betalen via Prime Line

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Vol schaamte hierbij mijn ervaring:

Ooit een synth gekocht bij EMI in eindhoven (niks ten nadele van die zaak, wmb goeie tent !), en betaalt met zo'n prime-line constructie. Ik had dat ding hard nodig, wegens kapotte synth en gig op komst. De regeling was als volgt:
1 jaar maandelijks 'n idioot laag bedrag betalen, en na dat jaar het restant betalen (rentevrij).
Na dat jaar was het onmogelijk om het restant ineens te voldoen (niet vanwege mijn bankrekening, maar vanwege de onmogelijkheid hierover contact op te nemen met prime-line) en werd het restant omgezet in een rentedragent krediet. De rente is schrikbarend hoog ! Betaal nu nog steeds, en als ik het zaakje afbetaald heb, denk ik dat ik m'n synth minimaal 2x betaald heb.

'n dure les...

mijn advies: NIET DOEN !

Ik heb het wel vaker gedaan. Maar dan zo'n 1 jaar uitgesteld betalen regeling. Ik heb ook nooit problemen gehad met het bereiken van een persoon van Primeline indien nodig. Besef alleen wel vantevoren dat geld lenen uitstel van executie betekend tegen betaling (bij een jaar uitgesteld betalen tegen 0% betaal je ook afsluitkosten). Begin alleen aan zoiets als je bekend bent met je financiële situatie.

Zorg er tevens voor dat je op tijd je lening hebt afgelost want de rente is hoger dan normaal. Niet meer dan logisch overigens omdat het risico van Primeline hoger ligt. Je geeft hun namelijk geen zekerheid.

ik heb er zelf ook geen problemen mee. ik heb er een aantal keren gebruik van gemaakt en zolang je idd in de gaten houdt hoe 't ermee staat is 't goed te doen hoor. een hele makkelijke oplossing voor als je ff niet genoeg geld hebt en bv. van een aanbieding gebruik wilt maken. ik zou 't zelf overigens niet voor de echt grote aankopen gebruiken. daar ga ik liever ff voor sparen zodat als ik 't betreffende ding eenmaal heb 't ook meteen helemaal van mij is. en ik heb ook geen problemen gehad met contact opnemen met PrimeLine; ik kon zonder problemen de openstaande bedragen ineens aflossen toen ik 't geld ervoor had. 't is denk ik zoals bij elke lening of creditcard; gewoon een beetje zorgvuldig mee omgaan.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back