Minimoog D...

Geen idee, het stinkt vreselijk en ik vind het smerig

Ik heb wel vaker gehoord dat nicotine aanslag nadelige gevolgen voor electronica/pcb's zou hebben en het plakt i.d.d, maar of daar de electronica van te lijden heeft lijkt me sterk.
Heb genoeg Eminents 310 gehad die uit een rokershol kwamen en daar bleven je vingers aan kleven zodra he hem aanraakte, al het plastic zoals toesten en schakelaars verkleuren er wel permanent van.
De kast was met een sopje met schoonmaakmiddel wel goed te reinigen.

zwarte tec7,met tape komt de badge hoger te staan,en mogelijk zie je een witte boord

Je zal de tec7 toch al heel dun moeten aanbrengen als je het dunner wil houden dan een dubbelzijdig tapeje? Ik kan natuurlijk gewoon eerst tape proberen, is zo weer verwijderd als het moet en dan vervangen door tec7.

Of je kunt m gewoon aansluiten en genieten van een te gekke synth met een sound die bijna niet te evenaren is...los van afwerking, badge, hoekje hier hoekje daar...en ik dacht dat gitaristen erg waren. Een instrument zoals dit heeft een geschiedenis, so what...Als ie technisch ok is. Het zijn players, moeten gebruikt en bespeeld worden.
Deze, mits goed technisch/mechanisch, any day over a new one. Mijne oudje gaat nooit meer weg

mee eens,maar allicht heb je,je oudje geen 4200e betaalt,daar gaat het nu om.

Geen 4200,- maar dat gaat de koper van deze ook niet betalen. Maar geen 3500,- voor deze maar wel 3500 of 3900,- voor een nieuwe? Die nieuwe gaat alleen maar minder geld waard worden (tenzij ze een limited run van 500 genummerde stuks maken ofzo)...die oude blijven groeien. Reviseren kan, nieuwe case kan etc. Case ziet er niet vreemd uit hoor naar mijn idee en heb genoeg afgetrapte (maar heerlijk klinkende en volledige werkende) onder m'n vingers gehad.
4200 niet...iets minder, laten we zeggen hetzelfde als een nieuwe model...dan 100% zeker voor deze oude.

Of je kunt m gewoon aansluiten en genieten van een te gekke synth met een sound die bijna niet te evenaren is...los van afwerking, badge, hoekje hier hoekje daar...en ik dacht dat gitaristen erg waren. Een instrument zoals dit heeft een geschiedenis, so what...Als ie technisch ok is. Het zijn players, moeten gebruikt en bespeeld worden.
Deze, mits goed technisch/mechanisch, any day over a new one. Mijne oudje gaat nooit meer weg

Natuurlijk is het een player en moet hij gebruikt en bespeeld worden, dat doe ik er ook mee. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik een loshangend naamplaatje er dan maar gewoon van moet laten flikkeren. :stupid

Kan je er heel tof een 'stupid' bijzetten maar waar zie jij een naamplaatje dat er afflikkerd en if so, als je een te gek instrument ervoor terugkrijgt so what met dat naamplaatje? Plak het lekker vast, of ben jij zo iemand die dan 500,- van de prijs af gaat proberen te onderhandelen omdat het naamplaatje los zit na 40 jaar? 'Insert stupid'
Ik heb mensen gehad die bij iets tegen een echt goede prijs alsnog gaan 'onderhandelen' over een krasje op een zijkant van een zijpaneel van een synth die verkocht wordt als 'maar met gebruikelijke sporen, is mee gegigged live' en dan is mijn reply altijd: mooi, dan verkoop ik hem wel aan iemand anders of niet en hou ik hem erbij.

Het naamkaartje dat er afflikkert ging over mijn Minimoog, niet degene in de aanbieding. Ik was met Egres opties aan het bespreken hoe ik het naamplaatje op mijn Mini terug kon monteren, maar dat zal voor de buitenwereld niet zo duidelijk geweest zijn. Jij zei daarop "of je kunt 'm gewoon aansluiten etc" maar jij had het blijkbaar alweer over de aangeboden synth en niet over de mijne. Gewoon een misverstand dus.

Mij zou het niet zo veel uit maken eigenlijk een oude of een nieuwe.....ik zag dat er echt wel een paar leuke opties op de nieuwe zaten en qua klank doet het geen afbreuk. Op een nieuwe synth schrijf je altijd in het begin wat geld af aangezien je hem nou eenmaal niet voor meer kunt verkopen dan een spiksplinternieuwe kost maar zo gauw hij uit productie is wordt de echte prijs vastgesteld. Ik denk dat de tweedehands waarde van de nieuwe D gewoon hoog blijft omdat het een echt alternatief is voor de oude D. Nooit minder dan 75% van een oude.

Lijkt me niet dat ze doornummeren

Zou kunnen natuurlijk
Was de laatste niet aan bob moog gegeven van de originels ?
Ben wel benieuwd om de nieuwe eens te kunnen uitproberen inmiddels

Back