Een aantal plugins worden niet 'gelezen' door Ableton; wel door FL-studio

Ben je een Windows of Mac gebruiker?

Zijn deze plugins op jouw systeem geïnstalleerd als AU(alleen Mac), VST 2 of VST 3?

VST 3 wordt (nog) niet ondersteund door Ableton.

Misschien staan de plugins in een andere folder dan degene die je als default gebruikt in Ableton. (ga naar preferences, tabje File/Folder, onderaan staat plugin resources)

Ik had het zelfde probleem.
Kon ook niet vinden waar het nu aan zou moeten liggen.

Alles als 64 bit geinstalleerd, juiste vst folder etc... kon geen fout ontdekken.

Wat ik heb gedaan is shortcuts maken naar alle folders met vst's er in ( ik heb 3 folders vraag me niet waarom )
die shortcut heb ik op mijn desktop gezet, en ik verwijs ableton naar die folder. Dus niet de folders zelf maar de folder met shortcuts.
Nu ziet ableton al mijn plugins.
Enige uitzondering was de eventide blackhole plugin, die vond ableton nog steeds niet.
Dus heb ik een shortcut naar de dll file gemaakt en die ook in de folder gedropt. Nu ziet ableton die ook.

Vind het nog steeds wel jammer dat ik bepaalde plugins niet kan laden in Ableton en wel in FL-studio.
Is er ook een mogelijkheid om FL-studio en Ableton met elkaar te laten 'samenwerken' oid?

Je kunt fl studio als vst laden in ableton.

heb dat issue ook, waarschijnlijk is het dan maar gewoon afwachten of er 64bit versie komt van die vst.
Zo zie je maar weer, In the box is ook niet heilig. vertrouw er dus niet te veel op
over 5 jaar of zo is er wel weer een ander systeem en zit je weer met hetzelfde

Back