Niet onaardig, maar als groot liefhebber van z'n muziek moet ik er toch weer aan wennen.
Hoop dat er over een paar jaar eens een vervolg komt op Equinoxe, mijn favoriete album.
Hij heeft het ooit wel eens gezegd, moet ie die belofte nu maar eens waar maken.
Gerard Joling ;-)
Ben erg blij met dit album. Elektronica 1 en 2 heb ik puur omdat het van Jarre is en onderdeel van zijn oeuvre.
Oxygene 3 vind ik een typisch Jarre kunstwerk. Hoe meer je m luistert, hoe meer je hoort en waardeert.
Ik vind het erg bijzonder dat Jarre (of eigenlijk sowieso iemand) 40 jaar lang zoveel verschillende muziek kan maken.
Hij staat hier regelmatig op en ook onderweg vind ik dit een heerlijk album.
Hoewel ik de Electronica albums ook zeer de moeite waard vind, is dit album toch van een andere orde.
Ik kan de 1e helft van het album goed waarderen. De 2e helft vind ik wat minder.. op gegeven moment begint hij met een nummer dat zich opbouwt als een trance nummer, maar waar nooit de beat in kickt. Ik moet al niks hebben van trance, maar dat Jarre zich verlaagt tot dat soort praktijken is jammer. Op de 1 of andere manier ziet hij iets in mensen als Armin van Buuren, en dat hoor je hier en daar terug.
Verder vind ik het een genietbaar album. Qua productie komt het op mij wat minder open over dan de originele oxygene.. het klinkt wat overgeproduceerd.. Vooral als je oxygene 1 en 3 achter elkaar draait, dan mis je bij 3 echt een stukje openheid.
Ik vind het maar niets dat nieuwe album, vind het zelfs nog minder dan chronologie waar hij zich al tot een andere stijl verlaagde, alhoewel dat album mij deels nog wel kon bekoren.
Ik heb het album net zitten luisteren en kan er niet warm of koud van worden. Ondanks dat ik een enorm Jarre fan ben.
Slappe melodieƫn zonder kop of staart. Neigt naar trance hier en daar, maar komt totaal niet van de grond. En aangezien het album toch als een Oxygene album op de markt gebracht wordt, verwacht ik toch iets van een eenheid met de vorige twee oxygene albums. En die eenheid is er niet. Dit had ook als elk ander nieuw Jarre album op de markt gebracht kunnen worden. Het past gewoon niet bij de vorige twee albums.
Het gebruik van een smallstone phaser en van die Synthi bliepjes is m.i. niet genoeg om het een fatsoenlijk Oxygene album te maken.
Maar misschien moet ik het nog een paar keer luisteren, maar de eerste indruk is dat het album me enorm tegen valt.
Een aantal jaar geleden hadden we die tour waarbij Oxygene live werd gespeeld. Ik ben toen naar Carre geweest en dat was fantastisch. Daar zaten ook wat nieuwe "Interludes" in. Die had hij van mij best op dit album mogen zetten of in een heruitgave van de oorspronkelijke Oxygene.
Verder had ik ook zo graag zo graag gezien dat Equinoxe dezelfde behandeling zou ondergaan. Dus Equinoxe live. In plaatst daarvan weer een Oxygene album om de boel nog verder uit te melken.
Ook erg veel preset geluiden. Met name de Korg Radias meen ik te herkennen in part 19. Arpegiator aan en gaan maar. Het hele album klinkt alsof het snel in elkaar geflanst is.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.