giorgio moroder - tony's theme (scarface)... welke synths?

cyan_circle

_beware of perverts_
nou een vrij duidelijke topic titel lijkt me...
ik wil (voor studiedoeleinden) Tony's Theme van de film Scarface namaken.

weet iemand toevallig welke synths & drumcomps er in dat nummer gebruikt zijn?

ik voeg een stuk van het nummer toe voor diegenen die niet meer precies weten hoe ie gaat:

Attachments

• tonystheme.mp3
    913,4 KB · Bekeken: 132
Uit welk jaar is dat ??

De drums zijn bijna 100% Linndrum..

Synths kan van alles zijn...

volgens mij deed moroder vrij veel met moogs

Well even of topic maar wat gebruikte Moroder als Bass bij I feel love van Donna Summer? Ook eren Moog met delay?
En de strings lijken wel solina in I feel love.

Origineel geplaatst door Exzit
Well even of topic maar wat gebruikte Moroder als Bass bij I feel love van Donna Summer? Ook eren Moog met delay?

ja dat was een moog...volgens mij een modular als ik me niet vergis

Origineel geplaatst door Exzit

I feel Love ... SUPERNUMMER :okdan: ... net zoals dat van Madeline Kahn (You Can) of het thema van Midnight Express. Dit even ter zijde :)

:doei:

Hij heeft ooit zo'n sample cd gemaakt met z'n hele studio.
Met gebruikmaking van de volgende synths:
OSC OSCar, Korg Mono/Poly, Sequential Prophet 5, ARP 2600, Moog modular, Multimoog, TB303, Oberheim 4-voice, Roland Jupiter 8 and Juno 60, Moog Taurus, PPG 2.3, and the Buchla.
Misschien helpt 't.
Trouwens, nog meer OT, dat basgeluid doet me erg denken aan een geluid in Ethnicolor van Jarre (album Zoolook).

Edit: Ik weet nog altijd niet *wat*, maar inmiddels wel *wie*... ene Arthur Barrow.
I began working with Giorgio Moroder in the mid 1980's on albums and film sound tracks, including "Scarface" and "Topgun". I did keyboards, programming, bass, and arranging for a wide range of artist including Joe Cocker, Diana Ross, Billy Idol, Berlin, The Motels, and many others.

Back