Ableton en FL Studio, ik weet niet wat ik zoek

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Ik gebruik Ableton en FL Studio als DAWs. Beats maken vind ik heerlijk in FL Studio. Voor de rest vind ik Live fijner.

Ik zou graag beats maken in Ableton op de FL manier, maar het drumrack vind ik op een of andere manier niet fijn. FL als slave bevalt ook niet, dan klik ik constant heen en weer. Daarna heb ik een demo van FXPansion Geist geprobeerd, maar dat was hem ook niet. Heeft iemand nog suggesties? Misschien een stepsequencer plugin, alla FL die ik aan het Drum Rack koppel?

Ik denk toch dat FL Studio als vst in Live de beste oplossing is.
Ik doe het zelfde met Maschine. In het begin wat onwennig, maar dat gaat over na een tijdje. Het enige verschil is dat ik de transportknop van ableton Live gebruik ipv de maschine.

Ik kan zo gewoon volledig met Maschine werken zonder dat Live er verder bij komt kijken als ik dat zou willen.
En als ik dan iets wil waarvoor ik echt Live nodig heb, dan switch ik.
Nogmaals, ik vind het een kwestie van wennen.

Kijk, SB-six en The Unholy, dat is een leuke suggestie waar ik zelf niet aan gedacht heb. Ik ga een op onderzoek uit. Zelf beats maken is inderdaad veel leuker dan noten inkloppen.

@Man-T, misschien werkt het, maar ik vind het omslachtig. Dan blijf ik heen en weer klikken.

als je iets met pads wilt doen voor een drumtrack of beats dan is een nanopad 2 van Korg lekker goedkoop en je kan er behalve drums ook nog andere dingen mee aansturen.
Hoef je ook niet te klikken met een muis.
Of misschien een beatstep (pro) of een keystep, bij de laatste heb je keys erbij.
Kijk 'ns op youtube

Ahh sorry ik heb aangenomen dat je er een push bij had > Ik vergeet wel eens dat veel mensen wel Live gebruiken maar geen push hebben..
Maar push is zeker een aanrader. :)

Tsja, FL als vst draaien in Ableton lijkt me dan wel voor de hand liggend..

Ik heb gisteravond nog een uurtje gespeeld met FL als slave, maar ik vind het niks. Omslachtig heen en weer klikken, ik ergerde me alleen maar. Ik kwam wel wat interessante filmpjes tegen over drums programmeren in Live en misschien moet ik daar eerst maar wat meer tijd in steken, voordat ik meteen nieuwe gear koop.

De genoemde opties zijn erg interessant en daar kan ik verder mee. Dank allen voor het meedenken :okdan:

Ik reageer nog even op mezelf, want ik merk dat ik in een oude valkuil trap (en ik ben vast niet de enige) :D

Als iets niet werkt zoals ik wil, zoek ik meteen naar nieuwe plugins, terwijl dat misschien helemaal niet de oplossing is. Na flink wat YouTube-clips gezien te hebben kan er veel meer met de Ableton Editor dan ik dacht, het werkt alleen net even anders.

Het grote nadeel van moderne DAWs en continu verbonden zijn met internet is dat (in elk geval) ik, vaak vergeet muziek te maken. En dan een avond verklooi met een oplossing zoeken, voor iets dat misschien helemaal geen probleem is. Daarom ga ik nu eerst nummers afmaken en als er weer wat geld in de portemonnee zit koop ik een nieuw speelgoedje :engel:

Back