iemand ervaring met ajh synth minimod en harvestman polivoks?

ultrasonyk

Stamgast
heeft iemand ervaringen met de volgende series modules:

ajh synth minimod
the harvestman polivoks

van beide series zijn verschillende modules beschikbaar. vandaar dat ik geen specifieke opgeef maar de hele serie.
zijn ze echt t geld waard? klinken ze echt zoals beloofd wordt?

of zijn er goedkopere alternatieven?

€1900 voor de hele set en imo klinkt hij zelfs vetter dan de D, en heeft uiteraard meer mogelijkheden omdat het allemaal modulair is. Doe er dan nog de Ring SM en de Sonic XV bij (samen ook nog een €700) en je hebt een knalsysteem....echt zijn euro's waar hoor, Google of YouTube maar eens. Gr.

Heb de hele AJH set (incl. de Sonix XV en Ring SM) hier in de modular zitten.
In deze richting zal je (naar mijn mening) weinig beters vinden in Eurorack.

Je ziet ultrasonyk, al twee héééél tevreden klanten van het AJH-Synth spul....en trouwens is Allan een heel aardige kerel, als je ergens niet aan uit kan helpt hij je vrij direct uit de nood, met video's en alles desnoods....persoonlijke ervaring.
Topspul man, dat zie je ook aan de makelij.

Heb de hele AJH set (incl. de Sonix XV en Ring SM) hier in de modular zitten.
In deze richting zal je (naar mijn mening) weinig beters vinden in Eurorack.

shit, net aan het downsizen en dit leek me niet zo bijzonder (zag de vco's bv links en rechts weer te koop staan) maar als jij het zegt.... ga ik toch nog s luisteren

https://soundcloud.com/wavefuck/sets/ajh-minimod-eurorack-modular-synth-demo

... wat ik al zei: in deze richting (dus classical Moog sound) - de modules klinken zeer herkenbaar, je hoeft ook echt niet het hele 'straatje' te hebben om al in de buurt te komen. Vergeleken met eerdere 'troonpretendenten' in deze richting (o.a. Asys - hoe mooi ik dat ook vind - en zelfs Moog's eigen Sub37) valt 't verschil in karakter meteen op.

Klinkt natuurlijk weer heel anders dan Buchla richting (Make Noise / Verbos / Furthrrr) of 'modern digitaal' (Mutable etc.).
Maar goed, dat is ook het leuke aan modular.

Laatst gewijzigd:
cool, bedankt voor de reacties! ik denk ik weet waar ik naar ga kijken :)

hebben jullie (de minimod bezitters) dan ook 3 vco's? is het te realiseren dat de 3e VCO de eerste moduleert?

dus polivoks heeft nog niemand? lijkt me ook wel mooi om te hebben. alleen al vanwege het frontje :D

Ik heb een polivoks gehad maar die ontstemde vrij snel....en dat Russisch gedoe....ik had altijd een kaartje nodig om te zien wat nu weer wat was...idem met de Filter, die wel lekker scheurde.
Ik heb het hele Minimod setjezoals op de site van AJH, zwarte versie.

de meeste mensen zullen denk ik voor de vco's en het lowpass filter gaan. ik heb daar nog een beetje twijfels over.
ik ben tegen de dual contour en vca aangelopen en die zijn prima, niet zo maar n EG en VCA, maar ik weet niet of het lowpass filter bv veel toevoegt aan het Aqa filter dat ik al heb.

ik zag nu ook het lowpass filter tweedehands te koop, maar ik weet het niet... (uiteindelijk zal ik wel voor de bijl gaan)
ik ben wel erg benieuwd naar het sonicv filter.

Back