Drum vst plug-ins welke raden jullie aan ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Welke drum vst raden jullie aan ?

Synth based: Sonic Charge microtonic

Sample based: Native Instruments Battery 4

Als je een sequencer mist nadat je Battery hebt aangeschaft koop je gewoon alsnog microtonic en dan kan je daarvan de gave sequencer gebruiken (je kan namelijk gewoon midi uit van die sequencer naar een andere plugin sturen)

:okdan:

Ik heb een maschine. Heb een ongelofelijke hekel aan alles van dat apparaat, maar kan hem niet verkopen vanwege de drumsynth die er in zit.

Over de Maschine beschik ik gelukkig.
Microtonic heb ook wel een geprobeerd was meer bedieuwd wat er nog meer op de markt is en goed is.

Ik ben gek op de akoestische sound van Superior Drummer, die ik dan wat steviger maak door 'm te layeren met bijv. Drumazon. Doordat de Superior steeds subtiel anders klinkt, voorkom ik daarmee een te statische elektronische beat.

Ik was deze laatst serieus aan het overwegen. Maar was mijn verzamelwoede gelukkig net op tijd de baas.

Heb zelf de tb303 vst clone van ze en die klinkt bijzonder goed. Over andere producten zijn mensen doorgaans goed te spreken.

http://d16.pl/punchbox

Ben nu serieus aan het onder zoeken of ik Maschine alles kan wat ik wil en kan doen.
Nu heb ik volgende vraag weet niet of ik het goed doe of anders kan ik wil namelijk een drum synth(vst) inladen in de Maschine hoe kan ik er voor zorgen dat elk drumpad ander geluid in geladen word ?
Moet ik op elk drumpad elke keer weer vst inladen zodat ik van zelfde drum synth multi output
of is er nog andere manier om meerdere drum geluiden zonder elke keer op elke drumpad vst opnieuw in laden ?

Hoor graag of het ook anders kan ben namelijk erg benieuwd.

Rob Papen Punch

Microtonic vind ik vrij slap klinken in vergelijking met andere drum synth vst's. Althans, als je de kick van Microtonic vergelijkt met bv Kick 2, dan mis je echt veel sublaag bij de tonic. Verder zal je snares ed. willen layeren en dat gaat toch beter met b.v. Punch.

Moet ik op elk drumpad elke keer weer vst inladen zodat ik van zelfde drum synth multi output
of is er nog andere manier om meerdere drum geluiden zonder elke keer op elke drumpad vst opnieuw in laden ?

Als je een drum vst op een pad zet, dan zou je pad mode op 'keyboard' kunnen zetten zodat je 16 keys kan bespelen met de pads (c3 - d#4). Deze zou dan bij een drum vst 16 sounds aan moeten sturen..

Maar vind je de Maschine drumsynths niks dan?

De drumsynth engines in Maschine vind ik echt topnotch, in software ken ik niets beters.
Kick (2) is voor kicks natuurlijk HEEL erg goed maar de Maschine drumsynths doen vele andere texturen en uiteraard alle andere typen instrumenten. Uiteraard kun je daar ook kits van maken (per pad een andere Maschine drumsynth engine).

Als je een vst zoekt maar niet als drummachine maar meer zoals superior drummer enz kijk 'ns naar Strike.
Deze vst benaderd de live playability van een drum vst anders dan de anderen.
Over statisch zoals eerder genoemd heb je met deze geen last van, je kan continue allerlei waardes on the fly wisselen evenals improviseren wanneer je een fill, een chorus,verse, intro of outro speelt.
Er is nu een versie 2.
Hier een paar links

Als je een drum vst op een pad zet, dan zou je pad mode op 'keyboard' kunnen zetten zodat je 16 keys kan bespelen met de pads (c3 - d#4). Deze zou dan bij een drum vst 16 sounds aan moeten sturen..

Maar vind je de Maschine drumsynths niks dan?

Ja ik vindt die van maschine wel goed ik wil gewoon alles weten wat er mee mogelijk is.
Ik kan nu keyboard mode zetten zo dat het toetsen van keyboard gebruikt.
Is het dan ook mogelijk om met Ableton alles apart uit te laten sturen ?

Ik vind FXpansion Geist een erg goede drumsampler/sequencer. Als je je samples/layers veel wil editten, dan zit je goed bij Geist. De sequencer heeft 24 patterns, die je onderling op elk tijdstip kan laten switchen via midinoten 8) Maar Geist is nog veeeel meer (zie website). Geist 1 zou je weleens 2ehands voor een prikkie op KVR kunnen kopen.

Is het dan ook mogelijk om met Ableton alles apart uit te laten sturen ?

Je kan de audio van de Maschine vst als losse kanalen in Ableton laten binnenkomen ja.. Op youtube staan zat tutorials...

Back