Hier zakt je broek toch van af ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
maar hij houdt n pleidooi tegen brugklas-doelgroep namens die zielige dewi.....

...maar erwin is de zakkenvuller c.q. uitbuiter! niet de pubertjes!

Hahahaha...mooi verhaal dit!

weetje..net zo min als er nog nooit bewezen is dat P2P en internet de ellende van de (grote) platenmaarschappijen hebben veroorzaakt, is er ook niet bewezen dat het ze juist helpt... tis dus maar net wat je zelf geloofd..... ik zelf ben overtuigd dat het allemaal maar positief werkt, mits je ook een kwaliteits-product op de markt zet, en lange termijn politiek toepast...dus geen bubblegum 1dags vlieg rotzooi gericht op pubers zonder geld....

maargoed, ik vind het een mooi verhaal, ik ga dus nu ff snel heeeeel vaak dat nummer van deeewie downen zodat er nooit meer van die *CRAP* op de markt komt! wat mooi dat internet, democratie ten top!

Bemoederen

Bemoederen

Tja.. de tekst is erg 'bemoederend'.. maar de essentie is overduidelijk.

Het zal altijd een punt van discussie blijven, nét als bij illegaal verkregen software (ben dáár maar eens eerlijk over!!).

Ik download zelf veel muziek van internet, zodat ik dan snél - en in mijn eigen huis - even kan horen of ik 'het iets vind'. Muziek die me écht aanstaat koop ik - indien verkrijgbaar - op vinyl.

Daarmee ben ik groot voorstander van Kazaa en dergelijken.. omdat die gigantische infrastructuur het mogelijk maakt om snel en gemakkelijk een groot aanbod aan muziek te beluisteren.

Elke artiest zou dat moeten toejuichen.. je wilt toch dat zo veel mogelijk mensen je muziek kunnen horen? Initiatieven als iTunes en MusicMatch komen al aardig in de richting van een "goede oplossing".. je kunt gratis luisteren.. en als je een nummer wilt hebben, kun je het in z'n geheel downloaden voor een acceptabel bedrag. Ik kies dan liever voor een wandeling naar de platenzaak.. maar die keuze héb je gelukkig nog.

wat een hoop crap.

een week geleden was de billboard top 10 gevuld met enkel zwarte artiesten. ergens schreef iemand dat de reden hiervoor zou liggen aan het feit dat zwarte jongeren singles kopen en witte jongeren muziek alleen downloaden.

lekkere research, want de billboard wordt samengesteld door airplay en niet door singleverkoop.

ik ga niet weer een blik RIAA-haat opentrekken, ik zeg alleen maar: iTunes werkt... is iedereen blind?

edwin jansen: "Als jullie allemaal haar single gaan downloaden, komt Dewi niet hoog in de hitlijsten te staan, en daardoor wordt de kans dat ze een album gaat maken veel kleiner"

oftewel: "dewi... je kan heel leuk zingen, maar als je niet genoeg verkoopt, dan donder je maar op"

mij best. het wordt tijd dat er weer muzikanten muziek gaan maken.

Re: Bemoederen

Re: Bemoederen

Origineel geplaatst door CraZ
Het zal altijd een punt van discussie blijven, nét als bij illegaal verkregen software (wees dáár maar eens eerlijk over!!)

dat heb ik geprobeerd, maar toen werd mijn thread verwijderd (door jou!) :)

Weetjewat?

Ik download liever mp3's van de tracklijst.
Puur genieten. :)

Ach, deze gast is inderdaad een beetje (boel) een vies mannetje en deze stijl van schrijven maakt 'm nu niet bepaald sympathieker ofzo. Wat hij bedoelt is dat iedereen die single moet gaan kopen zodat hij meer gaat verdienen. Zeg dat dan gewoon...

Verder, ik vind niet dat je downloaden kan goed praten. Het is gewoon illigaal. Geen gelul over alternatieven, je moet het gewoon niet doen. Als ik een bushokje in elkaar trap dan kan ik tegen de politie wel beginnen over het feit dat er geen alternatieven zijn, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Echter, ik ben ook bezig geweest om wat shit te luisteren om ff thuis rustig te checken of ik het wat vind. Daarna ga ik het kopen of flikker ik het mp3tje weg. In die zin is het positief. Ik ben voor legale mp3 verkoop als iTunes, maar ik ga zelf niet betalen voor mp3's. Dan maar niet meer voorluisteren en gewoon kopen op cd of vinyl.

hmmm ik heb is een gesprek gehad met een a&r manger van sony of universal (weet ik niet meer:) iig hij had ook marco borsato in zijn stal. die wist mij te vertellen en dat vond ik wel heel errlijk eigenlijk. dat het downloaden niet echt het grootste probleem is maar voornamelijk de prijs die gevraagd word voor muziek. hij zelf vondt het belachlijk duur dat je een cd koopt voor 20 25 euro.

