[track] Autumn Sunset

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Ik ben echt heel erg blij met deze track :D Dit is muziek die ik mooi vind en wil horen, dus schijnbaar maak ik muziek vooral voor mezelf :D

ben er zo'n 10 a 15 uur mee bezig geweest.. Ik vind zelf dit mn mooiste, best klinkende en vetste track tot nu toe :D

ook gaat t masteren steeds beter, denk dat ik dat nog een keer over doe..

graag uw mening :D

BTW< dit is gemaakt met mn CS6x en Cubasis VST 2.0 met WaveLab lite

Autumn Sunset

Laatst gewijzigd:
Het begin had ik zoiets van 'wat is dit voor slechte demo?'. Maar na die intro komt het los en klinkt het stukken en stukken beter. Echt verschil zit ertussen.

Die kick is wat dunnetjes eigenlijk. De balans is nog niet zo maar dat licht misschien aan je manier van afluisteren.
Maar als je dat voorstuk wegmieterd en iets anders voor bouwt dan is dit een leuke track. :)

hey thnx m8!

ik denk dat dat in de "radio-edit" gerealiseerd gaat worden 8~

ik vind de intro wel ok.. maarja, idd, masteren moet ik nog veel aan fixen (ervaring he)

maar wat ik iig anders heb gedaan dan voorgaande keren ook door kritiek ter harte te nemen op voorgaande nummers,

wat meer tijd besteden aan beats en percussie :D en vind dat dat wel aardig gelukt is :D

morgen als ik weer fris ben opnieuw masteren

Ik heb weinig negatiefs te melden hierover op de intro na idd, die steekt echt schraal af tegenover de rest van het nummer. Ik merk wel weinig afwisseling / geen climax?
Maar het luistert lekker weg en ik denk dat het nummer daar ook voor bedoeld is :)

nouja, die intro is nu eenmaal een intro, en ik vind dat er zeker wel climax(en) inzitten, namelijk rond 2:30 en 3:55

ok, heb gebprobeerd de drums voller te maken (weet niet of t gelukt is) en de balans beter te laten kloppen,

ook heb ik de sweep wat voller gemaakt, en omdat ik toch bezig was heb ik em gelijk maar opgestuurd naar BlackHole Recordings, United Recordings, ID&T en Basic Beat... en ik ben benieuwd 8~

check: Autumn Sunset

Ik ben het eens met de boven genoemde punten.
De drums BD+SNARE mogen wat meer knallen.
Misschien helpt compressie bij deze.
Of gewoon een sample/loop die meer punch heeft.
Mooie track !!

Origineel geplaatst door Christov
haha ff offtopic, das het tegenovergestelde dan bij mij

synth is not done

maarja ik maak dan ook samplebased hiphop hehe

track ja niet mijn ding maar drums zou ik ook compressen ja

maar als synth niet je ding is? wat doe je dan op t synthforum?

iemand ideeen hoe ik kan compres"sen" ??

Compressor zoeken he :)
Of T-Racks downloaden, maar dan moet je een mixdown maken van alleen de drumtracks en die door de compressor van T-Racks halen.
Verder zijn samples erg nuttig ben ik achtergekomen. Door een geweldige breakbeat sample die ik helemaal gefilterd en verneukt heb, zit er zo'n lekkere drive in mijn nummer "The Agony" (althans, ik vind er een lekkere drive inzitten :P). Nooit geweten dat het naar de achtergrond plaatsen van zo'n smaple zoveel nut had :D

[offtopic]
Maar, ik moet de nieuwe versie nog beluisteren... Ik doe m'n demo's morgen ook op de bus, demo heeft de volgende drie nummers...
1. The Agony
2. Calissa
3. Dreaming your Life

"The Agony" MOET gewoon uitgebracht worden!!! :bekdicht:
[/offtopic]

Maar er zijn trouwens ook genoeg softsynth-compressors te vinden... Maar da's 1, nu nog uit zien te vinden hoe een compressor werkt... Very tricky! Maar kan erg nuttig zijn... Je moet de zoekfunctie maar eens gebruiken hier, zijn veel threads over ;)

ook ik heb maar even naar de track geluisterd. Ik vind de track best aardig. Aangezien je deze tracks als demo opstuurt naar platenmaatschappijen en ik absoluut vind dat je op de goeie weg bent zal ik je mijn mening geven. Let wel, het is niet om je track af te branden maar ik denk dat je tot nog veel betere producties in staat bent als dat ik nu hoor.

Verbeterpunten:

Arrangement;
- Opbouw is aardig. Ik mis het toewerken naar een hoogtepunt kwa break. Dit zou massaler opgebouwd moeten worden.
- Het intro vind ik niets. Dit mist totale power en heeft erg weinig met de rest te maken.
- Hoewel het niet vals is vind ik het 2e akkoord van de 2e maat in je thema niet lekker passen bij de rest. Ik zou hier een ander akkoord kiezen. Volgens mij krijg je dan meer impact.
- het piano themaatje vind ik te complex. het zijn te veel noten denk ik , waarbij de herhaling te moeilijk te herkennen is. Ik zou dan voor een korter piano lijntje gaan zodat het wat herkenbaarder wordt.
- De achtergrond kwa sound klinkt erg goed. Lekkere body en sound.

