Nieuwe Techno

je moet je sounds echt veel transparanter maken. nu is het echt veel te wollig. (slecht) en de hoge sounds moet je zachter zetten. deze penetreren iets te veel zodat het niet meer lekker luistert. je kan ook op een stoel gaan zitten en geen vinger meer uitvoeren en aan de chocolade repen beginnen. niet mijn keuze gewoon lekker door gaan.

Bericht door een moderator:
Ik heb even een handstoffertje door de comments gehaald. De ene reactie lokt de andere uit. Bekend feonomeen op het forum. Graag feedback op de track en niet op de randverschijnselen.

Dag iedereen

Ben weer met wat nieuws begonnen en vond het best wel fijn klinken.
Ik heb momenteel geen studiomonitoren dus als er iets niet goed klinkt,
zeg het me maar ;) Wil wel even zeggen dat ik FX iets heel kut vind en er niks van ken/kan,
en het ook bijna niet gebruik zoals je wel hoort!

Voor de rest de link:
https://soundcloud.com/djbonka/finally-the-sounds-techno-work-in-progress

Graag commentaar, is het slecht is het zo maar geef wat commentaar waar ik iets aan heb
en wat er beter kan!

En zou zoiets, als het goed genoeg zou zijn en afgewerkt,
ook ingezonden kunnen worden naar een label?

Groetjes & bedankt
Y

Nummers lukraak naar labels sturen werkt over het algemeen niet zo heel goed, ik ken een paar label bazen, waaronder een van de grootste techno labels in NL, en die gasten krijgen 30 emails per dag, met de vraag of ze dit of dat willen uitbrengen, ook krijgen ze demos via de post nog steeds, en in zulke hoeveelheden dat ze niet eens de tijd hebben om er uberhaupt naar te luisteren, alleen als er een referentie punt is ( vriend, bekende naam, of muziek waar ze al van weten dat het bestaansrecht heeft ) word er zeker geluisterd.

Ik denk dat een van de weinige methoden om dingen uitgebracht te krijgen, is jezelf in "de scene" naar voren brengen, als DJ-producer, opvallen, enz, of het zelf doen (wat het risico met zich meebrengt, dat je met 400 platen op zolder blijft zitten )

Maargoed, succes, over de muziek kan ik niet veel zeggen, ik denk dat als het profi gemixt zou zijn, het aardig in het straatje past..( ik heb in ieder geval aardig wat dingen op plaat gehoord, die ik veel minder vind hebben, dus daar ligt het zeker niet aan), zelfs bij grote artiesten valt of staat een productie meer door de marketing dan door de daadwerkelijke kwaliteit van iets, natuurlijk is het wel zo dat het product echt goed is, en goed gemarked word, dat je dan een winnaar in handen hebt..

Cheers LL:mega:

Nummers lukraak naar labels sturen werkt over het .....dat je dan een winnaar in handen hebt..

Cheers LL:mega:
Ik had dit stukje zo kunnen schrijven.

Met jouw en mij honderden andere natuurlijk er is daar al een bekende beruchte threat van hier op het forum

@Dre..

Ja, thanks voor de bevestiging..

Ook ken ik techno DJs/producers die uitkomen op labels, en het heeft die mannen heel veel tijd, doorzettingsvermogen en moeite gekost ergens te komen, in begin jaren 90 kwam je er zo tussen, toen waren er zo weinig house-producers, maar nu met de komst van software, is de situatie ontstaan dat 15 jarige jochies al toffe dingen maken, en het zijn er heel veeeel, die produceren tegenwoordig..

Niet om mensen te demotiveren, maar als je ergens wil komen zal je hard moeten werken, en je onderscheiden van de massa..(op wat voor manier dan ook )

Nogmaals succes ermee..LL

@ Dre, welk topic is dat, ben wel nieuwsgierig ??

Hier een update, graag comments erover ;)

https://soundcloud.com/djbonka/finally-the-sounds

Vrienden van me vinden het eens iets anders,
wat ze ook zeggen is dat de eerste drop 'plotser' moet en niet ineens.

Bijvoorbeeld door het geheel stil te laten vallen,
wat denken jullie hier van?

Groetjes & Bedankt
Y

Last edited by a moderator:
Hier een update, graag comments erover ;)

[SCL]https://soundcloud.com/djbonka/finally-the-sounds[/SCL]
Y
Deze versie vind ik beter dan de 1e versie. Toch zou ik, persoonlijk, die hihat iets scherper filteren zodat hij er sprankelend uitkomt.
Het is best een goede groove-nummer voor op de dansvloer.Is best te mixen met ander spul.

Dan ben ik dus de enige die wel met plezier naar de eerste versie heeft geluisterd. Ik vind het een lekker nummer.

Nog comments mensen, zoals van die eerste drop? ikzelf vind hem goed zo,
maar misschien toch aanpassen? Zijn de 'industriële' tonen nu wat beter hoorbaar?
Zit heel wat minder reverb enzo op en heb al heel wat aangepast!

Ook was mij verteld dat de kick wat steviger mocht?

Alvast bedankt voor de feedback ;)

hey,goed hoor!

idd nu zijn de sounds goed detached,lekker 'dry' upfront

Wat yoonchi zegt over de HH klopt,meer medium eruit

Ik raad ook aan te sleutelen aan die metalische percu die erin komt op 2.34, iets te luid en de tuning matcht niet met de track sounds,eenmaal je hem hoort op focust is hij storend,dus er is iets mis mee.

Over de structuur en de eerste drop,komt misschien iets te snel,weet ik niet zo..

Hey

Net even geluisterd, stond idd niet goed, even aan sleutelen, alsook die hihat!
Dacht dat het zo wel kon maar idd is toch storend ;)

& Eerste drop is voor mij ook een dillemma???

Ps: Ik doe altijd alles opschuiven in Ableton, dus alles knippen en wat verder plakken.
Is er een manier dat ik bv x aantal maten/bars ertussenin kan plaatsen op die plek?

Bedankt

Ps: Ik doe altijd alles opschuiven in Ableton, dus alles knippen en wat verder plakken.
Is er een manier dat ik bv x aantal maten/bars ertussenin kan plaatsen op die plek?

Bedankt

goede vraag,geen idee,ik doe net als jouw,schuiven ,copy/paste.

Btw, bedoel je echt de hats of meer de rides die er mogen doorkomen?
Zijn denk ik 5x hats maar wel maar 1x rides fzo ;)
En dan nog shakers etc maar die zul je wel niet bedoelen!

En die metalen klick klinkt vna zijn eigen al heel gek,
weet nie goed wat ik daarmee moet doen... Mss weglaten?
Is wel een leuke toevoeging?

nee de main hats eq'en ,mid tonen zakken dus,dan komt die er minder dominant over en smelt beter in de mix. mid tonen lager is automatish meer hoge tonen,of je moet de hoge tonen boosten en hem minder luider zetten moet je zelf testen.

voor die metalen klick proberen gewoon,herpitchen en eq'en,wat delay op,of een andere sound,gewoon durven veranderen,het is zo dat je tot varassende resultaten komt.

Back