TX16w nog nuttig anno 2016?

Wow, werkt deze drive ook voor de TX16W?

Dat lijkt mij wel als je hem goed aansluit, als alle draden op het juiste uitkomen.
Wel zelf even uitzoeken hoe dat zit.

In de SY-99 kun je deze floppy drive wel gebruiken in elk geval, als je alles correct aansluit, nog een verloopstekker erbij kopen mischien ?
Kijk op ebay voor Yamaha floppydrive emulator voor de komplete set, en zie voor hoeveel geld je word opgelicht.

Nou Sjeff, nu hoop ik je toch wat te motiveren hoor:

Want de filters van de tx16w zijn echt wel leuk.
Je moet alleen wel ff de juiste kiezen.
Ik weet dat het nogal gedoe is (omdat er 17 filters in zitten) maar neem nou gewoon die moeite ff.
Dan heb je een mooi machientje hoor!

Haha :P , ben er nog eens mee aan de slag gegaan maar vind het toch niet echt je van het.. Die bandpass filter klinkt nog wel aardig zo nu en dan. Maar ben bij de tx16w toch meer fan van de resampling en de emphasize!

Sjeff, Matthew: hebben jullie extra geheugen in de TX zitten?

Nope 1,5mb dacht ik. Maar dat is in mijn geval niet zo erg aangezien ik alles opnieuw sample in de mpc, en meestal toch hele lage samplerates gebruik.

Vraagje verder.. iemand een idee of ik de sample libraries van dit apparaat gewoon met een usbfloppy op disk kan zetten om te gebruiken? Of heb ik hier een editor voor nodig? Wil graag 909,808 en andere drumsounds op floppy zetten voor het layeren van mijn drums

Back