Waldorf Microwave 1

probeer alle verschillende programma's voor de mw eens weg te schrijven naar de kenton en test ze maar eens. midi thru = off, overflow ook. syx speed gewoon op fast.
bij mij komt het programma de hele tijd als laatste in de kenton waar ik hem ook maar op zet maar het werkt. dus met de kenton moet ik nog even stoeien hoe ik op welke plek verschillende programma's kan plaatsen.

Is er eigenlijk een manier om wav/aiff files te converteren naar wavetable slots of zul je dan echt moeten gaan tekenen?

EDIT, na wat betere google-fu heb ik wav2µWave al gevonden ;) ben benieuwd of dit werkt...

Laatst gewijzigd:
Er is software wat die wav files om kan zetten voor pc meende ik. En idd de mw1 heeft een speech bot maar die werkte volgens mij via een atari of commadore..

Via SoundDiver kun je waves uploaden, dat werkte perfect!

Ik heb dat Atari tooltje proberen te draaien via een Atari emulator, maar ik heb er nooit succes mee gehad. Volgens mij heb ik nog eens wat gepost op het forum er over ooit.

Ik weet het niet zeker meer, ik heb MIDI Quest wel eens proberen te gebruiken maar het werkte nooit echt helemaal.

Naar mijn idee is SoundDiver voor het beheren, uploaden en genereren wel de meest complete oplossing, je kunt er ook de interne FM synth mee aansturen en andere exotische features.

En idd de mw1 heeft een speech bot maar die werkte volgens mij via een atari of commadore..

Deze gratis Mac versie kan het ook:

http://12decode.de/

Je typt gewoon een woord/tekxt en hij spreekt het uit. Wave's inladen kan hij zover ik weet niet. Maar als iemand weet hoe dat kan mbv een Mac hoor ik het graag!

ja die heb ik ook die editor. toppertje. alleen die speech bot heb ik met m'n 2.0 nog niet geprobeerd. zal het nu eens doen.

Is dat iets anders dan de gewone FM functie's?

Ik weet niet wat de gewone FM functies zijn (zit er op de latere modellen ook FM op het filter of de oscillatoren?), maar er zit een hele simpele ingebouwde 2-op synthesizer in voor het genereren van golfvormen, ik geloof dat je ook sounds kunt maken met sync en dat soort grappen. Beetje achterhaald als je ook single cycle waveforms op je PC kunt maken, maar desalniettemin best grappig om mee te spelen.

hahah dat ding is aan het praten. je moet alleen je wave tracken met de hand. dan doet hij het...
ik heb hem nog niet zo dat hij de hele text scant.
wel vet dit.

Je moet een lineare envelop gebruiken dwz een envelop die alleen omhoog gaat zodat ie door de wavetable scant. Dan hoor je hem perfect praten.

Die MW is echt een onderschatte bak. Hij is zo uitgebreid met features en klinkt zo modder vet en breed. Ik ken weinig nieuwe bakken die daar tegenop kunnen.

Je moet een lineare envelop gebruiken dwz een envelop die alleen omhoog gaat zodat ie door de wavetable scant. Dan hoor je hem perfect praten.

Je bedoelt die 1-2-3-4-5 sample? Ja die wel. Maar ik denk dat ze de text-to-speech bedoelen.

Back