INXS

Yep..

En Trevor Horn heeft dat nummer geproduceerd dus ik denk samples getriggerd door de drumkit......

Origineel geplaatst door Camiel Toe
ik vind INXS niet direct een band die naar de drumcomputer grijpt.
ze waren ook niet vies van synths trouwens, prophet 5...

ben er al uit, quote van drummer INXS:

John Farriss: "In terms of technology, it will depend on the song that I'm working on, if any, sequential parts are being used. I always like to use a sequencer when I am recording a track, to act as the click track. I don't like just using a click, so I put something down on a sequence that I can play along with. It will usually be something that is appropriate to the track, like a shaker playing sixteenths or something similar. It makes the playing more enjoyable, and hopefully more relevant to the song. Often, the sequential part I play to use as a click will end up on the track.

In the studio we use computers, running Cubase or Vision Pro, and we run MIDI chains of Akai 3200's or some other kind of MIDI device and quite often we use some phase sequencing and some cool kind of keyboard pattern. For the songs that I write myself, the drum track will go on a sequencer first, then we will add to that."

zo da's doidelijk :mega:

Laatst gewijzigd:
Ik ben het met je eens dat ze niet vies zijn van synths, maar het enige dat nu duidelijk is dat ze de in jouw quote genoemde technieken op een gegeven moment gebruik(t)en. Of dit al ten tijde van 'I need you tonight' zo was, weten we nu nog steeds niet. Bestaat INXS overigens nog? Michael Hutchence is toch op een obscure wijze (wurgseks o.i.d.) dood gevonden?

Ik ben het met je eens dat ze niet vies zijn van synths, maar het enige dat nu duidelijk is dat ze de in jouw quote genoemde technieken op een gegeven moment gebruik(t)en. Of dit al ten tijde van 'I need you tonight' zo was, weten we nu nog steeds niet. Bestaat INXS overigens nog? Michael Hutchence is toch op een obscure wijze (wurgseks o.i.d.) dood gevonden?

Ze zullen nog wel bestaan, want ze zijn dit jaar één van de gasten die op de Night of the Proms in Antwerpen optreden (Hutchins zal er dan wel niet meer bij zijn, vermoed ik :erm: ). Maar de groep bestaat dus nog wel degelijk ;)

:doei:

het enige dat nu duidelijk is dat ze de in jouw quote genoemde technieken op een gegeven moment gebruik(t)en. Of dit al ten tijde van 'I need you tonight' zo was, weten we nu nog steeds niet.
vast wel... het klink te strak zoals al eerder werd gezegt... zal ten tijde van dat nummer in geen geval een S3200 zijn geweest, maar mischien toch wel een of ander drumcomputertje erbij, ik vind dat nog steeds erg voor de hand liggend...

Back