emu 1212m windows 10 gestopt

ZwaarVet

Ingeburgerd
Mijn emu 1212m wordt ineens niet meer herkend door de drivers na een reboot. De reboot werd veroorzaakt door windows update, dus die is hoofdverdachte.
Echter mijn windows 8 bak heeft nu hetzelfde probleem met deze kaart. Deze heeft op hetzelfde moment ook een update gehad, maar ik kon deze met een herstelpunt terugdraaien. windows 10 doet daar wat lastiger over.

Anyways, iemand met hetzelfde probleem of is mijn kaart gewoon dood ?

device manager ziet wel de devices, maar setup zegt dat ik geen kaart heb.

Paniek in de studio ;-)
Alvast bedankt !

Vervelend dit. Kun je de kaart ook niet tevoorschijn toveren door in 'apparaatbeheer', 'zoeken naar gewijzigde apparaten' te selecteren?
Op je accountnaam (bovenaan) via rechtermuisknop te selecteren.

Ben niet bekend met W10 (had ook begerepen dat er diverse, ASIO issues waren).. draai em zelf oa in windows 8 dus, hoop voor je dat dit em weer doet herkennen.. :)

Edit: ik las het net misschien niet helemaal goed.. maar de kaart staat er dus nog wel tussen?? Ik hou het dan toch op een issue met windows zelf.
Heb het zelfs aleens gehad dat de kaart in een PC niet te installeren viel wegens geen hardware, terwijl er in een andere PC geen enkel probleem was.
Ben ook redelijk vaak geswitched tussen 1616 de 1820 in PC's, en dit ging ook weleens gepaard met de nodige issues. Soms kreeg ik het dan ook niet meer werkend en was een clean install de enige optie.. het blijven natuurlijk ook 'beta' drivers waar deze kaart op werkt :)

Laatst gewijzigd:
Windows 10 is een beetje muzikant onvriendelijk :)
Tijd voor een nieuwe geluidkaart of terug naar Windows 8.

Back