Hier zakt je broek toch van af ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door meesha74
Nog een argument: MP3 klinkt gewoon kut!

Die mening kan je voor je eigen rekening nemen.
Q kan zich niet voorstellen dat bijvoorbeeld iPod bezitters een product kopen dat slechts beroerde geluidskwaliteit voort kan brengen.

Origineel geplaatst door D Sinister
Die zaak in Rotterdam kan de platenboef zijn en als het die niet is dan zit hij zeker in de zelfde straat maar dan aan de overkant.

BTW dat nummer wat je linkt klinkt erg goed.

dank je :biertje:

nee bedoelde niet de platenboef, maar volgens mij daar wel aan de overkant :D

en inderdaad mp3 klinkt kut. ook zogenaamd hoge kwaliteit mp3 klinkt kut.. moet je maar eens naar zo'n kroeg gaan waar zo'n dweil met een muis in zn hand zit te draaien. je oren klappen dr vanaf

Owja... btw mp3 klinkt kut.

Q haalt zijn geliefde TDK c90 cassettes weer eens van stal}:|

Origineel geplaatst door sander
ah ok, nou ja ik luister ook gewoon naar 20kbs realaudio zonder problemen. Als de muziek maar goed is.

Vind ik ook. Muziek zelf eerst. Geluidskwaliteit pas daarna. Wie liever andersom wil is high end freak ipv muziekliefhebber :D

tuurlijk muziek eerst, maar dan wil ik t wel goed kunnen horen

Ho ho! Ik ben zeker geen high end freak. En als de kwaliteit wél goed is maar de muziek is kut dan zal ik er zeker niet naar blijven luisteren. Ik ben een echte muzikant in hart en nieren. En de muziek staat bij mij voorop. Maar als ik een geweldige track beluister op "beroerde" kwaliteit dan zit ik me daar alleen maar aan te ergeren en bederft het voor mij het luisterplezier. (ik ga zéker niet iets op 20kbps realplayer beluisteren...).

Een I-pod is volgens mij gewoon een uit de hand gelopen MP3 speler. Tuurlijk, het is een geweldig apparaat voor wat het kan, maar ik hoef hem niet. Evenals een "gewone" mp3 speler overigens.

Ik vind dat je zowel muzikant als geluids-mens (om het zo maar even te noemen) altijd moet streven naar een zo hoog mogelijke kwaliteit van je produkt, zowel muzikaal als geluidstechnisch. Ik blijf daarom ook altijd kritisch op wat ik zelf doe en vind dat het de volgende keer nóg beter moet kunnen. (misschien ben ik daar wat ziekelijk in maar het bevordert wel de ontwikkeling van zowel kreatieve als technische ontwikkeling. Ik ben van mening dat MP3 wél een technische vooruitgang is maar zeker geen technische verbetering!!)

:okdan:

mp3 klinkt mij vaak goed genoeg hoor.
als je eenmaal de overstap van vinyl naar cd hebt gemaakt, valt van cd naar mp3 erg mee.

ik heb al mijn eigen cd's naar mp3 geript en ze daarna weggedaan. (er zijn er nog wat te koop ja, zo'n 100.)
heerlijk, al die zooi uit de kast, spullen brengen zorgen, merk je, als je wat ouder wordt.

dan hoop ik niet voor je dat je schijf een keer plop zegt.. zonde man
al dat laag wat die mp3tjes missen en dynamiek.. snaprniksvan

fjoesz blijft iig alleen maar vinyl kopen

ik ben nog groot geworden met zo'n radiootje met een oortje. walkman? nooit van gehoord.
als er dan een leuk plaatje op was, maakte het verder niks uit. dat heb ik nog steeds wel.
ik heb trouwens el zo'n 150-200 cd's overgehouden, sommige zelfs opnieuw gekocht ivm betere mastering. heb ook mooie herressey's (schrijf je dat zo) en ga soms echt zitten genieten van het geluid, maar meestal gewoon van de muziek.

Audiofielen zul je altijd houden,maar de massamuziekbeleving is helemaal aan het veranderen en ik vindt het ok,weg met de platenmaffia!!Verder vindt ik downloaden ok,want je kunt muziek vinden die helemaal nergens meer te krijgen is,en iets is beter dan niets..Ik bedoel als je heel lang ergens naar zoekt en je vindt het met 128kbs dan ben je toch blij??Beter dan helemaal niet..Verder krijgen de mensen nu meer mogelijkheden om muziek voor te beluisteren..en als iemand iets erg mooi vindt en geluidskwaliteit belangerijk vindt koopt ie de cd ook wel..
Dan kunnen mensen artiesten op deze manier supporten in plaats van door de platenbonzen voorgekauwde alles in een shit door je strot gedouwd te krijgen..

De wereld veranderd steeds en we zullen ons aan moeten passen..mp3 heeft voor en nadelen,er is in ieder geval keuze en het aanbod wordt niet meer alleen door de platenbiz bepaald.
Door het internet en mp3 kunnen wel veel meer mensen dan ooit je muziek leren kennen en dat
levert in de toekomst vast veel moois op!

:okdan:

ik denk dat veel artiesten gewoon bekent worden door mp3 als je een cd echt mooi vind koop je hem wel ja de kwaliteit van het geluid daar ga je dan voor maar het meeste wat op cd staat is in mijn ogen gewoon de cd niet waard wees eerlijk het grote gros produceert puur om het geld en daar zit gewoon niks geen gevoel in

mp3 geeft een artiest de kans om gehoord te worden bij een groot publiek een publiek dat anders nooit van de naam gehoord zou hebben en neem daar maar een percentage van van mensen die hem dan ook kopen das toch goeie zaak

de enige die erover klagen zijn vaak de lui die al de portomonee vet gevuld hebben en allang niet meer met muziek bezig zijn maar met dollartekens in de ogen zulke figuren voegen ook niks toe aan een toch al verzadigde muziek markt

maar goed tis maar mijn mening lang leve mp3 internet en unsignd producers ik luister zelf hoofdzakelijk muziek van unsignd artiesten omdat ik de muziekindustrie maar weinig boeiend vind

ook is het raar dat je echt geen service krijgt op cd's. ik heb dit nooit begrepen. als er ooit een grote kras op je cd komt krijg je geen nieuw cdtje. je moet dan weer opnieuw je rechte voor het beluisteren betalen.dit is anders bij bijvoorbeeld games als je je spelletjes cd breekt en je stuurt hem op en hij is nog in vooraad krijg je op jou eigen kosten een nieuwe cd'je.(dit is mijn bevinding dus misschien niet bij elke spel) deze arrochante houding van platen bazen. spreekt me zeker niet aan. als je zoveel voor een cd moet dokken (zelfs al zou het de helft zijn) moet je gewoon als er iets mis mee gaat een nieuwe krijgen. wellicht een euro voor het matriaal maar zo erg is dat niet. ik koop trouwens dus weinig aan muziek, en als ik wat koopkijkik eerst even op ebay voor een 2 euro + verzendkosten maakt ongeveer 5,50 a 6,00 das leuk. en heb je de echte.

ja idd daar snap ik ook niks van ik heb al een paar keer een beschadigd spel kunnen opsturen voor een nieuwe tegen een kleine betaling uiteraard dit zou met cd's ook moeten kunnen een soort van garantieding erbij dat en de prijzen omlaag want voor de prijs van 2 cd's koop ik me net zo lief een vette sample cd

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back