes waardoor er geen geluid opgenomen kan worden en dus ook niet afgespeeld. Aangezien hij het eerst wel deed. :)

het effekt is zacht. ik zal eens kijken of ik bandrecorder tape kan vinden.
Kan het zijn dat die tapes het niet meer doen? door de ouderdom of zo...

Als iets gaat brommen heeft het vaak met de aarde te maken.
Je moet voor jezelf even nagaan wat voor soort brom het is.
Bedoel er mee of die brom net zoiets is als met een microfoon. Dan weet je voor jezelf in welke richting
je moet denken. Als een mic bromt is het meestal dat hij last heeft van een aardeprobleem.
Dat kan je testen door je hand tegen de metalen case van je Copycat te leggen en te luisteren of
de brom minder wordt, want dan heeft hij aardecontact via jouw lichaam. Succes ermee.... ;)

Back