Origineel geplaatst door EDP
hmmm ik heb is een gesprek gehad met een a&r manger van sony of universal (weet ik niet meer:) iig hij had ook marco borsato in zijn stal. die wist mij te vertellen en dat vond ik wel heel errlijk eigenlijk. dat het downloaden niet echt het grootste probleem is maar voornamelijk de prijs die gevraagd word voor muziek. hij zelf vondt het belachlijk duur dat je een cd koopt voor 20 25 euro.

en gelijk heeft ie EDP..
Ieder bedrijf dat producten maakt welke niet goed verkopen maken het goedkoper, waarom de platenmaatschappijen niet? Neee, die gaan alleen maar mekkeren dat mp3's de schuldigen zijn. Zielig en kortzichtige politiek..

Arv

Ik heb altijd van een album van een artiest 2 of 3 mp3'tjes gedownload, en als ik het dan leuk vind dan koop ik het album direct. Dit komt bij mij ook omdat ik het hele product (dwz hoesje met coverart en originele cd enz enz) wil hebben. Ik vind daarnaast ook dat de kwaliteit van gekopieerde cd's vaak erg slecht is en/of word. Om meteen te zeggen dat dowloaden negatief is vind ik erg kinderachtig, persoonlijk denk ik dat het bij niet top40 muziek juist bevorderend werkt omdat mensen dan sneller andere muziek ontdekken en daarna de cd aanschaffen. Ik denk dat er vooral gejaagd word op de hit-cd's downloaders......want uiteindelijk zijn 1 milioen verkochte cd's natuurlijk niet genoeg......want de dure clipjes met gouden kettingen, dure auto's en bitches moeten natuurlijk wel terugverdiend worden..........

eehhh ....nu dwaal ik af.....:yamaha: al met al zijn de heren van de industrie allemaal erg.....:maffia:

Origineel geplaatst door EDP
hmmm ik heb is een gesprek gehad met een a&r manger van sony of universal (weet ik niet meer:) iig hij had ook marco borsato in zijn stal. hij zelf vondt het belachlijk duur dat je een cd koopt voor 20 25 euro.

Daar is zijn bedrijf net zo goed mede-verantwoordelijk voor ........:gaap:

leuke gedachte: je kan water "gratis" uit de kraan krijgen...waarom zijn er dan nog steeds merken als Spa die water in flesjes voor een leuke prijs verkopen..... daar moeten de platenlabels maar es over nadenken ;)

Men kan zeuren wat met wil, maar p2p is hier, en het zal blijven. Zelf zal ik geen gebruik maken van activiteiten als itunes en zo, want ik ga niet betalen voor mp3's. Ik download lekker via slsk, en als het mij bevalt, dan koop ik de CD of LP. Mits gunstig geprijsd, want als een CD 20 euro kost, dan brand ik het zonder schuldgevoel op CD. Wellicht koop ik het dan na enkele maanden, als die CD in de uitverkoop ligt. Dat gebeurt laatstelijk erg veel, wellicht door deze praktijken, maar daar kan ik niet mee zitten. Goedkoop is goedkoop.
Feit is, dat door het downloaden, en belangrijker: omdat muziek niet meer de eerste identificatie van de huidige jeugd is, CDs veel minder marktwaarde hebben. Jeugd van vroeger identificeerde zich met muziek en subcultuur. Tegenwoordig ook met mobieltjes, spelletjes en DVD. Met als gevolg dat de jeugd hun karige centjes tussen deze zaken moet verdelen, en dat heeft negatieve effecten. Ze willen de muziek wel hebben, want hoewel minder belangrijk, blijft het een factor, dus dat downloaden ze. Zelf merk ik dat ze kopen, als ze de prijs redelijk vinden. Duitse handelaren uit de industrial/gothic scene staan hier met standjes op feesten, en verkopen nieuwe CDs voor 15 euro. En die draaien best omzet. ALs er feesten zijn, waar de stands van Ant-zen, Hands production of Cold meat industries staan, dan zijn de verkopen zelfs enorm, omdat zij prijzen hanteren tussen de 10 en 13 euro.
Dus de beste optie blijft mijns insziens een drastische prijsverlaging. Verbieden van p2p (en dat zal in Nederland niet gebeuren, want de kans dat het cassatieverzoek van de Buma/stemra wordt afgewezen is zeer groot) is geen optie. Ook het aanpakken van gebruikers blijkt al een averrechts effect te hebben. Het ziet er naar uit, dat de amerikaanse muziekbrange dit jaar een enorme klap gaat krijgen, daar mensen daar het gewoon vertikken om nog CDs te kopen, met al die RIAA rechtszaken.

Origineel geplaatst door C-Code
Daar is zijn bedrijf net zo goed mede-verantwoordelijk voor ........:gaap:

ja maar dat is dus ook wat ie zegt:gaap:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back