Virus rack vs micro modular vs nord rack2

DeSpErAtOzz

Grooveness
Ik wou eens weten welke synth het beste aansluit bij mijn wensen, het is voor commerciele dance en melige trance te maken, ik heb reeds een triton le, en wil nog een aanvulling...

welke synth is dan het beste voor me denken jullie, hebben jullie een voorkeur voor één als het tussen deze 3 synths gaat, en waarom ... persoonlijk lijkt me de nord rack2 wel een leuk ding, maar de sounds van de andere 2 zijn ook wel heftig dus ik zou wat raad kunnen gebruiken

het gaat tussen->
een clavia nord rack2
een clavia micro modular
of een virus rack classic

alvast bedankt, greetz despe:)

Van de synths die je hier noemt is de Nord rack het makkelijkst te bedienen. Dus als je zou kiezen voor gebruikersgemak zou ik hiervoor gaan. Bij geluid van deze synth denk ik niet meteen aan commerciele trance. Ik vindt dat de bak zich leent voor meer dingen.

De virus daarentegen vindt ik 'instant trance'. Het lijikt wel of dat bakje gemaakt is voor alles wat met house te maken heeft. Maar hij heeft ook zeker zijn nadelen. De structuur is wat ingewikkelder (veeeeeel opties), en vindt het gewoon niet zo intuitief werken. Ik haal er niet zoveel uit als met de nord.

De micro is weer iets aparts. Je mist een goede interface, of je moet erg goed met je muis kunnen werken. Velen hier op het forum zijn er lyrisch over omdat je er onzettend veel goede geluiden mee kan maken.

Al met al..... alledrie hebben hun voordelen en nadelen.

Volgende stappen:-
- gebruik de zoekmachine van het synthforum (over deze synths zijn al duizend discussies gevoerd)
- gebruik google
- bezoek een website van de fabrikant (specificaties vergelijken)
- ga naar de muziekwinkel om ze te bespelen

Dan dan.......................ja ja................kopen en veel plezier maken.

check http://www.vintagesynth.com

verder wil ik wel weten hoeveel kanalen je nog over hebt op je mengtafel.
heb je der maar 4 vrij en je wil niet binnenkort uitbreiden dan zou ik een nord halen of een virus rack classic. (beide 4 outputs)
de rack xl heeft nl. 6 outputs.

een virus b (2ehands) zou ook heel mooi zijn voor je denk ik. heeft wel alle handson control zoals de nord rack2

een nord modular heeft maar 2 outputs en kan betrekkelijk weinig in verhouding tot een nordrack of virus.
vind je outputs niet belangrijk en je wilt zelf lekker modulair synths etc bouwen dan een nord modular. p

ff samenvatting:
synth: outputs: aantal stemmen: makkelijk te editten:
nordrack2 4 16 ja
micromodular 2 4 nee, via pc
rack classic 4 16 nee
virus b 6 24 ja
rack xl 6 32 nee
virus c 6 32 ja

Origineel geplaatst door virkaz
verder wil ik wel weten hoeveel kanalen je nog over hebt op je mengtafel.

ik heb nog 6 sporen vrij(6 inputs) en nog 3 outputs

hmm dan zou ik voor een rack2 gaan of een virus b
een nord modular zou kunnen, (ook 4 outputs, grote broer van micormodular) maar moet je liggen. je kunt wel 1001 sounds downloaden voor zo'n ding. maar voor de virus en nordrack ook.

ivm editting. van zo'n "preset-niet-te-editten" bak krijg je denk ik spijt...
hoe bevalt de korg triton le?

