Hier zakt je broek toch van af ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door C738
"Starmaker"

Fame!
I'm gonna live for ever
I'm gonna learn how to fly
I feel it coming together
People will see me and cry
I'm gonna make it to heaven
Light up the sky like a flame
I'm gonna live forever
Baby remember my name...

underground? dat bestaat niet..dat zijn gewoon muzikanten die *niet* veel verdienen.....heeft nix met een bewuste keuze daarin te maken..tenminste: bijna nooit niet...... enniewee..da's een andere dixussie

maarre...ik ben wel benieuwd naar waarom jullie denken dat een fabrikant als Spa gewoon nog steeds netjes water in flessen verkoopt terwijl we ook water uit de kraan kunnen krijgen en daarvoor hoeven we dan niet eens naar de winkel en het is ook nog es 10000 keer goedkoper

en voor kraanwater betaal je ook.

En nu wil ik meteen het argument effe tackelen dat je voor je internet ook betaalt, want volgens mij zit bij een internet abonnement geen buma / stemra heffing of iets dergelijks (you prolly get ma drift)

-C-

En nu wil ik meteen het argument effe tackelen dat je voor je internet ook betaalt, want volgens mij zit bij een internet abonnement geen buma / stemra heffing of iets dergelijks (you prolly get ma drift)

-C-

maar wel op CD-r's........ ook op data CD-r's....dus elke keer als ik een backup van onze server maak betaal ik geld aan de buma-stemra...koelote zooi

-C-
Bedoel je een belasting voor copyright xtra doen op ieders abbonement ?
Dat is weer eens een geval van de goeie lijden onder de slechte .Vind ik niet goed
IMHO
Het water bedrijf moet niet gaan zeuren als er concurrentie bijkomt die een beter produkt op de markt komt.
Steek af door kwaliteit en betrouwbaarheid zoals spa.
8~

je zou kraanwater en bronwater kunnen vergelijken met respectievelijk mp3 en cd audio
de een merkt 't verschil wel, de ander niet 8D

okee ik heb nu dus al antwoord! ik denk dat ze snel zijn omdat ze niet veel aandacht willen besteden aan kritiek. lekker slim ;)

mijn brief:

hallo management

een humoristische pop-up siert de webpagina van dewi. misschien is de site gehackt maar het kan ook zijn dat edwin jansen de brief in een vlaag van verstandsverbijstering echt heeft geschreven. voor alle duidelijkheid, ik heb het over deze brief: http://www.dewimusic.nl/no_p2p_pop.asp

ik zal niet de hele brief hier behandelen, maar slechts enkele excerpten eruit plukken.

1) "Het succes van Dewi wordt gemeten aan de hand van de verkopen van haar single. Die verkopen worden namelijk weergegeven in de hitlijsten. En als Dewi hoog in de hitlijsten staat, komt ze weer vaker op de radio en op TV, en treedt ze ook weer vaker op voor jullie."

is dit echt zo? hoe kunnen nummers dan binnenkomen in de top 40 terwijl de single nog niet eens uit is? de nederlandse gang van zaken weet ik niet precies, maar in de verenigde staten worden de billboards samengesteld aan de hand van airplay.
een betere zin zou dus zijn: "als dewi vaak op de radio gedraaid wordten op tv komt, dan gaan jullie de single kopen en treedt ze minder vaak op voor jullie, aangezien de 'schnabbelprijs' dan omhoog gaat en ze niet meer betaalbaar is voor de schaapscheerders-braderieën van drenthe"

2) "Dat is allemaal nog wel logisch, maar er zit nog meer achter. Op het moment dat Dewi hoger in de hitlijsten komt met haar single wordt de kans ook groter dat ze nog meer CD's mag maken. En dat is natuurlijk wat wij allemaal willen."

klaarblijkelijk willen we dat niet allemaal, want wie bepaalt er nou of dewi nog een cd mag maken? jullie toch?
een betere zin zou dus zijn: "als wij niet genoeg geld aan dewi's talent verdienen, dan heeft ze pech. ongeacht je kwaliteiten, als er niet boven een bepaald quotum gepresteerd wordt, dan donder je maar op als artiest."

