TX16w nog nuttig anno 2016?

jes303

DIY brain mods
Zo, de kop is eraf!

Wie op dit forum gebruikt nog een Yamaha TX16w al dan niet met Typhoon OS? Ik heb er zelf eentje staan, voornamelijk om wat oude tracks ooit nog eens op te snorren maar voor de rest staat-ie stof te happen.

Zijn er nog leuke hacks voor dit ding, of mensen die een bepaalde workflow gebruiken om samples heen en weer te pompen van een Mac/PC editor naar de TX16w?

Ik heb er een met typhoon, wel geinig ding heb er geen hacks voor verder. Gebruik m vooral voor de textuur, vind de emphasize wel chill om samples mee te ruïneren en de crossfade loops. Sample het daarna weer in de mpc.

Nou, ik vind de TX16w wel erg tof hoor!
Hij is fijn in het gebruik (met Typhoon), heeft toffe filters en een uitgebreid modulatie matrix.
Vooral dat modulatie matrix maakt hem erg tof.
En. hij reageert op polyfone aftertouch..dat is toch ook leuk

Nou, ik vind de TX16w wel erg tof hoor!
Hij is fijn in het gebruik (met Typhoon), heeft toffe filters en een uitgebreid modulatie matrix.
Vooral dat modulatie matrix maakt hem erg tof.
En. hij reageert op polyfone aftertouch..dat is toch ook leuk

Da's waar, ja dat moduleren was wel geinig in typhoon... ik ga er toch maar weer eens induiken, kijken of de diskdrive en floppies nog werken :)

Heb me nooit zo verdiept in die modulatiematrix, maar die filters vind ik toch wel echt bout als ik eerlijk moet zijn. Niks vergeleken met die van de S950 of zelfs die van de mpc2000xl. Heb er nog nooit iets bruikbaars mee kunnen doen in ieder geval

Nou Sjeff, nu hoop ik je toch wat te motiveren hoor:

Want de filters van de tx16w zijn echt wel leuk.
Je moet alleen wel ff de juiste kiezen.
Ik weet dat het nogal gedoe is (omdat er 17 filters in zitten) maar neem nou gewoon die moeite ff.
Dan heb je een mooi machientje hoor!

Top Bak ! ik heb er 2, samplen tot 50khz ! en met de Gotek drive (goedkoop) met HXC software en de tips van MatthewLeBlom (dank man !) is het een feest, 12 bit goodness, dag Akai S950.

Enjoy !

Omdat de huidige marktwaarde zo laag ik ben ik ook van alle gemakken voorzien.
6Mb is de max in die sampler, en dat is hartstikke leuk, maar ik heb het nog nooit nodig gehad.
2mb werkt voor mij dus ook..

Ik zou een TX16W icm een SY-99 wel weer lusten. Wat was het tof om eigen samples als modulator op FM los te laten

Ik zou een TX16W icm een SY-99 wel weer lusten. Wat was het tof om eigen samples als modulator op FM los te laten

Hoe zit dit precies?'
Kan je de tx16w aansluiten op een SY99 oid?
Of kan een SY99 samples van diskettes lezen?

Hoe zit dit precies?'
Kan je de tx16w aansluiten op een SY99 oid?
Of kan een SY99 samples van diskettes lezen?

De SY kan TX diskettes lezen. Als ik zou moeten kiezen tussen een SY/TG77 en 99, zou ik juist om die reden een 99 kiezen.

De SY kan TX diskettes lezen. Als ik zou moeten kiezen tussen een SY/TG77 en 99, zou ik juist om die reden een 99 kiezen.

En niet alleen lezen, hij kan er daarna ook wat mee anders dan gewoon afslepen. Het is volgens mij het enige apparaat dat samples kan gebruiken in de FM-egine.

Yep, je kunt met samples moduleren en gemoduleerd worden. Trouwens voor die samples heb je niet perse een tx16w nodig. Los van de diskettes, accepteert ie ook de midi-sample dump protocol. Dus elke andere sampler die dat ondersteunt zal op die manier met de sy99 kunnen werken. Maarre nu gaat de topic meer over de SY99.....:)

Yep :)

Nog een laatste offtopic...:
Daarom ben ik ook benieuwd wat die FM-x van de montage voorstelt. De SY99 was/is uniek met zijn manier van fm-synthese. De FS1r idem en de Montage? Wachten maar op een goede review. Van wat ik even snel heb gelezen zie ik niets nieuws maar misschien heb ik het mis :)

Back