Minilogue heeft geen one-finger sequence transpose?

1) Helaas niet, en dit vind ik ook een groot gemis.
(vroeg het me laatst ook af en helaas kan dit niet :( )

2) yup, als we de Korg site mogen geloven in ieder geval.

Ergens verwacht ik niet dat ze nog nieuwe features in de firmware gaan stoppen, misschien nog wat bug-fixes (als die er zijn?), maar verder zal het zo blijven.
(jammer, want ik zou ook graag de motion-sequence visualisatie als @ monologue zien)

Toch hoop ik stiekem wel op een firmware update met extra features.

De monologue kan dus _wel_ transposen op de sequence ..

Ik versta die grote firma's echt aan geen kanten meer. Hoe is het nu mogelijk dat ze gloednieuwe producten op de markt gooien zonder dat ze intern een checklist afgelopen hebben van basis features die in alle nieuwe producten moeten zitten? Ik krijg zo het gevoel dat die firma's iedere keer gloednieuwe teams vrij spel geven om een product samen te stellen, en zo het risico lopen van opgebouwde kennis (van wat je best in een product steekt) totaal te negeren.

Als wij Roland of Korg of Moog kopen, dan betalen we toch ook voor de naam, voor de expertise, voor die opgebouwde kennis? Ik kan er met mijn grijze materie niet meer aan....

Ik heb geen minilogue/monologue maar Korg heeft wat mij betreft geen goede reputatie qua updates en punctualiteit met het ontwerp van interface. Sprekend van ervaring met de Electribes en Microsampler. Misschien ben ik verwend met de ondersteuning van Elektron, die uitstekende updates deed voor de Analog Four. Electribe esx heeft ook al geen optie om een sequence transpose naar pattern te writen. Ik zal het topic verder niet derailen maar ik wilde het maar even zeggen. Ik hoor dat signaal niet zo veel over Korg's gebrek aan updates.

Ik zou het wel mooi vinden als na x jaar een synth gewoon open source wordt. Er was al eens iemand begonnen aan het decoderen van een Korg MonoTribe update.

Open source synth firmware zou idd de max zijn. Ik denk dat de firma's er baat zouden bij hebben om hun producten een langer leven te geven. Kijk naar de Roland classics...

Open source synth firmware zou idd de max zijn. Ik denk dat de firma's er baat zouden bij hebben om hun producten een langer leven te geven. Kijk naar de Roland classics...

Juist niet, als mensen hun oude meuk gaan oppimpen in plaats van nieuwe dingen kopen dan levert dat natuurlijk geen geld op.

Back