3) "Waarschijnlijk kan 'Left of Center' al gedownload worden met programma's als Kazaa. Dat is heel makkelijk en kost (bijna) niks. Maar uiteindelijk benadeel je niet alleen Dewi daarmee, maar benadeel je voornamelijk jezelf!

Allereerst heb je niet het echte CD-tje. Dat kan je natuurlijk ook kopiëren, maar toch wordt het nooit de echte. Dat geldt natuurlijk ook voor het hoesje.

Wat nog veel belangrijker is: Als jullie allemaal haar single gaan downloaden, komt Dewi niet hoog in de hitlijsten te staan, en daardoor wordt de kans dat ze een album gaat maken veel kleiner."

verbeter me vooral als ik het fout heb, maar staat hier niet in kindertaal: "als wij geen geld meer verdienen met dewi dan kan ze het vergeten"? het is begrijpelijk dat jullie geen vrijwilligers zijn en winst willen maken, maar ik vind het onverantwoordelijk om de doelgroep hier (kinderen tot en met 13 jaar) af te schrikken met een pop-up waarin staat dat zij de schuld zijn van de slechte verkoopcijfers.

naast het feit dat het nooit bewezen is dat peer-to-peer programma's de schuld zijn van de dalende platenverkoop, is de kwaliteit en aantrekkelijkheid tot de doelgroep misschien iets om over na te denken. deze is in dit geval namelijk beschamend slecht. ik bestudeer & studeer al heel lang muziek, en dit nummer van dewi is een dusdanig bijeengeraapte mix van verschillende (gestolen) ideeën dat het mij verbaast dat het uberhaupt nog verkoopt. misschien is dit nieuws, maar 1994 is voorbij.

dus edwin, als je dit leest: kinderen zich schuldig laten voelen is een trieste daad. en ze smeken staat ook zo zielig.
als je nou gewoon kwaliteit uitbrengt zal je zien dat het allemaal weer goedkomt...

vriendelijke groeten,

rik nieuwdorp
student muziektechnologie & compositie
utrecht

waarop edwin persoonlijk antwoordde:

Als je gefrustreerd bent hoef je dat niet aan ons te melden, komt een beetje zielig over !

dat was het. "wat nou lezen? deze jongen is klaarblijkelijk gefrustreerd! hij is vast jaloers op mij en mijn gave baan!" moet edwin gedacht hebben.
maar ik ben nog niet klaar! ik heb nu namelijk edwins persoonlijke e-mail adres (wie had het ook al weer over mailbombs? :D ) en ik blijf hem stalken, want ik eis natuurlijk wel serieus genomen te worden.

als iemand nog goede ideeën heeft voor mijn volgende mailtje, schroom dan niet om het mij te vertellen!

Re: Hier zakt je broek toch van af ?

Origineel geplaatst door Arv
http://www.dewimusic.nl/no_p2p_pop.asp

zeer triest... suffe gast zeg
Ik lig hier niet meer wakker van.
Ze gaan hun gang maar.
Wat maakt het uit over hoe populair je wel niet bent.
Moet je rijk en beroemt zijn om muziek te kunnen maken?
Waar draait het allamaal toch om!
Om de muziek, toch?

:frons:

Tsja, eigenlijk is dit een heel moeilijk terrein. Want ik heb al zat argumenten gehoord en ook al zijn er veel nog infantieler dan de manier Erik de Dewi fans behandeld. Er zitten toch hele goede voors en tegens bij.

Dat je als een nivo lager dan de kleuterschool aan de koters probeert uit te leggen dat Kazaa fout is en ten koste van Dewi haar carriere gaat is een wel hele grove onderschatting van het publiek.
Maar in beginsel heeft hij wel gelijk!

Hij zet niet meer dan, je kent de muziek al en waarom koop je het niet ipv te downloaden? Dat hij er zelf vele malen rijker van wordt dan Dewi zelf zegt hij er niet bij. En als ze wat wil verdienen ze in elk boerengat de locale discotheek moet uitwonen om een fatsoenlijke boterham te verdienen.

