Pcb laten etsen PDF

Wat ik altijd doe is het overtrekken van een print, als het een enkellaags print betreft. Net een batch binnen gekregen van de Yusynth Fixed Filter bank ;) 80 dollar inclusief shipping voor 10 printen van 18x14 cm. Niet slecht!

Meestal pleur ik hem zelf in Eagle, dan kun je tenminste kiezen welke onderdelen je gebruikt, en sommige oudere layouts (Benjolin, Yusynth, Formant) zijn kolossaal, dat kan een stuk compacter (=goedkoper).
Dubbelzijdig is tegenwoordig vrijwel niet duurder, dus ook daarmee bespaar je werk (jumpers), en ruimte (componenten top en bottom). En natuurlijk waar mogelijk boardmount componenten gebruiken, al is het maar een of twee, hoef je in ieder geval niet meer na te denken over hoe het PCB aan het panel te bevestigen.

Wat voor PCB's zijn het? Heb je er schema's van?
Laat hier maar weten welke projecten er zijn, misschien zijn er ideeen.

Ah, die 2600 clone is een mooi project inderdaad.

Voor wat betreft die grote basis PCB's is het bijna geen doen ze bij een profi fab te laten maken, dat wordt heel erg duur.

Die kleine modules zou misschien nog wel een optie zijn als ze in ieder geval aan 1 zijde onder de 50mm blijven, en zeker voor de VCA en VCF zou ik wel mee willen doen. Misschien zijn er meer mensen.
Die VCF is in ieder geval groter, maar de footprint van de connecties naar het mainboard passen wel in 50x50, misschien is hier met wat SMT nog wat winst te behalen.

Back