Native Instruments Maschine Update

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Ik vroeg me af of het de moeite waard is om 100 euro van versie 1 maschine software naar versie 2 te gaan.
Krijg ik dan wel waard voor me geld ?

Het is namelijk best veel geld voor me als je niet veel te besteden heb.
ik over weeg namelijk misschien om deze update te kopen.
Zo dat ik er achteraf geen spijt van krijg.
Ik gebruik zelf Ableton Live biet het dan meer waarde deze update ?
Zijn er mensen die hier in een zelfde soort gelijke situatie hebben
gezeten toch gekocht hebben ?

Ben namelijk erg benieuwd waarom jullie het wel of niet hebben gedaan.

GR. Sebastian

De v2.0 (inmideels zelfs 2.5) upgrade is zeker een behoorlijke upgrade maar ik zou evengoed wachten op een 50% korting actie (die heeft NI regelmatig).

Hier wel een goed artikel m.b.t. de verschillen. Sindsdien zijn er nog vele updates geweest met flinke aanpassingen en inmiddels is de versie 2.5 software er dus.
De drumsynths zijn zeker de moeite waard maar de lijst met vernieuwingen en verbeteringen is echt te lang om te bespreken. Bekijk de release notes van elke versie maar eens (2.1, 2,2 etc)....niet normaal wat er allemaal bij is gekomen. :)

Het verschil tussen de v1 en v2 software is enorm.. Zeker de moeite waard dus..

We zitten nu op 2.5.0. Vanaf 2.4.7 wordt er user data naar NI gestuurd.. Als je net zo paranoia bent als ik dan zet je dat uit :)

Laatst gewijzigd:
JA JA JA JA JA .
Als je nog twijfelt :) nogmaals JA!

Te veel om op te noemen, maar laat ik er eentje noemen die ik erg waardeer : de drumsynths. Geven je lekker veel realtime controle over je drumklanken.
Er is nog veel meer. MAar ik zou er maar eentje noemen helaas.

Mooi om te horen dat het de moeite waard is.
Ik heb het nog maar een keer gezien dat ze 50% korting gaven.
Maar dat was al meer dan een jaar terug elke keer als ik
kijk zie niet dat ze nog een keer 50% korting geven jammer of ik kijk op het verkeerde moment.
Ik ga die site maar wat vaker in de gaten houden 50% is wel de moeite waard.
is er een mogelijkheid dat je een melding kan krijgen zodat weet wanneer die afgeprijsd is.
Nu moet je telkens naar die site gaan om te kijken of hij afgeprijsd is.
Of laten ze het via de mail weten ?
Mail bekijken is niet echt mijn ding i.v.m spam o.a.en andere narigheid die er zijn.
Maken ze gebruik van rss feed ?
Hoe dan ook ik ga natuurlijk geen 100 euro betalen als je weet dat het ook goedkoper kan.

Ik ben ook al op deze site aan het rond kijken:
http://maschinetutorials.com/ daar moet volgens genoeg te vinden zijn!

Weldra is t black friday. En anders 2e hands kopen, die licentie.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben nu ook in bezit van 2.5.0 versie!

Zit nu met de volgende vraag ik heb namelijk deze tutorial gevolgt:

Nu wil ik namelijk als ik die midi in een clip heb gezet
en op play knop druk van die midi clip en vervolgens weer op stop knop druk onder een van die clips blijft hij door spelen dan moet ik helemaal boven op stop drukken.

wat ik graag zou willen is dat als ik op een clip druk en daar onder weer op stop druk dat maschine ook stopt.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is.

bedankt Sebastian

Niemand enig idee ik zoek me rot of dit mogelijk is kan toch niet zo zijn dat het niet mogelijk is ?

kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan gebruiken in combinatie met ableton sterk ik idee wat ik niet gaat werken :stupid

Kan iemand mij even op weg helpen.

Alvast bedankt Sebastian

kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan gebruiken in combinatie met ableton sterk ik idee wat ik niet gaat werken :stupid

Kan iemand mij even op weg helpen.

