Drumstation gate-trigger

Eens even vragen of dit kan:
Is het nu mogelijk om met een Novation drumstation de arpegiator van een Korg Poly 61 en een Roland Juno 6 te triggeren?

Ik ben zelf op zoek gegaan naar info maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk geworden.

Ik het dan ook weer mogelijk om vanuit een sequencer op de pc via drumstation naar de twee synths met arpegiator te triggeren?

Groeten Sascha...:L

Re: Drumstation gate-trigger

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Eens even vragen of dit kan:
Is het nu mogelijk om met een Novation drumstation de arpegiator van een Korg Poly 61 en een Roland Juno 6 te triggeren?

Ik ben zelf op zoek gegaan naar info maar het is me toch nog niet helemaal duidelijk geworden.

Ik het dan ook weer mogelijk om vanuit een sequencer op de pc via drumstation naar de twee synths met arpegiator te triggeren?

Ik zou de rimshot naar een aparte uitgang sturen en deze in de trigger in van de synth prikken. Dat moet op zich wel werken.
En volgens mij kun je op www.dinsync.com dicsync naar trigger converter kastjes kopen. Ik heb zelf een Doepfer MSY-2 en daar zit al een trigger uitgang op (naast de 2 dinsync uitgangen).

Ok bedankt met de info op die site ben ik al eens geweest de prijzen voor die dingen (eens niet naar de euro gekeke) vallen me wel mee.

Ben er wel achter dat juno en poly een v- respectievelijk s-trigger signaal nodig hebben...

:L

Back