Herkent iemand deze drumcomputer/samples?

djkoelkast

Ouwe rot
Ik zoek de drumsounds die in dit nummer uit 1985 (dat beperkt al e.e.a.) gebruikt zijn:

Lijkt eerst op een van de bekende machines (Linn?) met een flinke reverb er over, alleen die toms op 0:32 bijvoorbeeld komen mij niet bekend voor. Mogelijkerwijs zijn er meerdere drumtools gebruikt hoor.

Eigenlijk zou ik het liefste alle key/druminstrumenten weten die er gebruikt zijn. De bas lijkt me een echte basgitaar.

The Shorts hebben ooit 1 megahit gehad:

Toen nog gewoon met accordeon al doen ze net of het een Siel synth is.

Het is wel degelijk een echte Linn Drum met daaroverheen volgens mij met echte timbalen of rototoms:

In die tijd (jaren 80) was zo'n Linn van 15000 gulden helemaal je van het voor de echte profs. Zo'n 808 of 909 waren toen nog voor de sukkeltjes die geen geld hadden voor een echte Linn.

Ja ik denk ik zeg maar niks, maar wat jay ook al zegt, er zijn nogal wat opties want er waren toen een aantal drummachines die werkten met (nagenoeg) dezelfde sample(chips). Dus: Linn, Sequential, of EmU kan het zijn geweest.. Mijn keuze van Drumtraks staat nog steeds. :)

Ik denk dat ik daar wel uit kom, gewoon experimenteren met de verschillende samples (ik heb een hele collectie met nagenoeg alle bekende drummachinesamples), alleen de richting van de toms wordt dan nog even zoeken.
Ik vind ze wel heel erg helder voor een drummachine, dus ik vind de rototoms wel een goede mogelijkheid.

Back