Hoi.
Ik wil gaan experimenteren met modulaire synthese.
Om deze redenen:
- Ik houd van de 'immediacy', zonder DAW
- Het concept van je eigen complexe sound creeeren dmv een unieke set van modules
- Analoge sound
Mijn achtergrond:
Ik maak ambient muziek en perform dit ook. Dit heb ik in het verleden gedaan met ableton(+push) + externe (virtueel) analoge synthesizers, wat outboard effecten en veel midicontrollers. Alles met midi gesyncd via ableton.
Mijn vragen:
Ik wil een modulaire setup creeeren, in een esthetiek van ambient/drone/experimental. Ik wil dit gaan doen door oscillatoren te combineren met complexe modulatie (LFO's over LFO's, envelopes, sequences). Natuurlijk veel reverb en delays.
Waar begin ik met het kopen van modules, wat zijn goede merken?
Ik heb geen gigantisch budget, dus beginnen met een doepfer a100 case met wat basic dingen zou goed kunnen.
Zou ik ook midi kunnen sturen naar een oscillatormodule of moet ik dan een soort midi to cv iets gebruiken?
Hoe doen mensen het met volumecontrole van verschillende modules die je uit- of in- wil faden?
Alvast bedankt.
Ik wil gaan experimenteren met modulaire synthese.
Om deze redenen:
- Ik houd van de 'immediacy', zonder DAW
- Het concept van je eigen complexe sound creeeren dmv een unieke set van modules
- Analoge sound
Mijn achtergrond:
Ik maak ambient muziek en perform dit ook. Dit heb ik in het verleden gedaan met ableton(+push) + externe (virtueel) analoge synthesizers, wat outboard effecten en veel midicontrollers. Alles met midi gesyncd via ableton.
Mijn vragen:
Ik wil een modulaire setup creeeren, in een esthetiek van ambient/drone/experimental. Ik wil dit gaan doen door oscillatoren te combineren met complexe modulatie (LFO's over LFO's, envelopes, sequences). Natuurlijk veel reverb en delays.
Waar begin ik met het kopen van modules, wat zijn goede merken?
Ik heb geen gigantisch budget, dus beginnen met een doepfer a100 case met wat basic dingen zou goed kunnen.
Zou ik ook midi kunnen sturen naar een oscillatormodule of moet ik dan een soort midi to cv iets gebruiken?
Hoe doen mensen het met volumecontrole van verschillende modules die je uit- of in- wil faden?
Alvast bedankt.
Is even een andere manier van klank maken, in tegenstelling tot VCO/VCF e.d. Zie de Make Noise DPO / Endorpin.es Furthrrrr / Verbos Complex Oscillator / Sputnik Dual Oscillator. Ze zijn wel wat aan de prijs helaas.
). Een simpele delay zou bv de Decay Systems Khronos zijn, die zou mijn rack evt. ook nog wel mogen verlaten.
Maar is redelijk makkelijk hoor. Ik ben begonnen met een Velleman kitje (een mono versterkertje) van 15 euro zodat als het misging dat het geen al te groot verlies was. Mar zelfs die werkte al direct. Tweede kitje was al een 4ms RCD die ik nu nog bijna in al mijn patches gebruik. Ik had gelukkig wel wat ervaren mensen erbij die wat tips gaven, wellicht is er bij jou in de buurt ook wel een lokatie waar je wat ervaring op kunt doen. En anders wordt er in Den Bosch wel vaker een FAQ lab georganiseerd waar je onder begeleiding een kitje kunt bouwen.