Vervelende Kurzweil....

boxoneedles

Nieuwkomer
Ik heb me zopas een Kurzweil ME-1 aangeschaft voor in m'n live rig. Ik stuur m'n modules met een Quasimidi Cyber 6 Master Controller Keyboard. Het probleem is het volgende: De ME-1 ontvangt op alle MIDI kanalen en heeft geen basic receive channel d.w.z als je hem op een MIDI thru hangt van een andere module - heb je de hele tijd de Kurzweil sounds op elk kanaal. Het is onmogelijk om bijvoorbeeld op MIDI kanaal 3 een pianosound te hebben, op kanaal 4 een Rhodes en op de rest niks. Wat ik wil: Als ik MIDI kanaal 3 patch 29 kies op m'n controller keyboard kies wil ik een pianosound van de Kurzweil en als ik MIDI kanaal 8 patch 15 kies wil ik een vette bas van m'n Studio Electronics (die aangesloten is op de MIDI thru van de Kurzweil). Nu heb ik ofwel de piano sound (kanaal 3 patch 29) ofwel de Studio Electronics + een andere sound van de Kurzweil die niet ter zake doet. Je zou zeggen - programmeer een 'lege' patch en kies die - maar dat is onmogelijk bij die Kurzweil. Je kan wel voor elk MIDI kanaal een andere sound programmeren maar als je de ME-1 uitzet onthoud ie dat niet !!!!! In de handleiding staat: useful for live situations. Yeah right - alsof ik voor elke gig tijd of zin heb om dat hele ding opnieuw te programmeren. Ik wil geen kostbare MIDI poort alleen aan die Kurzweil besteden.
1 sound op 1 kanaal is blijkbaar tè simpel tegenwoordig, zucht...

Ik had al gedacht aan een Philip Rees CSF Midi Processor om voor de Kurzweil te hangen maar dat vind ik een belachelijke (en dure) oplossing. (Dan kan ontvangt die Kurzweil slechts op één kanaal).

Ben ik duidelijk?

Tips? Hints? Help!

Laatst gewijzigd:
in de handleiding moet het zeker staan
ik heb een k2000 en die is zeeer diep
kan me niet voorstellen dat kurzweil dit zou vergeten

De handleiding is welgeteld 18 pagina's waarvan 8 pagina's algemene info (demonstration songs etc..) , 2 pagina's met alle patches in een tabel, 1 pagina over de effecten, 1 pagina met een MIDI implementation chart en nog een stuk of wat andere pagina's met andere specificaties zoals connectors, environmental specifications etc...

Er is één pagina over Program Mode, één over Channel Mode en één over Global Mode (Transpose en Tune)...

Lijkt me sterk als ik iets over het hoofd zie....

Heb me trouwens ondertussen een Roland MPU-103 Channel filter aangeschaft.
Dit zou het klusje moeten klaren.

Back