En dan mag je eens uit gaan leggen waarom je het dan zou gaan downloaden. Tenminste als je het wilt downloaden.
Dan krijg je een stormvloed van argumenten waarom het wel en niet zou mogen.

Waarom zou je downloaden?
Je wilt horen wat er zoal te koop is. Of er is niet aan te komen. Je hebt geen geld. Bent te lui om naar de shop te gaan. Je bent gewoon mp3 verslaafd en trekt alles wat er te trekken valt. Je bent te lui om de goedkoopste prijzen op te zoeken van CD's. Je wilt de commercie een hak zetten. Je vind dat je gebruik mag maken van diensten die anderen gratis aanbieden.

Waarom zou je niet downloaden?
Je wilt niet van de artiesten stelen. Je hebt een hekel aan mp3's. Je wilt de orginele echte CD met hoesje en alles. Je hebt toch geld zat en het maakt je toch niet uit? Het is alleen op vinyl te krijgen.

En dan komen er nog meer vragen naar boven die per persoon in de muziekbizz verschillen:

Waarom maak je muziek? Met welke intentie.
Waarom download je muziek? Met welke intentie.
Waarom verkoop je muziek? Met welke intentie.
Waarom koop je muziek? Met welke intentie.

En de pest is dat dit alles voor iedereen weer verschillend is. De wetten zijn niet duidelijk. We hebben zoals gewoonlijk weer een gedoogbeleid. Downloaders schreeuwen moord en brand als er fake mp3's aangeboden worden. Platenmij's knikkeren er de ene na andere artiest(en) uit omdat het slecht gaat in de branche. En in Azie en oost europa draaien de CD kopieerbedrijven (incluis net echt hoesjes) lekker door en gaan er palets per dag door naar de afzetlanden.

En het gaat natuurlijk weer eens om geld. En niet alleen voor de verkopers maar ook voor de potentiele kopers.
Wij nederlanders lachen de artiesten en managers natuurlijk gewoon recht in hun gezicht uit als ze op TV of internet zielig gaan lopen doen omdat ze niet meer zoveel geld verdienen.

Maar als synthforumleden weten velen van ons hoeveel moeite het is om een hele CD met nummers te maken van enige kwaliteit en integriteit. (uitzonderingen daargelaten) Soms ben je een of twee jaar bezig om het goed te krijgen. En dan mag het niet diep pijn in je hart doen als je merkt dat jouw CD bij velen op een stapeltje liggen en er geen enkele waardering is voor wat er op staat omdat diegene het toch voor niets heeft gescoord en jij voor die paar centen toevallig een leuke synth had kunnen kopen?

"Wat nog veel belangrijker is: Als jullie allemaal haar single gaan downloaden, komt Dewi niet hoog in de hitlijsten te staan, en daardoor wordt de kans dat ze een album gaat maken veel kleiner. Dan komt er dus geen volgende CD van Dewi!"

Volgens mij draait het daar allemaal om, we willen helemaal geen @%$*#cd met nog meer van die *&%^&$muziek van hoe heet ze ook alweer.

Een cd is een business case geworden en er moet steeds meer marketing geld bij om nog break even te kunnen draaien, dat is een visueuze circel geworden van hogere prijzen en minder releases die meer op elkaar lijken omdat er geen risico's kunnen worden genomen.
In de desperate pogingen om er in de digitale wereld wat van te maken maken ze nog veel grotere fuckups, legaal gedownloade cd's worden zoals het er nu voor staat net zo duur wordt als een echte cd?!?!?!?!?

Resultaat, 20/30% van het personeel eruit en ongoing, geen budget meer voor locaal "product"

Maar ondertussen... wat is er nou cooler dan hoe Clone bezig is bijvoorbeeld? En al die eigenproductie initiatiefjes die er steeds meer op beginnen te lijken?
Waar het zal eindigen en of we het mee zullen maken weet ik niet maar de markt zal versnipperder worden, de rechtenconstructies rondom muziek zullen simpeler moeten worden en de goeie shit zal aan het langste eind trekken.

