Polyfusion Modular series (2000 series)

faneflip

Stamgast
Iemand fan van polyfusion?
Gebaseerd op een moog system met andere filters,
die blijkbaar veel gemeen hebben met de roland system 700.

Een hoop van die schema's zijn te vinden op het internet, prima synth zo te zien, vergelijkbaar met andere producten uit die tijd. Digisound, Elektor Formant, Roland 100m, Roland 700, Moog (nu MOTM en COTK) zo zijn er een aantal, zowel zelfbouw als geen zelfbouw.

Ik zie het niet zo vaak te koop (maar dat andere spul ook niet).

Foldertje

@Egres

Ik haal er even een quote bij van Roginator die ik gevonden heb op muffwigglers.

Filters are based around cascaded integrator design .. based on OTA CA 3080
I own System 700 and Polyfusion .. both of em have similar OTA based LPF.. somehow polyfusion one I like more .. devil is in sound details.

@synthiaks

4x VCOs
2x LPF
1x HPF
1x VARIABLE FORMANT FILTER
2x VC LFO
1x NOISE RSG
2x Dual DADSR
2x DUAL VCA
4x MIXER
4x MULTIPLE
2x DUAL PASSIVE ATTENUATORS

Dat is een mooi setje!

In het verleden was ik wel benieuwd naar die envelope follower module van polyfusion, had we een paar leuke features, nooit aan toegekomen om hem te bouwen (ben destijds voor de Digisound module gegaan).

@faneflip
Ja Damir Rogina is een goede kennis,ik heb ook System 700 gehad (een hele groote zelfs) maar een polyfusion klinkt helemaal anders,hij zegt trouwens ook niet dat het idem klinkt. Er zijn veel OTA based vcf's hoor..

Je neemt het iets te letterlijk.

Ik vond de LP van de 700 niet zo goed,vrij zwak klinkend filter,maar de multi-mode is wel heel gaaf ,heel organisch,het LP filter op de Polyfusion is beter dan de 700 en blijkbaar vind Damir dit ook.

Als je Damir contacteerd kan je een hele Poyfusion kit in clone van hem kopen,met panels,bekasting en al,ik denk dat hij nog 1 kit heeft.

@egres
Ik ben misschien niet nauwkeurig geweest in mijn verwoording.
Roland system 700 klinkt inderdaad anders dan de polyfusion,
enkel de lowpass filter zou veel gemeen hebben met de roland system 700.
Ik heb trouwens de laatste polyfusion van Damir gekocht ;)

Back