moog prodigy aardekabels?

Von Haunebu

crypto-technologisch lid
hoi, vanmiddag heb ik de zekeringen in een moog prodigy proberen te vervangen. afgezien van dat de voetjes van de houders ongeveer gelijk afbraken, is het vervangen wel gelukt, alleen heb ik ook per ongeluk (yeah i know) bij het openen van het apparaat de transformator van het achterpaneel losgeschroefd (linker gele cirkel op foto 1) en de aarde van de power connector (wazig, rood omcirkeld op foto 2), waardoor ik nu met twee losse kabels zit en eveneens 1 kabel die loopt vanaf het keyboard naar niks (foto 3). heeft iemand van jullie zo een idee hoe dit aangesloten hoort te zitten?

Attachments

• IMG_0001.JPG
    IMG_0001.JPG
    214,9 KB · Bekeken: 123
  • IMG_0003.JPG
    IMG_0003.JPG
    189,3 KB · Bekeken: 113
  • IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    36,7 KB · Bekeken: 110
Laatst gewijzigd:
thanks. believe me i've tried. google quiery is toch een beetje het eerst wat je doet, maar ja, die rogue is toch wel echt een ander verhaal. en de prodigy service manual word ik ook niet echt wijs uit...

Laatst gewijzigd:
die derde foto lijkt me dat die aan de behuizing vast zit bv aan het schroefje van jet pootje (?) dat er door doorheen moet ?

hm ja zoiets dacht ik ook. ook logisch als het voor de aarding is, maar goed, dan houd ik nog steeds 1 kabel over.

ik bedoel, als dat klopt wat betreft de 3e foto en er loopt een kabel van voet van de transformator richting de aardschroef waar die van de power connector op zit (zoals bij de foto's van de rogue), dan houd ik nog steeds 1 kabel over.

yes, heb die youtube gast gemaild en vanochtend antwoord. voor het geval dat iemand zich dit in de toekomst afvraagt, hij zegt:

"The ground wire that comes from the IEC connector must go directly to the nearest ground point on the same panel. There is a ground screw directly above the IEC connector on my prodigy. The IEC ground goes to this screw. Then from that screw the you go to the bottom panel, which is probably the transformer. Then from that point you go to the keybed frame. This is how is used to be done. These days all ground cables must be attached to the same point (you can't jump from one to another) but back then that's what they did."

dank voor jullie reacties!

Back