Dus mensen, persen die cd's en platen! Als het echt vet is heb ik nog wel een ingang :okdan:

tja hier gaan we weer en ik deel graag mee aan deze discussie :D dis vet...

maar goed. het probleem van tegenwoordig is is dat muziek maken economie is en geen kunst. vroeger moest je gestudeerd hebben en er hard voor vechten om gehoord te worden. Nu kan iedere puisterige puber met magix music maker shit uitbrengen...

het probleem is dus dat mensen ook worden gebruikt door slimme handelaren om geldte verdienen. Idols en starmaker zijn de klassieke schoolvoorbeelden hiervan... Die programma's zijn in het leven groepen voor het maken van geld niet muziek en talent. Er was hier echter een gast die uit idols was gegaan uitzichzelf en dat was geweldig slim. hij heeft bekendheid nu en kan dus beter verder.

me tante vraagt ook vaak waarom ik niet eens aan idols mee doe. zuigzooi zo wil ikd emuziek wereld niet in als een product van de commercie. Ik maak muziek voor mijn plezier. En heb nog niemand gevonden van de +700 luisteraars die het niet leuk vond om te horen wat dus toch wel weer wat zegt. Maar het is en blijft een hobby voor me. Tuurlijk wil ik wel eens plaat uitbrengen. Hoop dat dream on het album ooit gereleased word (iemand die label kent voor me?:p) maar wil er dus geen geld mee maken. het geld wat ik er evt. van verdien gaat op aan gear en gaat naar me ouders voor het andere gedeelte. Zou ook nooit een contract willen waarbij ik word gebruikt als product van de commercie en geen vrijheden heb. Ik wil altijd eigen baas zijn ik bepaal alles maar dan ook alles. Tis mijn hobby en dat mensen er munt in kunnen zien is leuk voor ze en releasen van me muziek mag altijd maar ik wil niet als economisch lokmiddeltje misbruikt worden en dat is nu net het geen wat er steeds meer gebeurt...

Ook leuk voorbeeldje is 2trance (gan we weer 8o)) das ook de commercie zelve. Tis erg goedkope shit allemaal en te commerciel. Echt op geld maken gericht.

Het downloaden van kazaa. ten eerste het is niet strafbaar. p2p is gewoon een netwerk en je gaat me toch niet zeggen dat papa hierzo niet van mijn server suikerunie.doc mag halen zonder daar aan de buma voor te betalen... Overigens tis idd goed middel om te promoten. Zelfs mij kan je op kazaa vinden ;) (en ja mensen hebben me ook gevonden LOL:p) tik santi banks maar eens in en laat maar es ff zoeken. mensen die ik ken hebben getest en gevonden. (wel geinig maja ;) ) ik zal me muziek ook al komt het op album ooit eens uit ook dan nog gewoon op me site houden. ok mindere kwaliteit als cd (heeft ook met serverspace te maken) maar het staat er volledig op...

tis allemaal gewoong gezeik en ze zijn bang geld te verliezen. die cd's zijn veelste duur. waar is de tijd dat ik nog 24.95 betaalde voor een leuk genesis cdtje of andere leuke groep. voor dubbel albums betaal je nu rustig over de 30 euro... grotere steden zijn al wat duurder met cdtjes etc. het kost gewoon focking veel. en idd dat ik van me eigen backups aan buma moet betalen is schandalig...

cyan ik steun je actie en als je wilt wil ik gerust helpen hoor ;) heb wel wat leuke ideetjes :p

de 'industrie' heeft ooit ergens midden jaren 80 de belofte gedaan dat cd's uiteindelijk goedkoper zouden zijn dan de gemiddelde elpee... je maakt mij niet wijs dat het productie process van een cd duurder is, denk alleen al aan materiaal dat gebruikt moest worden voor de 'plaat' zelf, het papier voor de hoes, en wat te denken van transportkosten (gewicht en aantal)... de prijs is, vooral in nederland, door de jaren heen kunstmatig hoog gehouden...

een echte 'plaat' (of cd) geeft uiteraard veel meer voldoening dan een cd rommetje met een zooi mp3's...
het respect voor een artiest en muziek in het algemeen is bij de nieuwe generatie heel veel minder dan in de jaren 80...

Hier zakt je broek toch van af ?

