Text-2-speech voor in je nummers

Gave muziek, Bijlevel!! Lekker moody!!

Gave muziek, Bijlevel!! Lekker moody!!

Dank voor het luisteren en goed om te horen dat het je beviel! Het nummer heeft een tijdje geleden al op het forum gestaan (tracks). Dat ik er hier naar verwijs komt 'tuurlijk door het topic. Persoonlijk heb ik belangstelling voor dit soort "technieken" omdat ik graag mijn muziek wil aanvullen met zang of tekst. Ikzelf kan (of durf?) niet zingen (en dat geldt waarschijnlijk voor meer componisten op dit forum ;)), maar ik vind wel dat zang juist een hele mooie "aardse" aanvulling is op de vrij abstracte electronische klanken die vaak op dit forum te horen zijn. Maar vind maar eens een goede zanger(es) die ook nog eens experimenteel kan (of wil) werken! (Ik had een heel goede samenwerking met een zangeres uit Engeland, maar die is helaas overleden. Ze is te horen op een paar van mijn nummers.)

Ik ben ook gaan luisteren na de reactie van Enzo en het is inderdaad verassend leuk :okdan:

Dankjewel voor het luisteren. Ben ook van plan om eens een keer meerdere stemmen afwisselend te gebruiken, zodat je een dialoog of zelfs trioloog of quatroloog (of hoe noem je dat) kunt maken. Wordt dan bijna zoiets als een toneelstukje of opera...
Verder werk ik ook met Vocaloid (Yamaha) en dat is eigenlijk text-to-singing. (Wel VRESELIJK veel werk om er iets fatsoenlijks uit te krijgen trouwens.)

KAE Labs Vocalwriter is ook erg cool.. Werkt helaas alleen op (PPC) Mac en alleen tot OSX 10.6 (Snow Leopard )
Ik heb daar voor de gein ooit 2 covers mee gemaakt:

KAE Labs Vocalwriter is ook erg cool.. Werkt helaas alleen op (PPC) Mac en alleen tot OSX 10.6 (Snow Leopard )
Ik heb daar voor de gein ooit 2 covers mee gemaakt:

Rephazer - Vale Ad Populum

Rephazer - Sounds Like A Melody
Muziek klinkt goed en leuke, maar ook wel een beetje maffe (positief bedoeld), video's!
Vocalwriter ken ik toevallig. Heb het toentertijd geprobeerd op mijn zoektocht. Ik kwam daarbij ook Melody van Myriad tegen. Die heeft ook een optie om vanuit notenschrift te laten zingen. Best wel knap van de softwaremakers, maar blijft erg computergegeneerd klinken. Dat kan prima als je daar naar op zoek bent. Tot nu komt wat mij betreft Vocaloid het dichtst bij natuurlijke zang, zeker als je er wat tijd in stopt en er effecten als nagalm etc. op los laat.

Persoonlijk heb ik belangstelling voor dit soort "technieken" omdat ik graag mijn muziek wil aanvullen met zang of tekst. Ikzelf kan (of durf?) niet zingen (en dat geldt waarschijnlijk voor meer componisten op dit forum ), maar ik vind wel dat zang juist een hele mooie "aardse" aanvulling is op de vrij abstracte electronische klanken die vaak op dit forum te horen zijn. Maar vind maar eens een goede zanger(es) die ook nog eens experimenteel kan (of wil) werken!
Waarom zoek je dan niet naar iemand die wat voor je wil inzingen? Op een site als fiverr.com kun je voor een prikkie (5 dollar) wat in laten zingen. Ik heb daar al eens wat voorbeelden van gehoord en ik moet zeggen dat dat erg goed kan klinken.

Waarom zoek je dan niet naar iemand die wat voor je wil inzingen? Op een site als fiverr.com kun je voor een prikkie (5 dollar) wat in laten zingen. Ik heb daar al eens wat voorbeelden van gehoord en ik moet zeggen dat dat erg goed kan klinken.
Bedankt voor de tip! Ik heb die site even bezocht en zo'n 10 zangeressen beluisterd, maar niemand beviel. Ja zo ben ik dan ook wel weer: kritisch ;). Bovendien is die 5 dollar vaak basistarief voor ongeveer 15 seconden zang. Een compleet project kan behoorlijk in de papieren lopen. Maar ik vind het wel een interessante ontwikkeling mogelijk gemaakt door het huidige Internet. Wat een tijd leven wij in!

:).

Attachments

• this is synthforum text to speech sysnthesis.mp3
    48,2 KB · Bekeken: 145
  • speak1470249236390.mp3
    175,1 KB · Bekeken: 154
Back