[track] Mucho

Arv

Robot
Ik heb ook weer een nieuwe creatie. Het is gemaakt met de trusty RS7000, plus nog wat losse synths en efx hier en daar. De EQ/mastering heb ik gedaan met Soundforge. Heeft me wel 3 hele dagen gekost om tot dit te komen, maar ben dan ook wel goed tevreden. Ik hoop jullie ook, dus laat van je horen!

http://members.lycos.nl/arveyman/music/Arv_Mucho.mp3

gr
Arv

Origineel geplaatst door Mexes
Er staan geen songs op die site..

:confused:

rechtermuis en 'save ass' moet lukken (tenminste hier werkt het wel)

Hij doet het. *ben bezig*

Waar valt dit onder?

Helemaal niet m'n muziek, maar

Ik vind dat het geluidje dat om de 32 tellen komt iets te veel gebruikt is.

intro van je "wissel" vind ik wel lekker daarna alleen een beetje te druk. (haperig), maar dat zal de muziek wel zijn.

Ben benieuwd naar ander werk van je.
Maak je alleen dit soort muziek.

Groeten

Origineel geplaatst door Mexes
Ben benieuwd naar ander werk van je.
Maak je alleen dit soort muziek.

Groeten

Nee, is veel electro wat ik maak. Maar dit soort uitstapjes vind ik wel lekker..

thnx 4 listening natuurlijk

Lekker tracky... goed verteerbaar en swingt! het bass soundje loopt iets teveel achter op je beat... of heb je dat expres zo ge-edit? Lekker dof pliep soundje wat erbij komt op de achtergrond!

Verassend carnaval!!!!! VET MAN :)

Erg fijn!

Het komt op mij over als een jamsessie een beetje. Alles erg los en een beetje chaotisch. Wel lekker dansbaar.
Die shakers en dat offritme zit er voor mij wat naast hoor.

Qua mix lekker strak maar het hoog misschien wel iets teveel ge-excited.

:)

Hee Arf,

vind t concept oke, je weet t goed op te bouwen, nu de maar,
Idd de shakers liggen er naast, en ik heb af en toe het gevoel
dat je soms teveel te gelijk wilt doen...in dit geval less is more,
(geef toe, is in strijd met wat hier onderaan staat:D )

En ik vind dat de muziek soms te veel naar links "hangt"
gevoels matig luisterd het lekkerder als recht een tikkie harder is:)

Maar wat ik zeg het concept is lekker, effe sleutelen;)

Michael.

THANX again 4 listening!

Dat vind ik het mooie van dit forum: feedback!
Ik denk dat ik wederom jullie opmerkingen kan gebruiken, daarmee kan ik proberen de track te laten 'groeien' zeg maar..

Maar nu mijn 'probleemstelling': zoals al vaker is opgemerkt door diversen mensen over mijn laatste trax is dat het vaak op een jamsessie lijkt. Nu, dat IS ook zo! Ik heb de gewoonte aangeleerd om eerst de hele track in secties op de RS7000 te maken, waarna ik de song opneem in real time met soundforge. Het is leuk om te doen, en het klinkt wel lekker.. Maar het probleem is nu dat je daarna bijna nix meer kunt veranderen aan de track omdat het al is opgenomen! Dat is voor mij een probleem.. Vraag is nu, hoe kan ik deze werkwijze behouden, maar toch de track logischer laten 'groeien'...??

en.... idd LESS IS MORE.. helemaal waar, maar waarom leer ik dat nooit!! :D

groetjes,
Arv

Ik zou op z'n minst een multitrack applicatie gaan gebruiken zoals Cool-edit (of hoe heet het tegenwoordig??) ipv soundforge met 1 kanaal...

Kan je eventueel nog een nieuw stukje ertussen bouncen etc. of een track wat opschuiven als deze niet helemaal lekker op de beat loopt...

Origineel geplaatst door Almeros
Ik zou op z'n minst een multitrack applicatie gaan gebruiken zoals Cool-edit (of hoe heet het tegenwoordig??) ipv soundforge met 1 kanaal...

Kan je eventueel nog een nieuw stukje ertussen bouncen etc. of een track wat opschuiven als deze niet helemaal lekker op de beat loopt...

hmm, ik heb 4x mono in voor de compu. Alles gaat tot nu toe van de mixer als stereo in de geluidskaart. Maar als ik echt aan de gang wil met multitrax dan zal ik een stevige 10ch. in/out geluidskaart moeten aanschaffen? hmm. dat zie ik niet zo zitten (geld)..
Werken degene hier die ook een RS7000 hebben heel anders? Hoe doen jullie dat? Ik las namelijk een tijd geleden iemand die de patterns van de RS overzette naar bv Cubase om het daar verder uit te werken/arrangeren? Dat is een optie maar dan mis je weer de superstrakheid van de RS sequencer... :-(

Arv

Ik vind het een leuk nummer, klinkt relax, beetje techno ofzo.
Van mij mag je wel die "trance cymbals" eruit halen. Die maken het in mijn ogen wat goedkoop, is wel persoonlijk natuurlijk. :D
Verder vind ik het niet echt als een jamsessie klinken. Die fluitjes vind ik wel irritant.

Weet je wat ik ga hem gewoon nog een paar keer draaien! :)

Origineel geplaatst door Arv
hmm, ik heb 4x mono in voor de compu. Alles gaat tot nu toe van de mixer als stereo in de geluidskaart. Maar als ik echt aan de gang wil met multitrax dan zal ik een stevige 10ch. in/out geluidskaart moeten aanschaffen? hmm. dat zie ik niet zo zitten (geld)..

Arv

Je kan ook track voor track opnemen natuurlijk ;) Duurt langer...kost minder...

Mix klinkt opzich prima, de bass zou misschien iets prominenter aanwezig mogen zijn denk ik. Verder vind ik de structuur wat rommeling, en her en der is het nummer wat eentonig. Maar verder zitten er toffe geluiden in, klinkt best lekker!
Zou denk ik niet misstaan als een achtergrond nummer bij een heftige oude 3D-shooter zoals Doom etc ;)

Back