Origineel geplaatst door virkaz
hoe bevalt de korg triton le?

perfect waarvoor ik em heb gekocht :)

-goede basisinstrumenten met de nodige aanpassingen maak je ook originele sounds
-een goed masterkeyboard met een lekker 72toetsenbord, ideaal om er ook klassieke stukken op te spelen ...
-een draagbare sequencer, ik gebruik normaal gezien wel cubase sx maar voor drumkits enzow gaat dit best lekker :)
-met de sampleoptie die'k erin heb laten zetten kan'k heel simpel wav files in men tritonle brengen, en mitsk nog geen losse sampler had is dit heel mooi meegenomen

ik mis alleen een beetje de vrijheid van de 1001 mogelijkheden (die wil ik nu vinden in een paar extra modules, waarvan dit men eerste aankoop moet gaan wezen :))
enjah, de leads vindk niet superdeluxe, er zitten er pakweg 3 echt goede in voor wat ik maak, maar dan hebben we het wel gehad, de pads en strings daarentegen vindek wel zeer goed ...

een goede aankoop maar em heeft wel wat uitbreiding nodig, zeker omdat ik ook niet kan profiteren van de uitbreidingskaarten die een echte triton(studio) of een karma wel hebben ...

een virus b is idd wel een lekker ding, maar kost wel aanzienlijk meer dan een virus rack in okkasie scheelt dit zo'n 400à500 eurotjes dusjah. Enjah de opties zijn wel beperkter bij een rack, maar de sounds zelf zijn toch hetzelfde, niet?

bedankt voor je antwoord.

de sound is hetzelfde als het gaat om [virusc<>virusrackxl]
bij de b series dus rack en desktop dan is de sound hetzelfde alleen de polyfonie is 8 stemmen lager bij de rack gleuf ik.

Re: Virus rack vs micro modular vs nord rack2

Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
Ik wou eens weten welke synth het beste aansluit bij mijn wensen, het is voor commerciele dance en melige trance te maken, ik heb reeds een triton le, en wil nog een aanvulling...

welke synth is dan het beste voor me denken jullie, hebben jullie een voorkeur voor één als het tussen deze 3 synths gaat, en waarom ... persoonlijk lijkt me de nord rack2 wel een leuk ding, maar de sounds van de andere 2 zijn ook wel heftig dus ik zou wat raad kunnen gebruiken

het gaat tussen->
een clavia nord rack2
een clavia micro modular
of een virus rack classic

alvast bedankt, greetz despe:)

De Micromod is de vreemde eend in de bijt - die hoort er eigenlijk niet tussen. De Virus is het beste idee voor 'instant' trance - 1024 presets met het nieuwe OS dus je kunt een lange tijd vooruit. De Nord is een solide synth, maar heeft geen onboard effecten en als je alleen een Triton LE hebt met verder niks erbij, zou ik er niet voor gaan.

Waarom hoort de MM er niet in thuis? Polyfonie - vergeet 't maar om akkoorden te spelen op 't ding, over het algemeen. Monotimbraal. Compleet anders van opzet. Lyrisch erover? Jazeker. Je kunt je er nooit een buil aan vallen om 't ding te halen, maar 't is denk ik niet de oplossing voor wat je nu zoekt.

Re: Re: Virus rack vs micro modular vs nord rack2

Re: Re: Virus rack vs micro modular vs nord rack2

Origineel geplaatst door Yoozer
De Micromod is de vreemde eend in de bijt - die hoort er eigenlijk niet tussen. De Virus is het beste idee voor 'instant' trance - 1024 presets met het nieuwe OS dus je kunt een lange tijd vooruit. De Nord is een solide synth, maar heeft geen onboard effecten en als je alleen een Triton LE hebt met verder niks erbij, zou ik er niet voor gaan.

Waarom hoort de MM er niet in thuis? Polyfonie - vergeet 't maar om akkoorden te spelen op 't ding, over het algemeen. Monotimbraal. Compleet anders van opzet. Lyrisch erover? Jazeker. Je kunt je er nooit een buil aan vallen om 't ding te halen, maar 't is denk ik niet de oplossing voor wat je nu zoekt.

uuh? als de MM monotimbraal is kan je er toch wel accoorden op spelen? , monotimbraal heeft toch niks met polyfoon te maken?.
en niet over 't algemeen ken 't wel..... :confused:

Back