Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik heb ook een vraag aan jou...
Als de CDs overal 10 euro zouden zijn en de helft gaat naar 'de artiest', zou jij dan niets meer downloaden?
Als de CDs overal 10 euro zouden zijn en de helft gaat naar 'de artiest', zou jij dan niets meer downloaden?

).Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Het was eigenlijk geen aanval op jou bedoeld, eigenlijk een vraag aan cyan.
Whatever..

Origineel geplaatst door gemmetje
Vrede op aarde, vriendjes & vriendinnetjes !!
Als er op 'n forum van muziekliefhebbers al zo gebakkeleid moet worden over de voors & tegens van downloaden, kan de consument (dat zijn wij toch ook allemaal !) natuurlijk nooit eenduidig 'n vuist maken tegen de maffia-praktijken van de muziekindustrie !
De discussie of downloaden van muziek wel of geen diefstal is, vind ik amper ter zake doende.
Een tijdje geleden stond er hier op het forum ergens 'n link naar de resultaten van 'n Engels onderzoek, waaruit bleek dat er inderdaad gruwelijk veel muziek gedowned werd, maar dat er toch nog groei zat in de ceedeeverkopen. Als de situatie ondertussen verandert is, of als de situatie in Nederland erg veel verschilt met die in Engeland, zou ik graag eens wat cijfertjes zien hoe eea zit hiero, maar ik denk dat de angst van de muziekindustrie gewoon onterecht is !
Iets anders: onze Erwin zegt tegen het Dewi-publiek (gemiddelde leeftijd 12 jaar ofzo ?) dat ze de liedjes niet moeten downloaden, maar de cd moeten kopen. Ik weet niet hoe het nu is, maar toen ik 12 jaar was (en zo lang is dat echt nog niet geleden) had ik echt niet genoeg zakgeld om 'n cd te kunnen kopen van 25 euro (=55 gulden).
En even inhakent op de discussie over al of niet downloaden als de cd-prijs zou zakken:
Ik download sowieso errug weinig muziek (ik weet kazaa wel beter te gebruiken).
Als ik al iets download, is het meestal een of andere vage mix van 'n nummer dat ik toch al op cd heb.
Origineel geplaatst door olafmol
.....er is echt geen fok veranderd wat dat betreft...alleen dat de muziek in verhouding veel slechter is geworden..

Origineel geplaatst door fuse
Nou ja, iedere randdebiel met een uit de kluiten gewassen thuisstudio kan tegenwoordig muziek maken.

Origineel geplaatst door korgkonijn
ghighi ik doe mee! laten we met zn allen heel vaak nummers van slecht muziek gaan downen, misschien verbeteren we de wereld! doen we toch nog iets goed!![]()

Origineel geplaatst door fuse
Nou ja, iedere randdebiel met een uit de kluiten gewassen thuisstudio kan tegenwoordig muziek maken.

Ik vind het zwaar cool om alles zo te kunnen checken omdat zoveel cd's na een tijdje tegen gaan vallen. Hop zondag ff cdtjes branden, mee de auto in, eind van de week ben je de helft zat EN die andere helft vergeet ik omdat er alweer nieuwe shit binnen is, er is ook gewoon sick veel muziek nowadays. De echte gems scoor ik, zou ik als ik ze niet kreeg denk ik kopen. Dan vooral uit respect voor de artiest en omdat gebrande cd's nog minder waarde hebben dan "echte" en minder lang meegaan.