Waldorf Microwave 1

is er tegenwoordig ook een leuke editor op compu voor de Microwave 1?
deed het vroeger met sounddiver, maar die zijn er mee opgehouden helaas bij OSX

de acces doet het trouwens heel goed op de microwave, beter en sneller dan die voor/met de matrixen

Notice the that our revision B microWave had the OS 1.25 installed.
While the older unit, the revision A unit, had the newer OS 2.0 installed.

Dit begrijp ik niet..

Notice the that our revision B microWave had the OS 1.25 installed.
While the older unit, the revision A unit, had the newer OS 2.0 installed.

Dit begrijp ik niet..

De A unit had het nieuwste besturingssysteem ingebouwd (chip), de andere niet.

Laatst gewijzigd:
De update bestaat uit het vervangen van de twee eproms High and Low. Het is dus alleen hardware matig, op dit moment ben ik geen Microwave 1 tegengekomen die niet compatibel is met versie 2.0.

Hey, even een vraagje: werkt het bouwen van custom wavetables op de MW1 hetzelfde als op de MW2?

Ik bedoel dan qua interpolatie tussen verschillende punten e.d.

Laatst gewijzigd:
Zonder ooit een MW2 in mijn handen gehad te hebben: ja. Alle Waldorfs uit de Wave-serie hebben de zelfde oscillatoren.

ha,
nou mij eproms met versie 2.0 zitten werken in mijn microwave.
nu de volgende stap weer, de kenton werkende aan mijn micro oven krijgen..
ik zie iets over het hoofd of er is een instelling die ik op de microwave niet goed heb..
hij pakt nog steeds geen signalen die ik van m'n kenton naar de microwave stuur met het microwave programma er in...
kenton doet het prima op andere bakken maar de micro oven doet moeilijk..
need help..

Bij mij werkt de MicroWave ook niet erg mee. Heb de sysex string uit de Control Freak Studio in mijn Control Freak gekopieerd, maar op de een of andere manier reageert de MW vreemd. Instellingen staan in principe goed, eproms zijn versie 2.0 en ik hoor ook iets veranderen in de sound, maar het is alsof de MW zich er eenmalig in verslikt. Geen Midi-thru lussen, dus daar kan het niet aan liggen. Ik stuur wel alles via Cubase aan, dus daar zou het wel nog verkeerd kunnen gaan. Nog geen kans gezien om de Control Freak rechtstreeks op de MW aan te sluiten. Wordt vervolgd...

ik zie wel dat de sysex optie er is bijgekomen bij device parameters. en ook heb ik het idee dat hij harder uitstuurt.. daarbij klinkt hij gevoelsmatig iets anders in multi prog mode.. heb het idee dat het filter anders is.

Back