Alvast bedankt Sebastian

Gewoon de plugin (vst of au) laden in Ableton en Maschine gebruiken zoals je al deed?

Hij is best lastig te integreren in ableton heb ik het idee.

Bedoel maak het maar eens multi outputs zodat je in ableton alle drum geluiden apart heb staan bijvoorbeeld in drum rack.

Er zijn genoeg filmpjes alleen zie daar maar is de juiste te hebben die naar wens is.
En kom er daar nog eens bij dat je met verschillende versie software gebruiken in die filmpjes.

Leg mij is eens uit hoe je gewoon alleen die midi clip in ableton alleen laat afspelen zonder dat die plugin ook afgespeeld word ?

muten?

Ik begrijp wat je wilt bereiken of wat er fout gaat niet helemaal denk ik. Je wilt dus maschine sequencen met midi uit Ableton als ik het goed begrijp (en de sequencing mogelijkheden van maschine volledige negeren)?
Moet je niet gewoon de sequence/midi data uit Maschine verwijderen? De midi drag & drop haalt volgens mij de in Maschine aanwezige midi data niet weg en dus stuur je Maschine aan met dubbele (identieke) midi data.

Het enige scenario wat ik kan bedenken waarbij Maschine audio blijft geven op het moment dat je de midi clip stopt is als de midi data ook nog gewoon in Maschine zelf aanwezig is (aangezien deze blijft spelen op basis van de midi clock).

Kan je dan ook gewoon die midi clock uitzetten zodat die plugin niet mee speelt ?
En alle midi data weg halen:doei:

Kan je dan ook gewoon die midi clock uitzetten zodat die plugin niet mee speelt ?
En alle midi data weg halen:doei:

Drag & drop uit de maschine sequencer haalt inderdaad niet de data uit maschine weg maar plaatst alleen de midi data in Ableton. Je zult deze dus weg moeten halen om geen dubbele midi data te krijgen.

De midi clock disablen kan volgens mij niet.

Wat is in mijn geval dan beste oplossing ?
Ik heb namelijk maschine niks voor niks aangeschaft nu wil ik dat ding wel een kans geven voor ik echt de moet op geef er is vast wel iets wat voor mij bruikbaar is ik denk dat ik alles tot eindelijk audio files van maak met midi kom ik er niet uit....

Op zich is het wel tof ding je moet wel manier zien te zoeken die voor mij werkbaar is.
Jullie helpen mij op weg zodat ik een goed werkbare methode kan vinden.
Dus ik zal vast misschien nog wel paar vragen hebben voor ik een werkbare methode heb.
Alle tips en truck zijn welkom.

Ik zou graag willen weten hoe jullie die maschine gebruiken ben ik wel benieuwd naar misschien zit er een werkbare methode tussen.
Hou er wel rekening mee dat ik een Ableton Live gebruiker ben.

Nu heb ik nog niet echt werkbare methode ik hoop echt dat ik met veel plezier kan gebruiken.

IK hoor graag van jullie.
Sebastian

Ik heb de tutorial even letterlijk gevolgd en het werkt gewoon.
Twee essentiele stappen:

1. 0:49 Het activeren van midi in op de group
2. 0:58 Een lege scene selecteren (essentieel hetzelfde effect als de midi data uit sequencer van de maschine plug-in halen

Wat grappig ik heb dat filmpje nog een keer geprobeerd nu werkt het wel om met die midi clip te laten stoppen mooi ik ook weer blij :okdan:

Ik heb de tutorial even letterlijk gevolgd en het werkt gewoon.
Twee essentiele stappen:

1. 0:49 Het activeren van midi in op de group
2. 0:58 Een lege scene selecteren (essentieel hetzelfde effect als de midi data uit sequencer van de maschine plug-in halen

Ik wist niet dat je op een lege scene moest staan om clip view werken dan doet hij het inderdaad wel met stoppen!

Back