Dat is bij EDP net gebeurd :)

Picture%20020.jpg

Origineel geplaatst door 6 trak
de 'industrie' heeft ooit ergens midden jaren 80 de belofte gedaan dat cd's uiteindelijk goedkoper zouden zijn dan de gemiddelde elpee... je maakt mij niet wijs dat het productie process van een cd duurder is dan een plaat, denk alleen al aan materiaal van de 'plaat' zelf, het papier voor de hoes etc... waanzin allemaal...

een cd maken is zeker niet duurder dan een stukkie vinyl.
Ik snap ook niet waarom cd's zo duur zjin, alhoewel, bij de Makro valt het best mee.

Origineel geplaatst door cyan_circle
(wie had het ook al weer over mailbombs? :D )
QUOTE]

.....eeeuh, ik !
En daar heb ik ook alweer spijt van..... :stupid (hoewel het niet serieus bedoelt was, sorry, smiley vergeten...)

Ik waardeer je actie, vind dat je het tot nog toe goed aangepakt hebt, vind het schandalig dat je 'n dergelijke flauwe reaktie terugkrijgt, maar zou het onverstandig vinden als je je actie gaat verlagen tot 'n niveau dat lijkt op het niveau van 'n over het paard getilde platenbons die over (kinder-)lijken gaat om z'n zakken NOG voller te krijgen.

Met argumenten kom je ALTIJD veel verder als met domme acties. Spui je argumenten tegen die vogel, spui ze desnoods nog meer in de openbaarheid (andere fora, ingezonden stukken in dagbladen, schrijf er 'n nummer over), maar ga niet zover dat jou iets te verwijten valt !

grtz

dit heeft geen ruk met muziek te maken, maar is puur een product marketen..of het nou kaas is, een auto, websites of deewie........het maakt echt nix uit... het enige probleem is dat het toch nog soort van "muziek" is, tenminste zo doen ze het voorkomen..dus kunst..maar dat is het niet....... ik denk dat mensen onbewust wel aanvoelen of er liefde en noeste arbeid in kunstvormen is gestoken.....met deewie en andere idols-crap voelt iedereen het wel aan dat de "waarde" van het product nihil is.... en als iets geen waarde voor je heeft wil je er ook zo min mogelijk voor dokken natuurlijk, als je het al wilt hebben... tis alsof je een te duur brood koopt dat niet lekker smaakt en binnen 3 uur is verschimmeld..dat is het niveau van de populaire muziek van tegenwoordig...... vind je het gek dat ze niet uit de kosten komen? ze moeten met alle marketingcampagnes eromheen net doen alsof de muziek WEL wat waard is (lees: mooi is) en mensen pushen om het te kopen..maar iedereen weet dat het geen RUK waard is, dat het gewoon een product is..... dus wat doe je dan? kijk naar artiesten als Radiohead, coldplay, de jazzanova school etc.etc..... kortom alle muziek waar liefde en talent en werk in wordt gestopt, en dat op lange termijn...dat voelen mensen, en daarvoor wordt ook nog steeds betaald (met of zonder gemor over kunstmatige prijzen).... de plato is altijd propvol met mensen die dat soort muziek kopen voor de gevraagde prijs....

dit zijn gewoon de stuiptrekkingen van de grote commerciele maatschappijen die rotzooi zonder enige houdbaarheid uitbrengen en het ons door de strot proberen te proppen....dat ging zolang ze een monopolie positie op de hele keten van productie tot verkoop hadden, maar dat is nu dus niet meer het geval...jammer voor ze..ik zou zeggen: ga maar weer es ECHT in ECHTE muziek investeren..or DIE!

zo.......en cyan: geweldige brief..lekker van genoten...zegt wel wat die reactie van die gast..het interesseert em allemaal geen ruk......

Olaf (die net weer samen met Nolet release 2 van Spring Collective naar de distributeurs heeft laten verschepen...lang leve eigen beheer muziek uitgeven ;)

"Hallo, ik doe het allemaal voor de artiesten hoor!"

Attachments

• edwin_138x162[1].jpg
    edwin_138x162[1].jpg
    6 KB · Bekeken: 100
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back