Mastering:
De geluiden zijn slecht op elkaar afgestemd. Daardoor klinkt de mix niet af. Je geeft het zelf ook al aan, dat hier nog wat moet gebeuren. Ik denk dat je hier echt meer aandacht aan moet besteden om een betere kans te krijgen tussen de honderden demo's die platenmaatschappijen binnen krijgen.

bovenstaande klinkt misschien niet zo positief allemaal, maar zo moet je het niet zien ;) . Er zijn een hoop dingen die ik wel goed vindt in dit nummer. Ik denk ook dat je in staat bent echt goeie producties te maken. Je kan horen dat je daadwerkelijk kan spelen. De algemene zaken die ik hierboven noem zouden voor mij persoonlijk het nummer nog weer heel wat beter maken dan dat het nu al is.

Dus ga absoluut zo door. Ik zal zeker naar je volgende tracks luisteren. En veel succes met de demo's die je opgestuurd hebt. 8~

Klinkt zeker goed.....

En je hebt mooi passend einde.

Kan volgens mijn wel opgestuurd worden, maar er zijn er zo veel, dus met een beetje geluk.

Ik vindt af en toe alleen iets te hoog klinken(intro) i.vm. piepende oren.
Dat is zo gefixt toch,

O'ja en geen general midi geluiden he.

Piano speel vindt ook oké, maar zoals ze hier boven al zeiden.....

Je kunt hem misschien ook een keer wat agressiever maken want in jouw piano hoor ik
iets van tun tu dun te.. etc , als je die loopt en met andere sound oplaatkomen,
Heb je volgens mij een vette break, Ja is een beetje moeilijk uit te leggen.

hey bedankt voor jullie reacties

ik snap alleen de kritiek op de intro niet zo heel goed, want alle geluiden komen gewoon even langs, hoeft ook niet teveel te gebeuren toch?

Met mijn piano thema wil ik me graag onderscheiden van t simpele gedoe wat je vaak hoort, en zo ingewikkeld is t niet, slechts variaties op 4 akkoorden..

alle kritiek mits netjes geformuleerd en onderbouwd is welkom :D dus ben zeker blij met jullie :D

Intro is ook goed, Alleen zit er een te hoge freq. in i.v.m. de oren, dus als je die er effe uithaalt vindt ik het weer oke,
En bij the record company ook, daarom zeg ik het.

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
hey bedankt voor jullie reacties

ik snap alleen de kritiek op de intro niet zo heel goed, want alle geluiden komen gewoon even langs, hoeft ook niet teveel te gebeuren toch?

Met mijn piano thema wil ik me graag onderscheiden van t simpele gedoe wat je vaak hoort, en zo ingewikkeld is t niet, slechts variaties op 4 akkoorden..

alle kritiek mits netjes geformuleerd en onderbouwd is welkom :D dus ben zeker blij met jullie :D

ik vind je intro minder omdat je song nu gedragen wordt door de specifieke body (een bepaalde sound die je in je song hebt na het intro. idit is waarschijnlijk een preset die je gebruikt van de cs6x. Dit geluid is erg vol en maakt het in mijn ogen erg prettig om naar te luisteren. In het intro gebruik je deze sound niet. Dat is op zich een goeie keuze, maar het contrast met de rest van de song is wel erg groot. dus je zou het intro wat kunnen opvullen met wat extra lijntjes of zo.

Wat betreft je piano thema, ik vind je argument prima, dus lekker zo laten. In de stijl muziek die je maakt wordt echter herhaling van korte thema's vaak gehanteerd. Vandaar mijn opmerking, het luistert gewoon prettiger naar herkenbare melodietjes.

Ik zal eens even luisteren voor je.. :)

Ik vind de snare een beetje oudbollig, ik zou er een clap doen als ik jou was. Er komen ineens een helehoop interessante geluidjes bij (het klinkt een beetje druk) en ineens zijn ze weer afgelopen.. :confused: De melodie die er daarna in komt klinkt erg lekker alleen op een bepaald punt klinkt ie wat vals en iuk vind ook bij dit soort muziek moet de melodie in je hoofd blijven hangen, alleen dat lukt niet omdat ie te ingewikkeld is. Verder vind ik het nummer in de climax nog wat missen, de drums zijn te leeg. Probeer wat percussie/fx-jes toetevoegen en probeer er misschien ook wat meer bassen in te krijgen dan klinkt het waarschijnlijk ook wat voller.

Ik moet verder zeggen dat het nummer erg professioneel :okdan: klinkt op de puntjes na die er hier boven staan.

Back